beantwoord

Geldigheid ns dagkaart checken?

• 30 april 2021
  • 5 reacties
  • 127 Bekeken

• Intercity
  • 12 reacties

Goedemiddag, ik heb 2 ns dagkaarten van iemand overgenomen die ik binnenkort wil gebruiken. Wie vna de moderators kan het voor mij checken of ze nog geldig zijn (niet gebruikt)? Ik las op forum via prive bericht contact met ns moderators opnemen. Bedankt

icon

Beste antwoord door Thom 30 april 2021, 15:54

Het  werkt andersom. Een moderator kan u een briefje schrijven waarin hij u toestaat een briefje te schrijven. Het is niet een kwestie van een moderator oproepen. Als het een kartonnen kaartje is, staat er op de zijkant een nummer. Als u naar Klantenservice belt of anderszins contact opneemt, kunnen die het wel voor u nakijken.

Moderatoren zijn doorgaans wat meer door de wol geverfd en  gebruiken dit middel bij wat complexe zaken.

Een hachelijke onderneming is het natuurlijk wel om twee dagkaarten over te nemen.  Een dagkaart in de vorm van een e-ticket kopen van een onbekende is niet erg handig, imho. Zeker op Marktplaats zijn oplichtertjes zeer actief.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het  werkt andersom. Een moderator kan u een briefje schrijven waarin hij u toestaat een briefje te schrijven. Het is niet een kwestie van een moderator oproepen. Als het een kartonnen kaartje is, staat er op de zijkant een nummer. Als u naar Klantenservice belt of anderszins contact opneemt, kunnen die het wel voor u nakijken.

Moderatoren zijn doorgaans wat meer door de wol geverfd en  gebruiken dit middel bij wat complexe zaken.

Een hachelijke onderneming is het natuurlijk wel om twee dagkaarten over te nemen.  Een dagkaart in de vorm van een e-ticket kopen van een onbekende is niet erg handig, imho. Zeker op Marktplaats zijn oplichtertjes zeer actief.

Reputatie 7
Badge +1

Het beste is om zelf contact op te nemen met de klantenservice en het via die weg te laten checken in plaats van hier te wachten op een moderator, dat gaat doorgaans wat sneller. 

Reputatie 6
Badge

ALS ze al gebruikt zijn merk je dat makkelijk zat bij de incheck, die dan niet zal lukken. je kan het, als je ze al in handen hebt, ook controleren door ze aan elke gele NS-automaat op transacties of producten in te zien.

Bedankt voor reacties. Inderdaad via mp is riskant om kaartjes te kopen maar dan kijk ik meestal hoe lang iemand actief is… Hoe langer profiel actief hoe veiliger lijkt me. Heb ook reactie van ns chat gekregen. Kaartje is niet ingecked bij NS maar die kon niet zien of het bij andere vervoerder wel was ingeckecked en dus wel geldig of niet geldig is.. Ik zal morgen vroeg sowieso achterkomen met inckecken.. 

Reputatie 6

Ik zou helemaal geen dagkaarten kopen via tussenpersonen. Ook al zijn ze lang aktief en lijkt het allemaal betrouwbaar. 

Reageer