geldigheid keuzedagen

• 17 maart 2020
  • 4 reacties
  • 213 Bekeken

Wordt de geldigheid van de keuzedag verlengd ivm adviezen rond corona?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Nee, maar u kunt wel contact opnemen met Klantenservice en die vinden dan een oplossing. Neem alleen contact op als het urgent is. Klantenservice heeft het heel druk en er is een lange wachttijd. Als het niet nodig is meteen contact op te nemen, doe het dan ook niet en vooral niet per telefoon.

U hoeft zich geen zorgen te maken als bijvoorbeeld uw tweemaandelijkse keuzedag binnenkort verloopt. U krijgt meestal een compensatiedag in de vorm van een e-ticket. E-tickets voor een datum in de toekomst worden in veel gevallen gecompenseerd. De doelgroep voor de keuzedagen is 60 plus en loopt meer risico, zeker bij multimorbiditeit.

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. U kunt er het beste voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan ook heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans wat sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan - maar alleen dan - telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. 

Bedenk van te voren of het niet enkele dagen kan wachten. NS heeft het ontzettend druk en Klantenservice moet ook roeien met de riemen die ze hebben. Neem aleen contact op als het echt urgent is. In de meeste gevallen is er - ook als u na een paar dagen contact opneemt - een passende oplossing. Ik ben echter niet in de positie u toezeggingen te doen.

Soms presteert iemand het met de bekende poeha van de egofora, om geld terug te vragen voor een e-ticket met een datum in het verleden. Dat wordt uiteraard wel geweigerd.

Naar aanleiding van de vraag van TS, betreffende de keuzedagen, heb ik hierover ook contakt gehad met NS chat.

Voor de huidige keuzedag, die verloopt op 31 maart, heb ik een couponcode ontvangen, die te gebruiken is tot 31 dec 2020. Ik heb wel van het bovenste gedeelte van de email een screenshot gemaakt en meegestuurd.

Voor elke volgende periode dien ik een week voor het einde nogmaals contakt op te nemen, met hetzelfde verhaal.

Ik ben super tevreden, keurig geholpen, top!

Reputatie 7
Badge +4

Mooi zo!

Reputatie 7
Badge +3

@lammekedank voor de terugkoppeling.

Reageer