beantwoord

gemakskaartje naar onder andere IJmuiden


Sinds kort kun je in de kaartautomaat zogenaamde gemakskaartjes kopen naar populaire bestemmingen, waar geen treinstations zijn. Zo ook IJmuiden. Hiervoor is een samenwerking aangegaan met busvervoerders zoals Connexxion.
Op zich een prachtig idee. Alleen lijkt het mij goed, als reizigers bij het intoetsen van deze bestemmingen getriggerd worden, dat de reis deels per bus moet worden afgelegd. Dat is nu niet het geval, als je het intoetst op de kaartautomaat. Ook kun je in de reisplanner op ns.nl geen reisadvies opvragen naar IJmuiden. Wel als je zoekt op adres, maar dan staat er weer nergens een trigger, dat je een all-in kaartje in de NS kaartautomaat kunt kopen.
Mij lijkt het verstandig, als deze triggers kunnen worden toegevoegd.
icon

Beste antwoord door Sumber Alam 18 april 2015, 20:24

Geen idee wat je met triggers bedoeld. Maar naar mijn idee is het ook niet mogelijk omdat de tarieven per vervoerder verschillen. Connexxion heeft niks met de NS te maken en andersom ook niet, laat staan met het GVB. Vanuit Amsterdam CS ging er een speciale trein van Lovers Rail naar IJmuiden. Of die nog rijdt weet ik niet. Ook ging er een speciale Snelboot van Amsterdam naar IJmuiden, in geval van het laatste waren provincie Noord Holland en de gemeentes niet met elkaar eens omdat de Snelboot niet genoeg rendabel was geweest. Dus er rijdt kennenlijk wel een bus daar naar toe, maar dat staat los van de NS. In dat opzicht heeft het met elkaar helemaal niets mee te maken.
Bekijk origineel

17 reacties

Geen idee wat je met triggers bedoeld. Maar naar mijn idee is het ook niet mogelijk omdat de tarieven per vervoerder verschillen. Connexxion heeft niks met de NS te maken en andersom ook niet, laat staan met het GVB. Vanuit Amsterdam CS ging er een speciale trein van Lovers Rail naar IJmuiden. Of die nog rijdt weet ik niet. Ook ging er een speciale Snelboot van Amsterdam naar IJmuiden, in geval van het laatste waren provincie Noord Holland en de gemeentes niet met elkaar eens omdat de Snelboot niet genoeg rendabel was geweest. Dus er rijdt kennenlijk wel een bus daar naar toe, maar dat staat los van de NS. In dat opzicht heeft het met elkaar helemaal niets mee te maken.
Geen idee wat je met triggers bedoeld. Maar naar mijn idee is het ook niet mogelijk omdat de tarieven per vervoerder verschillen. Connexxion heeft niks met de NS te maken en andersom ook niet, laat staan met het GVB. Vanuit Amsterdam CS ging er een speciale trein van Lovers Rail naar IJmuiden. Of die nog rijdt weet ik niet. Ook ging er een speciale Snelboot van Amsterdam naar IJmuiden, in geval van het laatste waren provincie Noord Holland en de gemeentes niet met elkaar eens omdat de Snelboot niet genoeg rendabel was geweest. Dus er rijdt kennenlijk wel een bus daar naar toe, maar dat staat los van de NS. In dat opzicht heeft het met elkaar helemaal niets mee te maken.

Hallo Sumber, met triggers bedoel ik, dat de NS een seintje geeft aan de klanten, als ze een kaartje naar IJmuiden kopen in de automaat, dat dit deels met de bus is. En dat het dan ook mogelijk wordt gemaakt om een verbinding op te zoeken in de reisplanner van NS voor die reizigers, die een gemakskaartje willen kopen.
Het gaat hier om iets nieuws. Zie ook deze link: http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/vervoerders_starten_met_gemakskaartje_voor_trein_en_bus-146912
Geen idee wat je met triggers bedoeld. Maar naar mijn idee is het ook niet mogelijk omdat de tarieven per vervoerder verschillen. Connexxion heeft niks met de NS te maken en andersom ook niet, laat staan met het GVB. Vanuit Amsterdam CS ging er een speciale trein van Lovers Rail naar IJmuiden. Of die nog rijdt weet ik niet. Ook ging er een speciale Snelboot van Amsterdam naar IJmuiden, in geval van het laatste waren provincie Noord Holland en de gemeentes niet met elkaar eens omdat de Snelboot niet genoeg rendabel was geweest. Dus er rijdt kennenlijk wel een bus daar naar toe, maar dat staat los van de NS. In dat opzicht heeft het met elkaar helemaal niets mee te maken.

