beantwoord

geldigheid voucher voor niet opgenomen keuzedag

• 26 maart 2020
  • 16 reacties
  • 1148 Bekeken

Door het advies van het RIVM aan mensen met een risicoprofiel om momenteel niet gebruik te maken van het openbaar vervoer, is een keuzedag vervallen. Heb inmiddels keurigter compensatie een couponcode ontvangen om later dit jaar een digitaal ticket aan te schaffen. Er werd aan de telefoon gezegd dat de coupon geldig is t/m 31-12-2020. Waar/hoe kan die uiterste geldigheidsdatum inzien?

icon

Beste antwoord door Thom 26 maart 2020, 10:31

Als u de coupon verzilvert als het zover weer is, merkt u het vanzelf. Maakt u zich geen zorgen, alles werkt tot 31/12. Het is standaard voor de compensatietickets.

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u de coupon verzilvert als het zover weer is, merkt u het vanzelf. Maakt u zich geen zorgen, alles werkt tot 31/12. Het is standaard voor de compensatietickets.

Ik kan het antwoord van Thom bevestigen. Alle vervangende couponcodes die in het kader van de Corona crisis zijn aangemaakt, zijn te verzilveren tot en met 31 december 2020. 

Mark, Thom,

Weer wat geleerd, wist niet dat vervangende couponcodes in het algemeen t/m 31-12 geldig zijn. Hartelijk dank voor de (snelle) informatie.

Vr. gr. John

Reputatie 7
Badge +3

Mark, Thom,

Weer wat geleerd, wist niet dat vervangende couponcodes in het algemeen t/m 31-12 geldig zijn. Hartelijk dank voor de (snelle) informatie.

Vr. gr. John

Vervangende codes zijn niet in het algemeen t/m 31-12 geldig. Er is nu voor deze datum gekozen ivm Corona crisis.

Dank voor de aanscherping MoDe! Ik heb mijn antwoord ook iets aangepast. 

Duidelijk. Ik heb ook gemeld dat ik mijn keuzedag voor maart/april niet kan gebruiken. Van de NS kreeg ik twee couponcodes via de mail. Ik vraag me af waarom ik twee couponcodes heb gekregen.

Goede vraag! Mogelijk is geconstateerd dat twee reeds vervallen of bijna vervallen Keuzedagen in aanmerking kwamen om vervangen te worden. 

Reputatie 7
Badge +3

Duidelijk. Ik heb ook gemeld dat ik mijn keuzedag voor maart/april niet kan gebruiken. Van de NS kreeg ik twee couponcodes via de mail. Ik vraag me af waarom ik twee couponcodes heb gekregen.

Loopt toevallig ook de jaarkeuzedag binnenkort af?

Mijn keuzedag loopt per 8 mei af.

Moet ik zo een voucher zelf aan vragen of krijg je die automatisch?

Reputatie 7
Badge +3

Nee, die moet u via de klantenservice aanvragen. Overigens is het maar de vraag of u er veel aan hebt want de vouchers zijn maar tot 31-12-2020 geldig en de huidige beperkingen in het OV zouden wel eens twee of drie jaar kunnen gaan duren. 

Reputatie 7
Badge +3

Hiervoor is het nodig dat u zelf contact opneemt met de NS klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Momenteel lijkt er geen vaste regel voor het aanvragen van coupons codes als vervanging van verlopende Keuzedagen. Waar de een 2 codes krijgt voor 1 verlopende keuzedag, de ander al een code krijgt voor een keuzedag die verloopt op 31 mei, moet men met een deze week verlopende keuzedag, pas weer contact opnemen als die verlopen is. Deze willekeur geeft weer aanleiding voor vragen op o.a. deze community en belast de klantenservice alleen maar meer, omdat er meerdere keren voor (de vraag over) 1 keuzedag contact opgenomen wordt. Het zou handig zijn als er 1 duidelijke richtlijn komt, waar ook alle klantenservice-kanalen zich aan gaan houden.

Je hebt gelijk hoor, MoDe.

Ik heb intern de vraag uitgezet om hier een duidelijke instructie voor te schrijven.

Reputatie 7
Badge +3

Je hebt gelijk hoor, MoDe.

Ik heb intern de vraag uitgezet om hier een duidelijke instructie voor te schrijven.

En ondertussen geef je in een ander topic om met een (bijna) verlopen keuzedag contact op te nemen, terwijl de website het heeft over na het verlopen 😉

Zie, zelfs ik ben het spoor bijster...

Reputatie 7
Badge +3

Het spoor bijster zijn is voor iemand die bij NS werkt niet echt goed. Gelukkig maar dat je geen machinist ben, dan zou ik me echt zorgen gaan maken. :rofl:

Reageer