beantwoord

Gezinskaart

• 25 april 2015
  • 4 reacties
  • 3028 Bekeken

Ik heb drie kinderen, van 11, 13 en 14. Ik mijd nu treinreizen met hen, omdat ik nu niet weet hoe ik het beste voor een redelijke prijs af en toe een keer met hen met de trein kan reizen. Als ik met arriva reis moet er minstens €10 op hun ov chipkaart staan per reis, bij ns zelfS €20. Zelf heb ik overigens een ov jaarabonnement. Welke mogelijkheid is nu het beste voor mij als ik me de kinderen reis en waarom is er niet een soort gezins ov chipkaart, zodat je niet voor iedereen hoeft in te checken en voor elke kaart het starttarief + die €10 of €20 euro per reis (dus voor retourreis nog meer !) hoeft te betalen? Ik heb gekeken of de groepsreisabonnement wat is, maar dat is pas interessant bij lange reizen.
icon

Beste antwoord door Pe_pe 25 april 2015, 15:30

Als u uw kinderen op Samenreiskorting met u mee laat reizen, hoeft er maar 10 euro op hun kaarten te staan voor het laden van Samenreiskorting en zelfs maar 6 euro voor het inchecken. De jongste kan nog net gratis mee met Kids Vrij.

Zonder Samenreiskorting of abonnement hoeft er ook maar 16 euro op hun OV-chipkaart te staan, omdat het mogelijk is om tot 4 euro 'rood te staan' op een OV-chipkaart.

Dat er geen gezins-OV-chipkaart bestaat heeft ermee te maken dat de OV-chipkaart voor en door een aantal vervoerders is gemaakt (NS, RET, HTM, GVB en voorheen ook Connexxion, de andere vervoerders zijn erbuiten gehouden) en die hebben geen enkel voordeel van het bestaan van zo'n kaart. Hetzelfde geldt voor allerlei andere mogelijkheden om het OV-chipkaartsysteem klantvriendelijker te maken.
Bekijk origineel

4 reacties

Als u uw kinderen op Samenreiskorting met u mee laat reizen, hoeft er maar 10 euro op hun kaarten te staan voor het laden van Samenreiskorting en zelfs maar 6 euro voor het inchecken. De jongste kan nog net gratis mee met Kids Vrij.

Zonder Samenreiskorting of abonnement hoeft er ook maar 16 euro op hun OV-chipkaart te staan, omdat het mogelijk is om tot 4 euro 'rood te staan' op een OV-chipkaart.

Dat er geen gezins-OV-chipkaart bestaat heeft ermee te maken dat de OV-chipkaart voor en door een aantal vervoerders is gemaakt (NS, RET, HTM, GVB en voorheen ook Connexxion, de andere vervoerders zijn erbuiten gehouden) en die hebben geen enkel voordeel van het bestaan van zo'n kaart. Hetzelfde geldt voor allerlei andere mogelijkheden om het OV-chipkaartsysteem klantvriendelijker te maken.
Ok dus blijft feitelijk hetzelfde probleem...
En ik begrijp dat de klant niet centraal staat. Jammer
Reputatie 4
Badge
Is het niet wat kort door de bocht om op basis van het feit dat NS geen gezinskaart heeft, dan maar te concluderen dat de klant niet centraal staat?

Begrijp me goed, NS kan nog veel verbeteren aan de klantvriendelijkheid, maar dat toevallig een bepaald kortingstarief niet bestaat, betekent niet automatisch dat de klant niet centraal staat. Ik zou ook wel bepaalde kortingen willen hebben, omdat ik drie keer per week op hetzelfde traject reis. Zoiets al drie halen, twee betalen. Dat bestaat nu eenmaal niet.

NS kan geen kaartje maken voor iedere specifieke situatie. Tot en met 11 jaar zijn er hele mooie regelingen voor kinderen. Daarna is samenreiskorting een mooi alternatief.

Het lijkt me handiger als u overweegt om uw kinderen te leren in- en uitchecken en met hun eigen kaart, evenals het laden van samenreiskorting. Misschien vinden ze dat nog leuk ook.
Ik heb drie kinderen, van 11, 13 en 14. Ik mijd nu treinreizen met hen, omdat ik nu niet weet hoe ik het beste voor een redelijke prijs af en toe een keer met hen met de trein kan reizen.

Denk er eens over na, om te reizen met een NS Groepsretour. Als u via Facebook (trefwoord: NS Group tickets ) de overgebleven tickets aanbiedt, kunt u al een retourtje kopen vanaf €7 per persoon, zonder dat u hoeft in te checken met uw OV Chipkaarten.

Reageer