graag hulp bij kaartje voor nieuwe ns gebruiker | NS Community
beantwoord

graag hulp bij kaartje voor nieuwe ns gebruiker

  • 3 August 2022
  • 8 reacties
  • 150 Bekeken

Goedemiddag, hopelijk kunt u mij helpen: as ma reis ik op en neer van Leiden CS naar Heerenveen. Een dagretour wilde ik zojuist online kopen en toen ontdekte ik tot mijn schrik dat deze €55,00 kost? Kunt u mij aub helpen, ik heb jaren niet met de trein gereisd en zie nu door de bomen het bos niet meer (dalurenkaart, flex…). Ik reis normaal nooit met de trein, wellicht 3 x per half jaar. Ik hoop dat u mij kunt helpen een goedkoper kaartje te vinden - anders moet ik het tripje afzeggen. Vast hartelijk dank!

icon

Beste antwoord door mrfreeze 3 August 2022, 11:22

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Ontzettend veel dank voor uw uitzoekwerk, erg vriendelijk!

Het activeren van het abonnement op mijn persoonlijke ov chipkaart; kan dit op dezelfde oplaadpunten waar ik ook mijn tegoed ophaal (de gele laadpunten bij Albert Heijn)?

Dat kan zeker, als je geen tijd hebt om het kort voor je treinreis op het station te doen. Een automaat bij een supermarkt zal meerdere bestellingen tonen, die je in principe allemaal met JA moet bevestigen.

Uitzondering is als je een kortingsabonnement hebt voor bus/tram/metro, dan moet je de bestelling voor Reizen op Rekening NS (bus tram metro) overslaan, want anders werkt je busabonnement niet meer.

Reputatie 7
Badge +3

Ontzettend veel dank voor uw uitzoekwerk, erg vriendelijk!

Het activeren van het abonnement op mijn persoonlijke ov chipkaart; kan dit op dezelfde oplaadpunten waar ik ook mijn tegoed ophaal (de gele laadpunten bij Albert Heijn)?

Volgens mij wel, maar daar heb ik zelf eerlijk gezegd nog nooit gebruik van gemaakt. U kunt het ook voorafgaand aan uw reis bij een NS-automaat op het station activeren. Het is daarna direct te gebruiken.

 

Nogmaals erg veel dank voor uw hulp

Graag gedaan 🙂

Reputatie 7
Badge +1

Nee-U moet eerst account by mijnNS aanmaken-en dan kiezen welke soort ABO U wilt-(tip: als de kaart al snel gaat verlopen, kan je beter een gratis nieuwe aanvragen-maar dan moet U minstens 1 week wachten tot die komt)-en pas als dat geregeld is (eerste keer met IDeal betalen-want het ABO is doorlopend en wordt dus elke maand op die dag geincasseerd-dat stopt pas als U het zelf actief weer stopzet) krijgt U een mail dat U kan laden-doe het het beste bij een NS automaat. Kan bij AH etc-maar als U evt. nog andere zaken op de kaart hebt wil dat wel eens mislukken.

ALtern: als U maar 1 x moet en al die rompslomp te veel romp vindt slompen: uit de NS-automaat kan je ook HTT=Holland Travel Ticket OFF peak halen -43 of 44€-dat is een chipkaartje en daar mee mag je de hele dag in trein EN bus-tram-metro reizen, mits de IN sjek steeds in de DAL uren gebuert-dus dat is voor 1x ca 4-5€ duurder als die combo.

Overigens als U die reis naar weekend kan verplaatsen, dan kunt U ook als ABO een weekendvrij nemen-dat is ca 32€ voor de hele maand en dan mag u ELK weekend naar hartelust treinen=dus nog minder als dat voordeelretour. Dit is zo goedkoop (en nog minder voor 65+) dat al die weekendKruidvat etc biljetten er bij verbleken

Ontzettend veel dank voor uw uitzoekwerk, erg vriendelijk!

Het activeren van het abonnement op mijn persoonlijke ov chipkaart; kan dit op dezelfde oplaadpunten waar ik ook mijn tegoed ophaal (de gele laadpunten bij Albert Heijn)?

 

Nogmaals erg veel dank voor uw hulp

Reputatie 7
Badge +3

Een flex dal afsluiten, hoe werkt dat? Een persoonlijke ov chipkaart heb ik, maar nog nooit voor trein gebruikt. 

 

Een Flex Dal Voordeel-abonnement afsluiten kan op deze pagina. Na het bestellen moet u nog wel langs een NS-automaat om het abonnement te activeren op uw OV-chipkaart.

 

 

Naast deze optie is er verder niets begrijp ik?

Vroeger waren er in de zomer acties van 1 dag onbeperkt reizen voor bijv €7,50, maar dat bestaat niet meer?

Dat soort acties zijn er (bijna?) niet meer. In de Spoordeelwinkel zijn nog wel aanbiedingen te vinden, maar dat zijn voornamelijk dagjes uit naar bepaalde steden. Ik heb even voor u gekeken, maar ik denk niet daar iets tussen zit dat u voor deze reis kunt gebruiken.

Wij verkopen nog wel jongeren dagkaarten voor €7.60, maar deze is te gebruiken voor jongeren tot en met 18 jaar. Verder hebben we altijd nog aantrekkelijke aanbiedingen op www.spoordeelwinkel.nl staan.

Hartelijk dank voor uw reactie! Een flex dal afsluiten, hoe werkt dat? Een persoonlijke ov chipkaart heb ik, maar nog nooit voor trein gebruikt. 
 

Naast deze optie is er verder niets begrijp ik?

Vroeger waren er in de zomer acties van 1 dag onbeperkt reizen voor bijv €7,50, maar dat bestaat niet meer?

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Nienke9,

Die prijs klopt inderdaad voor een retour vol tarief.

Op welke tijdstippen gaat u reizen? Als u namelijk in de daluren (9.00 - 16.00 uur, 18.30 - 6.30 uur) begint, dan zou u een Flex Dal Voordeel voor een maand kunnen afsluiten. Dit kost € 5,10, maar u krijgt dan 40% korting. In uw geval kost het retour dan € 33,48. U heeft dan wel een persoonlijke OV-chipkaart nodig. Als u die (nog) niet heeft, wordt het lastig. Een abonnement op een nieuwe OV-chipkaart bestellen duurt minimaal een week.

U moet er dan alleen wel aan denken om het abonnement over een maand weer op te zeggen, anders loopt het automatisch door.

Reageer