beantwoord

Geldigheid keuzedagen

• 28 september 2017
  • 54 reacties
  • 1462 Bekeken

Toon eerste bericht

54 reacties

Reputatie 7
Badge +3

https://www.ns.nl/abonnementen/abonnementen-update/dal-voordeel-abonnement.html?  geeft aan dat Keuzedagen vanaf eind 2020 niet meer nieuw besteld kunnen worden. Of dat echt per 31/12/2020 of al 1 of 2 maanden eerder is staat er niet bij, maar voorlopig zijn ze dus nog wel te bestellen.

Haha Maxime, de tijd gaat snel maar ook weer niet zo snel.

Ik zie nu intern dat dit echt 2021 is. Ik vraag het voor de zekerheid even na, @Momo!

Edit 14-01-’20; ik heb intern een antwoord gehad dat dit inderdaad 'eind 2020’ is, maar ze gaan achter een specifieke datum voor me. Ik hoop dat ik die hier straks ook mag delen. :)

Edit 23-01-’20; ik heb een reminder gestuurd, want ik heb nog geen antwoord gehad, helaas. Ik krijg wel gelijk antwoord dat diegene hier volgende week een bespreking over heeft, dus ik hoop dan wel wat te delen! Heb ik dan nog niks, dan pakt een andere moderator dit op, omdat volgende week mijn laatste week is voor mijn zwangerschapsverlof.

Badge +3

Dan zijn we eruit, en kan @MoDe gewoon maart in haar agenda zetten om het Dal Voordeel te stoppen en vervolgens opnieuw aanvragen met de jaarlijkse Keuzedagen.

Of nu al (nou ja, zodra de storing voorbij is) nog een kaart aan het kwartetspel toevoegen, voor nóg meer keuzedagen :rofl:

Werkt dat ook gewoon? Bij elk (minimaal Dal Voordeel) abonnement en 60+ gewoon die keuzedagen erbij kunnen bestellen?

Reputatie 7
Badge +3

Het is maar wat zwaarder weegt,  Keuzedagen hele jaar geldig of die €4 verschil in abonnementsprijs. Of laat tussen het opzeggen van het ene abonnement en afsluiten nieuw abonnement 1 of meerdere maanden zitten, al naar gelang je de Keuzedagen wilt gebruiken, iedere maand geen abonnement scheelt €4.66.

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt voor alle adviezen

Hoi allemaal,

De betreffende persoon heeft laten weten dat ze hier gisteren een meeting over heeft gehad maar nog geen duidelijk antwoord kan geven. Zodra ze deze heeft, deelt ze dit antwoord met Jouke, omdat ik na mijn dienst met zwangerschapsverlof ga. Hij neemt dit van mij over. Tot later iedereen!

Reputatie 7
Badge +4

Gelukkige tijd toegewenst!

De eerste reactie van de persoon, die door Laura NS benaderd is, is helaas nog niet positief. Ze gaat me informeren zodra ze nieuws heeft. 

Ik wacht nog op meer informatie vanuit de collega’s, ik houd jullie op de hoogte. 

Ik hoop dat ik met deze reactie de vragen kan beantwoorden. Het bestellen van de Keuzedagen in de huidige vorm, 6 tijdelijke en 1 jaarlijkse, zal mogelijk blijven tot eind 2020. Vanaf 2021 worden de Keuzedagen geldig volgens de nieuwe voorwaarden. Dat betekent dat de Keuzedagen dan geen tijdelijke vorm meer kennen, ze zijn allemaal het hele jaar geldig, en kunnen niet meer gebruikt worden tijdens de middagspits. Voor elk abonnement geldt dat dit ingaat ten tijde van de vernieuwing van het contract. Uiterlijk december 2021 is iedereen overgegaan op de nieuwe Keuzedagen. 

Laura S. schreef een maand geleden: “Keuzedagen zijn vanaf 2020 al het hele jaar geldig en zit je niet meer vast aan de 2 maandelijkse Keuzedagen.” Ik heb een dalurenabonnement vanaf 1 januari 2020, maar echter wel met keuzedagen per 2 maanden. Hoe zit dit?

