beantwoord

geld terug ns internationaal

• 26 september 2014
  • 6 reacties
  • 504 Bekeken

Ik heb een treinkaartje van Hoogeveen naar Heidelberg (Duitsland, met ICE via Arnhem Keulen) gekocht en uiteraard ook een van Heidelberg naar Hoogeveen. Gisteren op de heenweg moest ik via Utrecht omreizen, maar omdat ik eerder vertrokken was heb ik de ICE gehaald. Tpch een half uur langer onderweg. Zondag wil ik terug en om 16:30 terug zijn. Nu d rijd de ICE al om en zijn er extra werkzaamheden tussen Zwolle en Meppel waardoor pas om 17:24 in Hoogeveen kan zijn. Kan ik geld terug vragen? Ik heb mijn ticket om geboekt maar de DB kon me alleen een nieuw ticket een trein eerder geven. Extra kosten €126, 00. Kan de NS mij tegemoet komen?
icon

Beste antwoord door boontje 27 september 2014, 10:41

Vanmorgen met de klantenservice gebeld: ze annuleren mijn oorspronkelijke ticket en dat geld krijg ik terug. #happy
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Badge
De regels voor vertraging bij internationale reizen zijn anders dan voor binnenlands verkeer.

U kunt proberen om bij NS voor uw heenreis voor het traject Hoogeveen-Arnhem 50% terug te vragen vanwege de 30 minuten vertraging.

Voor de terugreis zijn de werkzaamheden aangekondigd, zodat een beroep op de geld-terug-bij-vertragingregeling voor de vertraging die dat oplevert niet mogelijk is. Of u voor uw oorspronkelijke terugreiskaartje vanuit Heidelberg nog wat terugkrijgt, moet u vragen aan degene die u dat biljet heeft verkocht.Dan gelden de restitutievoorwaarden voor het betreffende ticket.

Let op: NS en NS Internationaal zijn wat dit betreft aparte organisaties met een aparte klantenservice

Ik vind het sneu voor u dat dit u zoveel extra kost.
De werkzaamheden zijn gisteren aangekondigd maar mojn kaart heb ik eerder moeten kopen. Ik kon van deze werkzaamheden niks weten.
Reputatie 4
Badge
Ik denk dat u het beste een schriftelijk verzoek kunt indienen bij NS Internationaal met uw complete verhaal.

NS International Service Center
Postbus 2552
3500 GN Utrecht

Bewaard u kopieën voor uw eigen administratie en voor het geval u voor het binnenlandse deel wordt terugverwezen naar NS (binnenland).

Informatie over vertragingen kunt u vinden op:
https://www.nsinternational.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging

Maar ik denk dat uw geval zich niet leent voor de online indiening. U reisde immers niet met een vertraagde internationale trein.

Succes.
Vanmorgen met de klantenservice gebeld: ze annuleren mijn oorspronkelijke ticket en dat geld krijg ik terug. #happy
Reputatie 4
Badge
Mooi! Goed om te lezen. Goede reis.
Ben blij dat het al is opgelost boontje! 🙂

Reageer