beantwoord

Geld terug niet gebruikte tickets

• 16 maart 2020
  • 10 reacties
  • 233 Bekeken

Ik heb op 6 maart 2x enkele reis kaartjes gekocht en een dagretour.  De enkele reis moesten voor aanvang reis op datum en naam gezet worden. Dit was gedaan voor afgelopen zaterdag 14 maart. Maar helaas doordat de NS al had besloten minder treinen in te zetten dus meer mensen nog dichter op elkaar, wat door RIVM werd afgeraden. Heb ik besloten om niet met de trein te gaan. Na diverse pogingen om mijn geld terug te krijgen of en bon voor alsnog de kaartjes op een later tijdstip te gebruiken wordt niet serieus genomen. Ik vind dit te Belachelijk voor woorden.

mijn reserveringsnummer was 01087546

Graag een spoedig antwoord

icon

Beste antwoord door Jeroen 16 maart 2020, 15:35

Beste Spades,

Afgelopen zaterdag hebben er niet minder treinen gereden, de treinen die geschrapt zijn uit de dienstregeling betreffen spitstreinen van maandag tot en met vrijdag. Daarbij waren de treinen in het weekend heel erg rustig in vergelijken tot normaal en we reden nog met de gewone treinlengtes zoasl we dat normaal ook doen.

Als u inmiddels contact heeft gehad met de klantenservice en deze uw verzoek hebben afgewezen dan kan niemand hier nog iets voor u doen, dit is nml. een klant helpt klant forum.

Bekijk origineel

10 reacties

Badge

Beste Spades,

Afgelopen zaterdag hebben er niet minder treinen gereden, de treinen die geschrapt zijn uit de dienstregeling betreffen spitstreinen van maandag tot en met vrijdag. Daarbij waren de treinen in het weekend heel erg rustig in vergelijken tot normaal en we reden nog met de gewone treinlengtes zoasl we dat normaal ook doen.

Als u inmiddels contact heeft gehad met de klantenservice en deze uw verzoek hebben afgewezen dan kan niemand hier nog iets voor u doen, dit is nml. een klant helpt klant forum.

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen u hierbij niet helpen. Met e-tickets kan niet ingecheckt worden, bij een claim nadat de reis datum voorbij is, kan niet nagegaan worden of er toch gereisd is. Dat zal de reden zijn dat men u niet wilt compenseren.

Hallo Spades en welkom bij de NS Community,

Ik snap je punt, maar zoals aangegeven kunnen wij niet achterhalen of je deze ticket wel of niet hebt gebruikt .Voor de meelezers wil ik kwijt dat als je niet wilt reizen dat je dan het beste vooraf contact met ons kan opnemen en niet nadat de datum op de ticket is verstreken.

Dat is allemaal geklets, ik heb vrijdag al gebeld met de NS en toen kreeg ik antwoord dat het niet mogelijk was………. echt jammer

Reputatie 7

NS heeft in principe zijn deel van de overeenkomst geleverd. Je hebt gewoon gebruik kunnen maken van je vervoersbewijs.

Als de klantenservice kanalen al hebben gezegd dat het niet mogelijk is, dan zal dat het antwoord blijven.

Reputatie 7
Badge +4

Tja, als u al deze harde argumenten geklets noemt, dan wordt het moeilijk echt te praten. Zeker gezien de twee nadrukkelijke onjuistheden in uw opening.

Badge +3

Het is heel simpel eigenlijk @Spades !

Als je kunt aantonen dat er met de tickets niet gereisd is om een of andere reden (Rijksmuseum of Efteling dicht of zo, waar wilde je eigenlijk heen?)

Dan krijg je nieuwe codes om op een andere dag naar keuze alsnog te reizen (tot 30 juni of zelfs een jaar geldig).

Als je gewoon van bijv. Utrecht naar Amsterdam wilde dan kon dat gewoon, en had je een geldig ticket dat je niet gebruikt hebt. Dat jij dat misschien niet wilde gebruiken maakt voor de NS niet uit, want je had bijna een trein voor jezelf gehad soms!

Uiteraard klagen via de Klantenservice… Even bellen later op de avond met 030 751 5155 werkt goed, Twitter DM/PB duurt 4 uur en de rest weet ik niet, want ben geen NS.

Bedank voor alle negatieve opmerkingen. Ik ben er klaar mee. Ik ga me maar druk maken om zaken die echt belangrijk zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is allemaal geklets, ik heb vrijdag al gebeld met de NS en toen kreeg ik antwoord dat het niet mogelijk was………. echt jammer

Waarom toch dagen van te voren verzilveren terwijl dat ten zeerste wordt afgeraden?

Reputatie 7
Badge +4

Elders: Soms presteert iemand het, met de bekende poeha van de egofora, om geld terug te vragen voor een e-ticket met een datum in het verleden. Dat wordt uiteraard wel geweigerd.

Reageer