beantwoord

Gevonden-voorwerpen formulier ingevuld maar nog steeds niets gehoord?

  • 22 maart 2014
  • 7 reacties
  • 1767 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Ik ben een tijdje geleden een weekendtas met kleding vergeten in de trein. Ik heb hiervoor een opsporingsformulier ingevuld maar ik heb nog niets gehoord. Kan dit bijvoorbeeld liggen aan het feit dat ik de kleur 'groen' voor de tas heb aangegeven terwijl hij eigenlijk donkerblauw met groen is? (Ik kon maar één kleur invullen namelijk..) Controleren jullie gevonden spullen altijd met alle formulieren?
En hoe vaak worden treinen eigenlijk gecontroleerd op achtergebleven spullen? Ik zou mijn tas (en vooral de kleding die erin zat) heel erg graag terug willen.

Vriendelijke groeten, Ellen
icon

Beste antwoord door Anonymous 22 maart 2014, 17:25

Ik ben een tijdje geleden een weekendtas met kleding vergeten in de trein. Ik heb hiervoor een opsporingsformulier ingevuld maar ik heb nog niets gehoord. Kan dit bijvoorbeeld liggen aan het feit dat ik de kleur 'groen' voor de tas heb aangegeven terwijl hij eigenlijk donkerblauw met groen is? (Ik kon maar één kleur invullen namelijk..) Controleren jullie gevonden spullen altijd met alle formulieren?
En hoe vaak worden treinen eigenlijk gecontroleerd op achtergebleven spullen? Ik zou mijn tas (en vooral de kleding die erin zat) heel erg graag terug willen.

Vriendelijke groeten, Ellen


Wellicht dat je het beste contact kunt opnemen met de https:// http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/hulp-als-het-even-tegen-zit/verloren-en-vergeten.html

Op de pagina achter de link staan zowel de procedure met betrekking tot de gang van zaken bij verloren/gevonden voorwerpen, alsmede de gegevens van de Service Centrale. Je kunt dan wellicht ook alsnog de juiste kleurencombinatie van je tas doorgeven, zodat die misschien makkelijker uit die duizenden tassen terug te vinden is.

Treinen worden doorgaans dagelijks ('s nachts) gereinigd, dus achtergebleven goederen worden snel opgemerkt.
Het kan natuurlijk ook zijn dat een medereiziger zich over jouw tas heeft ontfermd.

Veel succes!

Vriendelijke groet,
Hans
Bekijk origineel

7 reacties

Ik ben een tijdje geleden een weekendtas met kleding vergeten in de trein. Ik heb hiervoor een opsporingsformulier ingevuld maar ik heb nog niets gehoord. Kan dit bijvoorbeeld liggen aan het feit dat ik de kleur 'groen' voor de tas heb aangegeven terwijl hij eigenlijk donkerblauw met groen is? (Ik kon maar één kleur invullen namelijk..) Controleren jullie gevonden spullen altijd met alle formulieren?
En hoe vaak worden treinen eigenlijk gecontroleerd op achtergebleven spullen? Ik zou mijn tas (en vooral de kleding die erin zat) heel erg graag terug willen.

Vriendelijke groeten, Ellen


Wellicht dat je het beste contact kunt opnemen met de https:// http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/hulp-als-het-even-tegen-zit/verloren-en-vergeten.html

Op de pagina achter de link staan zowel de procedure met betrekking tot de gang van zaken bij verloren/gevonden voorwerpen, alsmede de gegevens van de Service Centrale. Je kunt dan wellicht ook alsnog de juiste kleurencombinatie van je tas doorgeven, zodat die misschien makkelijker uit die duizenden tassen terug te vinden is.

Treinen worden doorgaans dagelijks ('s nachts) gereinigd, dus achtergebleven goederen worden snel opgemerkt.
Het kan natuurlijk ook zijn dat een medereiziger zich over jouw tas heeft ontfermd.

Veel succes!

Vriendelijke groet,
Hans
Hoi Ellen,
Even ter aanvulling op Hans, welke oprecht opmerkt dat je via die pagina aanvullende informatie kunt doorgeven, is het ook mogelijk dat de tas nog niet bij het Centraal Bureau Gevonden Goed is aangekomen.
Hoi Ellen,

Gevonden voorwerpen die gevonden worden, blijven als ik het goed heb onthouden drie weken op het afgiftestation en dat is meestal een station waar Tickets en Service zit.

Mocht je tas door een reiziger aan een conducteur zijn gegeven, is deze afgegeven op een afgiftestation en wat Mike zegt klopt, ik weet niet hoe lang het geleden is, maar misschien kan zoals Hans aangeeft je via de Service centrale verder komen.

