beantwoord

geld terug voor ongebruikte kaartjes?

• 14 December 2014
  • 9 reacties
  • 716 Bekeken

Ik ben nog in het bezit van 2 dagkaartjes die maar geldig waren tot 15-6-2014. Ik las iets over dat je je geld terug kan krijgen als je ze opstuurt. Is dat zo?
icon

Beste antwoord door Leny NS 15 December 2014, 09:20

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 1
Badge
misschien-dat hangt ervanaf wat voor soort kaartjes het precies waren. Het kunnen vrijwel enkel speciale aanbiedingskaartjes van bvb Blokker of Kruidvat zijn (NS heeft de verkoop van dagkaarten al veel eerder beeindigd) en die zijn echt nu waardeloos geworden. Als het andere zijn: Je kan altijd proberen-daar zijn formulieren voor, of wachten tot een forum-moderator het hier na het werkvrije weekend oppakt voor nadere details.
Badge
Saartje, welkom op het forum. Wat voor treinkaarten zijn het precies? En waarom zijn deze kaarten niet gebruikt als ik vragen mag. In principe worden de treinkaarten nooit vergoed. Met hoge uitzondering worden de treinkaarten vergoed, maar daarvoor dien je wel een goede reden te hebben. Actiekaarten zoals Blokker, AH, Kruidvat etc. vergoeden wij nooit. Je mag de treinkaarten opsturen, maar ik kan niet garanderen dat je je geld terug krijgt.
NS klantenservice
Postbus 2372
3500GJ Utrecht

Groet, Leny
Ik gister voor vandaag ook een treinkaartje gekocht. Nu hoef ik niet meer met de trein omdat ik al met de auto ga. Zou ik mijn geld terugkunnen krijgen? Ik heb t uitgeprint als e-ticket op gewoon ns.nl

Vriendelijke groet, Janet
Badge +3
Nee, voor ongebruikte e-tickets is geen restitutie mogelijk. NS kan namelijk niet nagaan of u het e-ticket gebruikt hebt of niet.
Nee, voor ongebruikte e-tickets is geen restitutie mogelijk. NS kan namelijk niet nagaan of u het e-ticket gebruikt hebt of niet.

hmm.. ik heb de e-ticket echt niet gebruikt
Badge +3
Ik twijfel niet aan uw woorden. Omdat mensen die het wel gebruikt hebben, ook kunnen zeggen dat ze het echt niet gebruikt hebben, kan NS toch niet overgaan tot restitutie. Op die manier zou iedereen met een e-ticket achteraf zijn geld kunnen terugvragen.
Ik twijfel niet aan uw woorden. Omdat mensen die het wel gebruikt hebben, ook kunnen zeggen dat ze het echt niet gebruikt hebben, kan NS toch niet overgaan tot restitutie. Op die manier zou iedereen met een e-ticket achteraf zijn geld kunnen terugvragen.

Nja. Bedankt voor het reageren. Ik zou even verderkijken.

Ook niet nu je blijkbaar al een dag eerder een ticket moet aanmaken, omdat je
op de dag zelf de kans kunt krijgen dat de webshop van NS er uit ligt?
Badge +3
Dat verandert natuurlijk niets aan het niet kunnen controleren of een e-ticket gebruikt is. In die gevallen is er dus ook geen restitutie mogelijk.

Reageer