Hallo Sumber, met triggers bedoel ik, dat de NS een seintje geeft aan de klanten, als ze een kaartje naar IJmuiden kopen in de automaat, dat dit deels met de bus is. En dat het dan ook mogelijk wordt gemaakt om een verbinding op te zoeken in de reisplanner van NS voor die reizigers, die een gemakskaartje willen kopen.
Het gaat hier om iets nieuws. Zie ook deze link: http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/vervoerders_starten_met_gemakskaartje_voor_trein_en_bus-146912
ik heb het gelezen, maar als je dit vaak moet reizen is dit zeker niet voordeliger geworden. De Efteling kan ik me wel voorstellen dat je eens in de zoveel tijd daar heen wilt. Maar nog is dit niet goedkoper erop geworden, zeker niet voor abonnementhouders. Ik snap wel als je toch af en toe gebruik wil maken dat dit ideaal kan zijn. Maar toch doen de prijzen voor elk reiziger de das om. Wat dacht u er zelf van om bijvoorbeeld 1 gezin pa en ma en 2 kinderen voordelig uitpakt om naar de Efteling te gaan heeft het mis.
Geen idee wat je met triggers bedoeld. Maar naar mijn idee is het ook niet mogelijk omdat de tarieven per vervoerder verschillen. Connexxion heeft niks met de NS te maken en andersom ook niet, laat staan met het GVB. Vanuit Amsterdam CS ging er een speciale trein van Lovers Rail naar IJmuiden. Of die nog rijdt weet ik niet. Ook ging er een speciale Snelboot van Amsterdam naar IJmuiden, in geval van het laatste waren provincie Noord Holland en de gemeentes niet met elkaar eens omdat de Snelboot niet genoeg rendabel was geweest. Dus er rijdt kennenlijk wel een bus daar naar toe, maar dat staat los van de NS. In dat opzicht heeft het met elkaar helemaal niets mee te maken.

Hallo Sumber, met triggers bedoel ik, dat de NS een seintje geeft aan de klanten, als ze een kaartje naar IJmuiden kopen in de automaat, dat dit deels met de bus is. En dat het dan ook mogelijk wordt gemaakt om een verbinding op te zoeken in de reisplanner van NS voor die reizigers, die een gemakskaartje willen kopen.
Het gaat hier om iets nieuws. Zie ook deze link: http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/vervoerders_starten_met_gemakskaartje_voor_trein_en_bus-146912
ik heb het gelezen, maar als je dit vaak moet reizen is dit zeker niet voordeliger geworden. De Efteling kan ik me wel voorstellen dat je eens in de zoveel tijd daar heen wilt. Maar nog is dit niet goedkoper erop geworden, zeker niet voor abonnementhouders. Ik snap wel als je toch af en toe gebruik wil maken dat dit ideaal kan zijn. Maar toch doen de prijzen voor elk reiziger de das om. Wat dacht u er zelf van om bijvoorbeeld 1 gezin pa en ma en 2 kinderen voordelig uitpakt om naar de Efteling te gaan heeft het mis.


Het enige, dat ik met deze topic wil bereiken, is dat NS bij dit soort kaartjes aangeeft, dat er een bus-traject bij inzit met een lijnbus, zodat reizigers, die niet vaak reizen en niet weten, dat bijvoorbeeld IJmuiden in dit geval, geen treinstation heeft, dit zien, als ze het kaartje kopen in de automaat. Bovendien lijkt het me verstandig, dat als je kaartjes naar die bestemmingen verkoopt, je deze bestemmingen ook opneemt in de reisplanner met daarbij een seintje voor de reiziger, wederom, dat er een bustraject inzit met een lijnbus.
Geen idee wat je met triggers bedoeld. Maar naar mijn idee is het ook niet mogelijk omdat de tarieven per vervoerder verschillen. Connexxion heeft niks met de NS te maken en andersom ook niet, laat staan met het GVB. Vanuit Amsterdam CS ging er een speciale trein van Lovers Rail naar IJmuiden. Of die nog rijdt weet ik niet. Ook ging er een speciale Snelboot van Amsterdam naar IJmuiden, in geval van het laatste waren provincie Noord Holland en de gemeentes niet met elkaar eens omdat de Snelboot niet genoeg rendabel was geweest. Dus er rijdt kennenlijk wel een bus daar naar toe, maar dat staat los van de NS. In dat opzicht heeft het met elkaar helemaal niets mee te maken.