Laura S. schreef een maand geleden: “Keuzedagen zijn vanaf 2020 al het hele jaar geldig en zit je niet meer vast aan de 2 maandelijkse Keuzedagen.” Ik heb een dalurenabonnement vanaf 1 januari 2020, maar echter wel met keuzedagen per 2 maanden. Hoe zit dit?

Ik verwijs je graag naar mijn antwoord. Zoals ik al aangaf blijven de Keuzedagen in 2020 volgens de oude voorwaarden, met ingang van 2021 worden ze aangepast. 

Reputatie 7
Badge +3

Gaat de middagspitsbeperking per 1-1-2021 voor iedereen met keuzedagen in of pas bij verlenging, ook al is verlenging 31-12-2021?

Gaat de middagspitsbeperking per 1-1-2021 voor iedereen met keuzedagen in of pas bij verlenging, ook al is verlenging 31-12-2021?

Voor zover ik nu kan opmaken uit de reactie van mijn collega: na de verlenging in 2021. 

Badge +3

@Godelief iets soortgelijks was iemand anders (MoDe) ook overkomen, maar die had het abonnement plus de keuzedagen besteld op 29-12.

In principe (bevestigd door @Laura NS) zouden Keuzedagen bij een nieuw abonnement dat je per 2020 bestelt gewoon nu al heel het jaar geldig moeten zijn (in plaats van per 2 maanden plus eentje voor het hele jaar). Maar op https://www.ns.nl/klantenservice/keuzedagen/wat-zijn-keuzedagen.html staat nog altijd die 2 maanden, dus ik denk dat @Jouke NS gelijk heeft en de info van Laura per 2021 moet zijn :thinking:

En ja, er zijn mensen die speciaal een Dal Voordeel abonnement erbij nemen alleen voor de Keuzedagen, want dat kost dan (per 2020) €56 plus €26 voor 7 keuzedagen en is ca. €12 per vrij reizen dag! De calculerende 60+’ers dus :smile:

De middagspitsbeperking is per 2021 inderdaad. https://www.ns.nl/klantenservice/keuzedagen en dat is in ieder geval helder.

Reputatie 7
Badge +4

Het is wel zaak dat het even helder gecommuniceerd wordt allemaal.

Badge +3

Logisch lijkt me dat zolang Keuzedagen nog in de middagspits geldig zijn (2020) de beperking van eentje per 2 maanden ook nog geldt.. Maar ja, eerder is iets anders verteld en dat is jammer.

Logisch lijkt me dat zolang Keuzedagen nog in de middagspits geldig zijn (2020) de beperking van eentje per 2 maanden ook nog geldt.. Maar ja, eerder is iets anders verteld en dat is jammer.

Dat is ook waarom Laura NS en later ikzelf hier zo in zijn gedoken. Onze reizigers verdienen duidelijkheid. Ik ga erop aandringen dat elke bekende gebruiker van Keuzedagen hierover ook nog communicatie ontvangt. 

Badge +3

Eentje nog.. 

Iemand die nu een Dal Voordeel aanschaft met Keuzedagen (die per 2 maanden plus eentje voor heel het jaar), mag diegene in 2020 gewoon nog wel gewoon in de middagspits reizen/inchecken?

Of is dat (tot 2021 want dan wordt het allemaal hetzelfde) voorbehouden aan mensen met (diezelfde) keuzedagen i.c.m. een oud VDU?

En als een HC een Keuzedag ziet, gaat die dan checken of je Dal Voordeel hebt of een VDU? Lijkt me van niet, maar vandaar de vraag.

In de praktijk is een Keuzedag een Dagkaart Voordeeluren, en de Spoordeelwinkel tickets zijn ook (nog) gewoon na 9:00 en verder geen beperkingen.

Het antwoord daarop is eenvoudig: wanneer je nu een abonnement met Keuzedagen aanvraagt kun je nog tijdens de middagspits met de Keuzedagen reizen. Na verlenging in 2021 zal dit veranderen voor die reiziger en vervalt de mogelijkheid om in de middagspits te gaan reizen. 

