beantwoord

Geld terug voor ongebruikt ticket

Hallo๐Ÿ™‚
Vandaag wilde ik een eenmalige chipkaart, dagretour, voor morgen kopen. Maar, ik heb niet opgelet op de datum en het eindresultaat is een dagretour met verkeerde datum( vandaag) die ik niet kon gebruiken.
Toen heb ik op nieuw, een nieuwe eenmalige chipkaart met de juiste datum( voor morgen) gekocht en nu vraag ik me af hoe ik de saldo van de ongebruikt kaart kan terugstorten, bij voorbeeld op mijn rekening, omdat die niet gebruikt was.
Ik stel op prijs of iemand me het juiste advies geeft.
icon

Beste antwoord door MoDe 3 april 2019, 18:29

u kunt ook met het chipkaartje naar een NS-servicepunt vanaf de dag na de datum waarvoor het kaartje was.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt contact opnemen met Klantenservice. Houd het nummer van het kaartje van vandaag, (gisteren) bij de hand en dan kan men zien dat er niet mee gereisd is. Dan krijgt u uw geld terug. Het komt goed over als u ook het nummer even noemt van het kaartje dat u wel gaat gebruiken. Het is ook meer geloofwaardig als het kaartje heel laat op de dag besteld is, maar geen in- en uitcheck is voldoende.

Voor de meelezers: Met een e-ticket is dit uitgesloten.
Hallo MimiMK en welkom bij de NS Community.

Je kunt, zoals Thom al suggereert, inderdaad contact opnemen met de Klantenservice, bij voorkeur via Sociale Media of Live Chat. Omdat je met dit kaartje in- en uit dient te checken kunnen we controleren dat je het niet hebt gebruikt en je dus ook restitutie geven. Let wel, contact opnemen kan pas als het ticket daadwerkelijk is verlopen. Ook is het goed om op te merken dat dit alleen kan met tickets uit de kaartautomaat. Voor E-tickets is het niet mogelijk om restitutie te krijgen wanneer je het ticket niet kunt gebruiken.
Reputatie 6
Badge +1
u kunt ook met het chipkaartje naar een NS-servicepunt vanaf de dag na de datum waarvoor het kaartje was.
Dank jullie zeer voor de duidelijke en uitgebreide reacties. Ik volg de adviesen en blijkbaar dat de kaart uit een kaartautomaat is, denk ik dat het goed uitkomt.

Reageer