beantwoord

Geldigheid treinretour

• 28 november 2018
  • 11 reacties
  • 347 Bekeken

Ik zou op vrijdag 25 januari 2019 naar Years & Years willen gaan in Amsterdam.
Ik kan hiervoor een treinretour kopen aan 18€ en dat ticket zou dan geldig zijn tot de dag nadien 04h00 maar ik lees ook dat het ticket op zaterdag en zondag de hele dag geldig is.

Mijn vraag .. kan ik dit ticket gebruiken om er een citytrip van te maken en pas op zondagochtend terug naar limburg trekken ?

Ik veronderstel van wel maar wil graag even zekerheid hieromtrent

Alvast bedankt

Gert
icon

Beste antwoord door gekke_henkie 28 november 2018, 12:47

Gert79,

Er zijn elke maand wel actiekaartjes te koop.

Best kijk je in december/januari eens op https://www.treinreiziger.nl/category/treinkaartjes/ of er iets interessant tussen staat.

De e-tickets verzilver je best kort op voorhand. Als het ticket verzilverd is, kan je niets meer wijzigen.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is niet mogelijk. Uw ticket is te gebruiken op de dag van geldigheid en het mag tot 04.00 de dag er na worden benut, maar niet daarna.

U kunt dus als u reist met een retourticket voor vrijdag, op zaterdag niet meer na vier uur vroeg in de ochtend terug. Op zondagmorgen al helemaal niet, helaas. NS kent geen meerdaagse retours. Dan zijn het twee enkele reizen.
Badge +3
Er zijn bij NS alleen dagretours te koop. Die zijn uiterlijk geldig t/m 04.00 uur de volgende ochtend. Daarna breekt voor NS een nieuwe dag aan. Het ticket kan dus niet gebruikt worden voor een citytrip.

NS zou wel contact kunnen opnemen met Ticketmaster om de gebruiksvoorwaarden en de geldigheid van het ticket duidelijker op de website te zetten. Het begrip "treinretour" is nietszeggend voor mensen die bijna nooit met de trein reizen. Ik zou daar "treindagretour" van maken. Dan begrijpt iedereen dat je dezelfde dag (of na afloop van het concert) weer naar huis moet.

Bron: https://www.ticketmaster.nl/event/train-ticket-years-years-tickets/224055?language=nl-nl
Reputatie 1
Hi Gert, Er zit een verschil tussen de geldigheid t/m 04:00 uur en dat de kaart te gebruiken is op zaterdag en zondag. De Dagretour die u bedoelt is enkel geldig op één van de weekenddagen en t/m 04:00 uur. Als u in de ochtend weer wilt vertrekken raad ik aan 2x een enkele reis ticket te bestellen.

Wellicht dat deze aanbieding van 2 enkele reis tickets voor 12 euro per stuk iets voor u is: https://goedkoop-treinkaartje.nl/ns-korting-actie/vakantie-veilingen

Bedankt voor je reactie maar ik kwam ook deze info tegen waardoor ik het even niet meer weet en het in mijn ogen precies wel mogelijk is om tot zondag te blijven (zie foto). Ikzelf kom uit België maar woon vlak aan de grens maar de promo lijkt me interessant moet het alleen zeker weten aangezien ik dit moet bestellen samen met mijn ticket.

Groeten

Gert
Reputatie 7
Badge +3
Een retour is alleen geldig op 1 dag tot uiterlijk 4 uur 's nachts de dag erna.

De meeste actiekaartjes zijn doordeweeks pas te gebruiken na 9.00 uur. Maar op een zaterdag of een zondag zijn deze de hele dag geldig, dus ook voor 9.00 uur.
Dat wordt bedoeld met de regel dat het ticket zaterdag en zondag de hele dag geldig is. Je mag er niet zowel zaterdag en zondag meereizen, maar één van de dagen wel de hele dag, er zijn dan geen beperkingen qua spitstijden.
Treininfo .. mooie actie maar concert is eind januari dan is die actie al voorbij .. toch bedankt

Groeten

Gert
Gert79,

Er zijn elke maand wel actiekaartjes te koop.

Best kijk je in december/januari eens op https://www.treinreiziger.nl/category/treinkaartjes/ of er iets interessant tussen staat.

De e-tickets verzilver je best kort op voorhand. Als het ticket verzilverd is, kan je niets meer wijzigen.
Reputatie 1
Treininfo .. mooie actie maar concert is eind januari dan is die actie al voorbij .. toch bedankt

Groeten

Gert

Excuus, helemaal gelijk 😉 Dacht meer aan welk reisproduct nuttig zou kunnen zijn, maar Treinreiziger.nl of Goedkoop-treinkaartje.nl zijn prima plekken om aanbiedingen te spotten 😉
Reputatie 7
Badge +3
De treinretour is geldig op de dag van het evenement. Dus geldig op zaterdag als het evenement op zaterdag plaats vind (tot zondagochtend 4.00 uur) en op zondag als het evenement op zondag plaats vind (tot maandochtend 4.00 uur).
Met op zaterdag en zondag de gehele dag geldig wordt bedoeld dat er ook voor 9.00 uur 's morgens mee gereisd kan worden op de dag van het evenement. Op doordeweekse dagen is het retour pas na 9.00 uur geldig.
Reputatie 7
Badge +3

Groeten

Gert

Intussen zijn er bij Vakantieveilingen kaartjes te koop die t/m 31 maart te gebruiken zijn.
https://www.vakantieveilingen.nl/winstpakker.html
Reputatie 6
Badge +2
201812 3 8:22 dagretourformulering
''Geldig op de dag van het event na 09.00 uur, tot 04.00 uur de volgende dag op maandag t/m vrijdag. Op zaterdag en zondag de gehele dag geldig.'' is inderdaad erg onduidelijk geformuleerd. Om te beginnen is niet duidelijk of ''op maandag t/m vrijdag'' slaat op ''de dag van het event'', ''de volgende dag'', of allebei. Vervolgens idem voor ''zaterdag en zondag''.

Er zou moeten staan:

''Bij een event op een van de dagen maandag t/m vrijdag geldig van 09.00 uur op de dag van het event tot 04.00 uur op de volgende dag. Bij een event op zaterdag of zondag geldig van 00.00 uur op de dag van het event tot 04.00 uur op de volgende dag.''

Bij een specifiek event op een bepaalde dag hoeven trouwens deze gevallen niet te worden onderscheiden, en kunnen de voorwaarden daarop worden toegespitst.

Reageer