Badge +3

Helder, dan komt er dus per 2021 een nieuwe variant van Keuzedagen (geen Dagkaart Voordeeluren meer) en mogen mensen die ze al hebben de huidige gewoon opmaken, zolang ze nog geldig zijn tegen de oude voorwaarden.

Voor MoDe en Thom en zo dan de tip om ergens in december 2020 nog een setje te bestellen indien gewenst? :laughing:

Verlengen (VDU) is niet aan de orde.. dan zet je gewoon in december je oude abonnement om naar Flex Basis en neemt een nieuw Dal Voordeel plus Keuzedagen tegen de huidige voorwaarden.

Reputatie 7
Badge +4

Great minds…..

Reputatie 7
Badge +3

Het antwoord daarop is eenvoudig: wanneer je nu een abonnement met Keuzedagen aanvraagt kun je nog tijdens de middagspits met de Keuzedagen reizen. Na verlenging in 2021 zal dit veranderen voor die reiziger en vervalt de mogelijkheid om in de middagspits te gaan reizen. 

Fijn dan, mijn nieuwe dal voordeel met keuzedagen ingangsdatum 31-12-2019 heeft in MijnNS nu ineens ingangsdatum 1-1-2020 gekregen. Wordt dus 1-1-2021 verlengd i.p.v. 31-12-2020 en daarna 31-12-2021. Ga ik van €52 ineens naar €60 (en niet eerst naar €56) en krijg ik dus al per 1-1-2021 middagspitsbeperking ipv 31-12-2021 :frowning2:

Reputatie 7
Badge +3

Helder, dan komt er dus per 2021 een nieuwe variant van Keuzedagen (geen Dagkaart Voordeeluren meer) en mogen mensen die ze al hebben de huidige gewoon opmaken, zolang ze nog geldig zijn tegen de oude voorwaarden.

Voor MoDe en Thom en zo dan de tip om ergens in december 2020 nog een setje te bestellen indien gewenst? :laughing:

Verlengen (VDU) is niet aan de orde.. dan zet je gewoon in december je oude abonnement om naar Flex Basis en neemt een nieuw Dal Voordeel plus Keuzedagen tegen de huidige voorwaarden.

Dat setje keuzedagen bestel je niet, dat wordt automatisch verlengd.

VDU blijft bestaan en kan gewoon worden verlengd, alleen de voorwaarden verslechteren en nee ik wil geen Flex

Reputatie 7
Badge +3

Fijn dan, mijn nieuwe dal voordeel met keuzedagen ingangsdatum 31-12-2019 heeft in MijnNS nu ineens ingangsdatum 1-1-2020 gekregen. Wordt dus 1-1-2021 verlengd i.p.v. 31-12-2020 en daarna 31-12-2021. Ga ik van €52 ineens naar €60 (en niet eerst naar €56) en krijg ik dus al per 1-1-2021 middagspitsbeperking ipv 31-12-2021 :frowning2:

Inmiddels contact met klantenservice via Twitter. De datum van 1-1-2020  kan niet meer teruggewijzigd naar de oorspronkelijke ingangsdatum van 31-12-2019. Komt door het systeem. Hoe dan? Ik heb een contract met ingangsdatum 31-12-2019 en deze datum stond in januari 2020 ook in mijnNS. En nu ineens niet meer? Klantenservice zegt geen datum te kunnen wijzigen? Een reactie dat het toch veel fijner s om je keuzedagen op de 1e te krijgen Ipv eind van de maand is niet leuk. Ik wil gewoon dat ik tot 31-12-2021 met mijn 2-maandelijkse keuzedagen in de middag spits kan reizen. Dat kan door de eenzijdige wijziging door NS niet meer. Ik wil graag oorspronkelijke ingangsdatum terug of de garantie dat ik eind december 2020 nog een nieuw abonnement met keuzedagen kan bestellen.

Reageer