beantwoord

Geldigheid daluren toeslag 1e klas

• 2 april 2018
  • 7 reacties
  • 137 Bekeken

Reputatie 4
Aankomende week maak ik de volgende reis voor een zakelijke afspraak op de volgende tijden:

Middelburg-Venlo, vertrek 5.28, aankomst 8.28.
Terugreis vertrek om 11.33.

Mijn vraag is of ik op deze tijden kan reizen met de daluren toeslag 1e klas? Ik check namelijk uit om 8.28 en dat is niet binnen de daluren. Maakt dit voor de terugreis nog uit? Kan ik dan ook gewoon weer met de dalurentoeslag 1e klas reizen?
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 2 april 2018, 15:46

Wanneer u reist met een abonnement waarmee u korting krijgt in de daluren (of vrij reist) is de tijd van inchecken bepalend voor het tarief. Dus in dit geval zou dan uw hele reis tegen korting zijn. Voor de terugreis hetzelfde: inchecken vóór 16:05u is korting, hoe lang de reis ook is. Reis u met een los kaartje, dan moet er op het kaartje staan wat de voorwaarden zijn.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Wanneer u reist met een abonnement waarmee u korting krijgt in de daluren (of vrij reist) is de tijd van inchecken bepalend voor het tarief. Dus in dit geval zou dan uw hele reis tegen korting zijn. Voor de terugreis hetzelfde: inchecken vóór 16:05u is korting, hoe lang de reis ook is. Reis u met een los kaartje, dan moet er op het kaartje staan wat de voorwaarden zijn.
Reputatie 4

Als je buiten de daluren incheckt dan zou er komen te staan dat de toeslag vervallen is. Hoe zit dat met uitchecken buiten de daluren?
Reputatie 4
Kan iemand mij nog antwoord geven hoe het zit al je buiten de daluren uitcheckt met een daluren toeslag 1e klas? Deze komt dan toch niet te vervallen?
Reputatie 7
Deze komt dan niet te vervallen. Ik ben ook even aan het bedenken waarom we deze zouden moeten laten vervallen eigenlijk: vanwaar de twijfel?
Reputatie 4
Deze komt dan niet te vervallen. Ik ben ook even aan het bedenken waarom we deze zouden moeten laten vervallen eigenlijk: vanwaar de twijfel?

Ik heb namelijk begrepen dat als je met een daluren toeslag om 8.30 incheckt deze komt te vervallen. Als ik vervolgens ben uitgecheckt en ik check bijvoorbeeld weer om 13.00 in dan zou ik wel met deze daluren toeslag kunnen reizen. Er staat dan wel vervallen op maar de conducteur kan uitlezen dat hij geldig is op die dag. Dat is wat ik begrepen heb uit een eerder topic.

https://forum.ns.nl/abonnementen-2/daluren-toeslag-1e-klas-inchecken-voor-9-00-32066
In combinatie met dit topic snap ik de twijfel. Ik ga even contact opnemen met Erryt om dit na te gaan. Zodra er meer duidelijkheid is zal ik je dit laten weten.

Misschien kunnen Loes of Slidestops hier ook nog iets over zeggen, maar dat wachten we even af.
Na navraag bij Erryt klopt het inderdaad dat de toeslag niet zal vervallen. Hopelijk is je reis goed verlopen 🙂

Reageer