beantwoord

Geld terug, verkeerde toeslag

  • 21 juli 2020
  • 2 reacties
  • 127 Bekeken

Hallo, ik heb vandaag 2x met de ID gerezen. Ik kom er nu achter dat dat in de daluren 50% goedkoper is. Is er een manier om dat geld terug te krijgen?

 

Mvg Avelin

icon

Beste antwoord door Tochjo 21 juli 2020, 15:47

Voor reizigers die de Toeslag Intercity direct op hun OV-chipkaart laden bij een rode toeslagzuil, geldt dat zij 40 procent korting krijgen in de daluren. Deze korting geldt niet als de Toeslag op een andere manier wordt aangeschaft, bij de kaartautomaat of als e-ticket.

Als u de rode toeslagzuil hebt gebruikt, dan hebt u dus vanzelf korting gekregen. Als u de toeslag op een andere manier gekocht hebt, dan hebt u terecht het volle tarief betaald.

U zou nog wel rechtstreeks contact op kunnen nemen met de klantenservice om te kijken of men bereid is uit coulance het prijsverschil terug te betalen, maar daar hebt u dus geen recht op. Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Voor reizigers die de Toeslag Intercity direct op hun OV-chipkaart laden bij een rode toeslagzuil, geldt dat zij 40 procent korting krijgen in de daluren. Deze korting geldt niet als de Toeslag op een andere manier wordt aangeschaft, bij de kaartautomaat of als e-ticket.

Als u de rode toeslagzuil hebt gebruikt, dan hebt u dus vanzelf korting gekregen. Als u de toeslag op een andere manier gekocht hebt, dan hebt u terecht het volle tarief betaald.

U zou nog wel rechtstreeks contact op kunnen nemen met de klantenservice om te kijken of men bereid is uit coulance het prijsverschil terug te betalen, maar daar hebt u dus geen recht op. Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reputatie 7
Badge +3

Online kan geen toeslag gekocht worden met dalkorting. Dit omdat niet ingecheckt hoeft te worden en tijden van gebruik niet geregistreerd worden.

Korting wordt alleen gegeven wanneer in de daluren ingecheckt wordt bij de rode toeslagzuil.

Reageer