beantwoord

Geldigheid "Enkele reis daluren" ticket

• 30 June 2021
  • 3 reacties
  • 113 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Hallo,

Ik heb online een treinkaartje gekocht voor in de daluren. Dit was goedkoper en omdat ik toch tijdens de daluren zal reizen leek het goed uit te komen. Echter, nu zie ik op het kaartje dat "Meereizen verplicht met iemand met een NS-abonnement of Studentenreisproduct, in dezelfde klasse of traject" is. Ik reis alleen en vroeg me af of ik dit kaartje toch kan gebruiken als ik hier bijvoorbeeld een NS-flex abbomement bij koop. Zo niet, moet ik dan een gewoon enkeltje kopen? In dat geval zou ik natuurlijk graag mijn geld van dit dalurenkaartje terug willen krijgen.

icon

Beste antwoord door jbus 1 July 2021, 19:08

Update: zojuist van de klantenservice een coupon gekregen als vergoeding. Ik ben tevreden!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het punt is dat u alleen kunt meereizen met iemand die een geldig abonnement heeft. Het bezit is niet voldoende, er moet mee ingecheckt zijn, anders is het niet geldig.U heeft er  niets aan, want u moet dan voor de reis met de chipkaart betalen. U kunt niet met zichzelf meereizen. Het kost dan alleen maar geld.

In principe worden onlinekaartjes niet gerestitueerd in verband met de fraudegevoeligheid. Als u uw geld terug zou krijgen, kunt u namelijk nog gewoon met het kaartje reizen en NS is niet helemaal gek.

U heeft een meereiskaartje gekocht (Samenreiskorting?) en dat is niet te veranderen in een gewoon kaartje. U kunt contact opnemen met Klantenservice, maar ik vrees dat het niet zal lukken.

Het punt is dat u alleen kunt meereizen met iemand die een geldig abonnement heeft. Het bezit is niet voldoende, er moet mee ingecheckt zijn, anders is het niet geldig.U heeft er  niets aan, want u moet dan voor de reis met de chipkaart betalen. U kunt niet met zichzelf meereizen. Het kost dan alleen maar geld.

In principe worden onlinekaartjes niet gerestitueerd in verband met de fraudegevoeligheid. Als u uw geld terug zou krijgen, kunt u namelijk nog gewoon met het kaartje reizen en NS is niet helemaal gek.

U heeft een meereiskaartje gekocht (Samenreiskorting?) en dat is niet te veranderen in een gewoon kaartje. U kunt contact opnemen met Klantenservice, maar ik vrees dat het niet zal lukken.

Bedankt voor uw reactie @Thom. Ik zal het proberen bij de Klantenservice, en hoop dan gewoon dat wantrouwen jegens de consument niet het uitgangspunt is.

Update: zojuist van de klantenservice een coupon gekregen als vergoeding. Ik ben tevreden!

Reageer