beantwoord

Geldigheid dagkaart

Als ik op internet kijk bij ''NS dagkaart'' (home>producten>losse kaarten en toeslagen>dagkaart) staat er rechts onder de kop ''goed om te weten'' de letterlijke tekst: ''alleen geldig bij NS, niet in treinen van andere vervoerders''.
Een stukje daaronder staat bij ''veelgestelde vragen'' de vraag welke vervoersbewijzen bij NS geldig zijn.
Hier wordt een pdf-link gegeven voor een overzicht, op dit overzicht staat voor dagkaart: geldig bij Syntus: ja, bij Arriva: ja, bij Veolia: ja,
Het zoveelste geval van onduidelijkheid, wat is het nou?
icon

Beste antwoord door Bart NS 22 april 2015, 09:09

Hallo allemaal, het is inmiddels aangepast op de site. Bovenaan de pagina staat nu 'De hele dag onbeperkt reizen in de treinen van NS en andere treinvervoerders'. Peter H, dank voor je signalering.
Bekijk origineel

17 reacties

Probeer de Blokker dagkaart maar eens, misschien dat dit wel lukt? ?!!
Reputatie 6
Badge +1
Het lijkt me dag de dagkaart geldig is bij alle vervoerders; hij is duur genoeg...
Reputatie 6
Badge +2
Het zoveelste geval van onduidelijkheid
Ja, belachelijk.
Hoi allemaal, het is inderdaad onduidelijk vermeld op deze manier. Ik houd de pdf aan, het lijkt me dat de Dagkaart in alle binnenlandse treinen geldig is. Ik ga dit natuurlijk nog even checken en laat het weten. Ondertussen verplaats ik dit topic naar 'overige producten'.
Reputatie 6
Badge +2
het is inderdaad wat onduidelijk vermeld op deze manier.
Dat is wel erg eufemistisch voor zo'n tegenstrijdigheid. Zo'n blunder zou op de site vandaag nog verbeterd moeten worden.
Ik heb het woordje 'wat' weggehaald, het staat er gewoon onduidelijk inderdaad.
En wanneer gaat het verbeterd worden op de site ?
Bart NS heeft het inmiddels doorgegeven en laten we het vooral samen in de gaten houden. Erg scherp van Peter H overigens.

We komen uiteraard zo snel mogelijk met volledige duidelijkheid; hopelijk vandaag nog.
Hallo allemaal, het is inmiddels aangepast op de site. Bovenaan de pagina staat nu 'De hele dag onbeperkt reizen in de treinen van NS en andere treinvervoerders'. Peter H, dank voor je signalering.

Er staat nog steeds:
Dagkaart: Een hele dag onbeperkt reizen in de treinen van NS

én
"Dagkaart: Een hele dag onbeperkt reizen in de treinen van NS"

Waarom niet gewoon aanpassen in""Een hele dag onbeperkt reizen met de trein" ?
Goede suggestie Michiel, ik geef m weer door. Jullie horen van me.
Reputatie 1
Badge
Hoi allemaal, het is inderdaad onduidelijk vermeld op deze manier. Ik houd de pdf aan, het lijkt me dat de Dagkaart in alle binnenlandse treinen geldig is. Ik ga dit natuurlijk nog even checken en laat het weten. Ondertussen verplaats ik dit topic naar 'overige producten'.
VERKEERD, NS moderator. Alweer zo'n geval van wat jan publiek totaal niet zal begrijpen en waarvoor je dus een hogere studie SpoorwegVakschool voor nodig hebt. Het is geen dagkaart, het is dagVRIJ en is even duur als 2x max. prijs enkeltje, volle prijs (geen reductie), en dus enkel geldig bij je eigen werkgever. Nee, makkelijker kunnen jullie het nog steeds niet maken en duidelijk zelfs voor het eigen personeel ook nog steeds blijkbaar niet. En probeer dit nou eens duidelijk te maken op zo'n website............
Leg een buitenlander maar eens uit dat je om goedkoop te reizen bij de supermarkt of een huishoudartikelenwinkelketen moet zijn net in die week dat........'
Een periode voordat die dure weggooichipkaarten kwamen was dagVRIJ enkel als geladen op een chip te koop.
Om het even centraal te houden heb ik het topic 'Mag je met een NS Dagkaart van € 51,40 alleen maar reizen in de binnenlandse treinen van de NS?' gesloten. Bart zal zometeen nog een update geven in dit topic omtrent deze aanpassing.
De voorlopige update is dat het zsm wordt aangepast. Ik laat het weten zodra dit het geval is.
Om het even centraal te houden heb ik het topic 'Mag je met een NS Dagkaart van € 51,40 alleen maar reizen in de binnenlandse treinen van de NS?' gesloten. Bart zal zometeen nog een update geven in dit topic omtrent deze aanpassing.

Irene NS,

Fijn dat je een topic wil sluiten, maar wil je dan óók het VERKEERDE antwoord
van Bart NS in deze thread verwijderen?

Er staat nog steeds:
Dagkaart: Een hele dag onbeperkt reizen in de treinen van NS

én
"Dagkaart: Een hele dag onbeperkt reizen in de treinen van NS"

Waarom niet gewoon aanpassen in""Een hele dag onbeperkt reizen met de trein" ?

Ondertussen is de tekst aangepast.

Een hele dag onbeperkt reizen met de trein

Dagkaart: Een hele dag onbeperkt reizen met de trein

Reputatie 6
Badge +2
Keurig. En binnen een paar dagen verbeterd, dat is vrij snel.

Reageer