Hallo Sumber, met triggers bedoel ik, dat de NS een seintje geeft aan de klanten, als ze een kaartje naar IJmuiden kopen in de automaat, dat dit deels met de bus is. En dat het dan ook mogelijk wordt gemaakt om een verbinding op te zoeken in de reisplanner van NS voor die reizigers, die een gemakskaartje willen kopen.
Het gaat hier om iets nieuws. Zie ook deze link: http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/vervoerders_starten_met_gemakskaartje_voor_trein_en_bus-146912
ik heb het gelezen, maar als je dit vaak moet reizen is dit zeker niet voordeliger geworden. De Efteling kan ik me wel voorstellen dat je eens in de zoveel tijd daar heen wilt. Maar nog is dit niet goedkoper erop geworden, zeker niet voor abonnementhouders. Ik snap wel als je toch af en toe gebruik wil maken dat dit ideaal kan zijn. Maar toch doen de prijzen voor elk reiziger de das om. Wat dacht u er zelf van om bijvoorbeeld 1 gezin pa en ma en 2 kinderen voordelig uitpakt om naar de Efteling te gaan heeft het mis.


Het enige, dat ik met deze topic wil bereiken, is dat NS bij dit soort kaartjes aangeeft, dat er een bus-traject bij inzit met een lijnbus, zodat reizigers, die niet vaak reizen en niet weten, dat bijvoorbeeld IJmuiden in dit geval, geen treinstation heeft, dit zien, als ze het kaartje kopen in de automaat. Bovendien lijkt het me verstandig, dat als je kaartjes naar die bestemmingen verkoopt, je deze bestemmingen ook opneemt in de reisplanner met daarbij een seintje voor de reiziger, wederom, dat er een bustraject inzit met een lijnbus.
dan adviseer ik je toch om op www.9292ov.nl te gaan kijken voor reisadvies. Daar staat wel hoe laat je de trein van a naar b wilt en of de bus een aansluiting geeft of niet. NS is alleen maar treinen.
Als NS alleen maar is voor treinen, hoe kan je dan weten dat je een kaartje koopt waar je alsnog met de bus moet reizen ? Wat je misschien helemaal niet wil.

En het is duurder omdat het een gemakskaartje is, waar je dus geen OV chipkaart voor nodig heb en geen kaartje in de bus hoeft te kopen apart.
Als NS alleen maar is voor treinen, hoe kan je dan weten dat je een kaartje koopt waar je alsnog met de bus moet reizen ? Wat je misschien helemaal niet wil.

Dat is precies, waarom ik dit topic heb aangemaakt. Zodat reizigers hierop wel geattendeerd gaan worden. 😉
Reputatie 6
Badge +2
Ja, als je die bestemmingen presenteert als gelijkwaardig met een treinbestemming heb je het probleem van het kwaliteitsverschil (al helemaal bij 1e klas). En als je het toch zo doet zouden die bestemmingen ook inbegrepen moeten zijn bij Dal Vrij, enz., voor de uniformiteit.
Ja, als je die bestemmingen presenteert als gelijkwaardig met een treinbestemming heb je het probleem van het kwaliteitsverschil (al helemaal bij 1e klas). En als je het toch zo doet zouden die bestemmingen ook inbegrepen moeten zijn bij Dal Vrij, enz., voor de uniformiteit.

Ik neem aan, dat de prijzen voor het busgedeelte zijn aangepast aan de bustarieven. Kortingskaarten voor de trein zullen niet geldig zijn op de bus. Zoals ik het begrijp is het een extra service naar de klant toe, zodat deze niet twee kaartjes hoeft te kopen, als hij of zij geen ov-kaart heeft.
Mij lijkt het echter zinvol, om reizigers te attenderen op het feit, dat er deels met de bus moet worden gereisd en dat je ook informatie over de bestemmingen op de reisplanner zet, zodat voornoemde reiziger ze ook kan terugvinden. Dit dan wederom met een trigger/seintje, dat er een bustraject in zit.
Ja, als je die bestemmingen presenteert als gelijkwaardig met een treinbestemming heb je het probleem van het kwaliteitsverschil (al helemaal bij 1e klas).
Zolang de automaat/reisplanner niet aangeeft waar DDAR wordt ingezet, vallen vrijwel alle Nederlandse lijnbussen wel binnen de kwaliteitsrange van het NS-materieel.
Reputatie 6
Badge +2
Ja, als je die bestemmingen presenteert als gelijkwaardig met een treinbestemming heb je het probleem van het kwaliteitsverschil (al helemaal bij 1e klas). En als je het toch zo doet zouden die bestemmingen ook inbegrepen moeten zijn bij Dal Vrij, enz., voor de uniformiteit.

