beantwoord

Geldigheidsperiode Keuzedagen in Mijn NS

• 7 July 2014
  • 5 reacties
  • 1100 Bekeken

Voorheen kreeg je een brief bij (verlenging) abonnement OV chipkaart waarbij de geldigheidsperiode van de vrije keuzedagen werden vermeld.
Kan ik die geldigheidsperiode/opnameperiode van de vrije keuzedagen nu zichtbaar maken op Mijn NS?
icon

Beste antwoord door Hertog 7 July 2014, 11:24

Bekijk origineel

5 reacties

Voorheen kreeg je een brief bij (verlenging) abonnement OV chipkaart waarbij de geldigheidsperiode van de vrije keuzedagen werden vermeld.
Kan ik die geldigheidsperiode/opnameperiode van de vrije keuzedagen nu zichtbaar maken op Mijn NS?

Inderdaad. Bij een account op MijnNS krijgt u te zien welke keuzedagen er op dat moment geldig zijn en welke u al hebt gebruikt c.q. vervallen zijn.
Wel is het zo dat bij de nog op te nemen dagen alleen die dagen getoond worden die op dat moment gebruikt kunnen worden, dus de dag voor de lopende periode van 2 maanden en eventueel de dag die het hele jaar gebruikt mag worden.
De verder in de toekomst te gebruiken dagen worden pas getoond als zij bij de kaartautomaat afgehaald kunnen worden (vanaf 1 dag voor ingang van de geldigheidsdatum.
Echter, aan de hand van de "jaar-dag" kunt u vanzelfsprekend zelf vaststellen hoeveel dagen u uiteindelijk nog tegoed hebt.
Hertog, hartelijk dank voor uw reactie.

Het zou toch handiger zijn als de NS alle keuzedagen die in het jaar op te nemen zijn vermeld.
Ik zie niet in waarom men dit nu achterwege laat, terwijl dit dit eerder wel schriftelijk werd meegedeeld.
De geldigheid van de Keuzedagen is inderdaad zichtbaar in Mijn NS, als je je OV-chipkaart hebt gekoppeld aan je account. Verder zijn 6 Keuzedagen 2 maanden geldig. De vrije Keuzedag is het hele jaar geldig.

Willekeurig voorbeeld van de geldigheid:

Keuzedag 1: geldig van 01 januari 2014 t/m 31 december 2014
Keuzedag 2: geldig van 01 januari 2014 t/m 28 februari 2014
Keuzedag 3: geldig van 01 maart 2014 t/m 30 april 2014
Keuzedag 4: geldig van 01 mei 2014 t/m 30 juni 2014
Keuzedag 5: geldig van 01 juli 2014 t/m 31 augustus 2014
Keuzedag 6: geldig van 01 september 2014 t/m 31 oktober 2014
Keuzedag 7: geldig van 01 november 2014 t/m 31 december 2014

Je Keuzedagen gaan dus altijd in op dezelfde dag van de maand. Wellicht handig om het zo te kunnen onthouden. :)

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Het is mij wel duidelijk, alleen vraag ik me af of ik mijn vrije reisdag moet ophalen op de dag van reizen of dat dit reeds vooraf kan, m.a.w. dat de datum ingaat op het moment van inchecken.
Je zet de Keuzedag op de OV-chipkaart bij de kaartautomaat. De eerst volgende keer dat je dan incheckt wordt de Keuzedag geactiveerd. Het is dus mogelijk om de Keuzedag al eerder op de OV-chipkaart te laden.

Reageer