Mocht je in het vervolg nog eens iets kwijtraken, kan je via de klantenservice vragen of er gericht gezocht kan worden naar de tas, ik krijg geregeld telefoon met de vraag om op zoek te gaan in de trein naar verloren goed.

Ik hoop dat de tas gevonden is.
Badge
Dag Ellen, heb je inmiddels al bericht ontvangen over je tas? Wat Hans al aangeeft, wellicht is het handig om even te bellen met de afdeling gevonden voorwerpen. Wil je weten wat NS doet met gevonden voorwerpen? Zie gevonden voorwerpen Hopelijk is je tas gevonden en ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'overige producten'.
Groet, Leny

Hoi Ellen,

Gevonden voorwerpen die gevonden worden, blijven als ik het goed heb onthouden drie weken op het afgiftestation en dat is meestal een station waar Tickets en Service zit.

Mocht je tas door een reiziger aan een conducteur zijn gegeven, is deze afgegeven op een afgiftestation en wat Mike zegt klopt, ik weet niet hoe lang het geleden is, maar misschien kan zoals Hans aangeeft je via de Service centrale verder komen.

Mocht je in het vervolg nog eens iets kwijtraken, kan je via de klantenservice vragen of er gericht gezocht kan worden naar de tas, ik krijg geregeld telefoon met de vraag om op zoek te gaan in de trein naar verloren goed.

Ik hoop dat de tas gevonden is.


Even ter verduidelijking / herinnering, Loes:

"Wat doet NS met gevonden voorwerpen?

Wij bewaren uw gevonden voorwerp(en) 5 dagen op het station waar het ingeleverd is. Binnen deze termijn kunt u uw eigendom kosteloos ophalen op het betreffende station.
Na 5 dagen stuurt het station waar uw voorwerp gevonden is het op naar het Centraal Bureau Gevonden Goed.
U krijgt binnen 3 weken bericht of uw eigendom is gevonden.
Als uw eigendom is gevonden en het ligt bij het Centraal Bureau Gevonden Goed, dan wordt dit altijd naar uw huisadres gestuurd. U betaalt hiervoor minimaal € 15.
Bij verzending van goederen met afwijkende maten betaalt u extra kosten.
Voor verzending naar het buitenland betaalt u de werkelijke kosten."



Even ter verduidelijking / herinnering, Loes:

"Wat doet NS met gevonden voorwerpen?

Wij bewaren uw gevonden voorwerp(en) 5 dagen op het station waar het ingeleverd is. Binnen deze termijn kunt u uw eigendom kosteloos ophalen op het betreffende station.
Na 5 dagen stuurt het station waar uw voorwerp gevonden is het op naar het Centraal Bureau Gevonden Goed.
U krijgt binnen 3 weken bericht of uw eigendom is gevonden.
Als uw eigendom is gevonden en het ligt bij het Centraal Bureau Gevonden Goed, dan wordt dit altijd naar uw huisadres gestuurd. U betaalt hiervoor minimaal € 15.
Bij verzending van goederen met afwijkende maten betaalt u extra kosten.
Voor verzending naar het buitenland betaalt u de werkelijke kosten."



Aha, dank je voor de extra reminder, ik had toch echt drie weken in mijn hoofd, dank je Hans, zal het niet meer vergeten 😳


Even ter verduidelijking / herinnering, Loes:

"Wat doet NS met gevonden voorwerpen?

Wij bewaren uw gevonden voorwerp(en) 5 dagen op het station waar het ingeleverd is. Binnen deze termijn kunt u uw eigendom kosteloos ophalen op het betreffende station.
Na 5 dagen stuurt het station waar uw voorwerp gevonden is het op naar het Centraal Bureau Gevonden Goed.
U krijgt binnen 3 weken bericht of uw eigendom is gevonden.
Als uw eigendom is gevonden en het ligt bij het Centraal Bureau Gevonden Goed, dan wordt dit altijd naar uw huisadres gestuurd. U betaalt hiervoor minimaal € 15.
Bij verzending van goederen met afwijkende maten betaalt u extra kosten.
Voor verzending naar het buitenland betaalt u de werkelijke kosten."



Aha, dank je voor de extra reminder, ik had toch echt drie weken in mijn hoofd, dank je Hans, zal het niet meer vergeten :$


3 weken is de termijn waarbinnen iemand bericht krijgt of de eigendommen gevonden zijn.
Misschien dat dat je op een dwaalspoor bracht.

Reageer