Ik neem aan, dat de prijzen voor het busgedeelte zijn aangepast aan de bustarieven. Kortingskaarten voor de trein zullen niet geldig zijn op de bus. Zoals ik het begrijp is het een extra service naar de klant toe, zodat deze niet twee kaartjes hoeft te kopen, als hij of zij geen ov-kaart heeft.
Mij lijkt het echter zinvol, om reizigers te attenderen op het feit, dat er deels met de bus moet worden gereisd en dat je ook informatie over de bestemmingen op de reisplanner zet, zodat voornoemde reiziger ze ook kan terugvinden. Dit dan wederom met een trigger/seintje, dat er een bustraject in zit.

Bij de reisplanner hoogstens als optie, zodat deze vrij willekeurige aanvullingen waarbij treinabonnementen niet geldig zijn, de reisplanner niet vervuilen (bijv. bij de selectie van een station).
Reputatie 4
Badge
Ik dacht dat de NS van het papieren kaartje af wilde. Ondertussen worden er alleen maar meer geïntroduceerd. Pff. Hoe onduidelijk wil je het hebben?
Wanneer kiest men nu eens voor één helder systeem?
Er zitten bij NS een paar productvernieuwers die blijkbaar een flinke bonus krijgen als ze weer een nieuw soort kaartje hebben uitgevonden. Ik heb echt medelijden met het personeel, dat al die verschillende kaartjes met al hun verschillende voorwaarden uit elkaar moet weten te houden.
Een eenvoudig kaartjessysteem helpt ook tegen agressie tegen medewerkers, want minder kans op reizigers die niet aan de juiste regeltjes voldoen.
Ik dacht dat de NS van het papieren kaartje af wilde. Ondertussen worden er alleen maar meer geïntroduceerd. Pff. Hoe onduidelijk wil je het hebben?
Wanneer kiest men nu eens voor één helder systeem?
Er zitten bij NS een paar productvernieuwers die blijkbaar een flinke bonus krijgen als ze weer een nieuw soort kaartje hebben uitgevonden. Ik heb echt medelijden met het personeel, dat al die verschillende kaartjes met al hun verschillende voorwaarden uit elkaar moet weten te houden.
Een eenvoudig kaartjessysteem helpt ook tegen agressie tegen medewerkers, want minder kans op reizigers die niet aan de juiste regeltjes voldoen.


Je slaat de spijker op zijn kop, nu krijg je inderdaad dit soort taferelen.
Reputatie 4
Badge


Je slaat de spijker op zijn kop, nu krijg je inderdaad dit soort taferelen.


mooi gevonden! en dit is dan een heel onschuldig voorbeeld.
Reputatie 6
Badge +2
Het topic https://forum.ns.nl/acties-uitjes-10/efteling-retour-23761 over het gemakskaartje naar de Efteling is verdwenen. Ik ben nu wel benieuwd of dat door een technisch probleem komt, of dat het verwijderd is wegens reacties over goedkopere reismogelijkheden.
Reputatie 6
Badge +2
Pagina over dit gemakskaartje (''Trein + tram/bus''): https://www.ns.nl/producten/alleen-te-koop-via-station-of-kaartautomaat/p/trein-tram-bus-enkel. Tegenwoordig betaal je zo te zien voor het tram-/busdeel niet meer de prijs van een in het voertuig gekocht kaartje, maar de prijs bij reizen vol tarief met de OV-chipkaart.
Reputatie 6
Badge +2
Het topic https://forum.ns.nl/acties-uitjes-10/efteling-retour-23761 over het gemakskaartje naar de Efteling is verdwenen. Ik ben nu wel benieuwd of dat door een technisch probleem komt, of dat het verwijderd is wegens reacties over goedkopere reismogelijkheden.
In beide gevallen vind ik de onbetrouwbaarheid van de website wat betreft de opslag van topics nogal hinderlijk.

Reageer