graag restitutie concertkaarten i.v.m niet (op tijd )kunnen bereiken bestemming

• 14 november 2019
  • 7 reacties
  • 209 Bekeken

Op 13 november ben ik samen met mijn dochter om 16:41 vertrokken vanuit almere buiten richting Eindhoven. Wij wilden daar een concert bezoeken. Aanvang was 19.30 uur.

Wij zijn bij aankomst in Utrecht echter gestrand en het was niet duidelijk hoe laat de treinen weer zouden rijden. Na lang wachten werd er gezegd dat de prognose was om rond 20.00 uur weer te rijden. Tegen de tijd dat wij dan bij het concert zouden aank9men was het minimaal 21.00uur. (En het was niet zeker dat de treinen dan weer zouden rijden) 

Een kennis die vlakbij ons woont heeft ons opgehaald en weer thuisgebracht. 

Restitutie van het treinkaartje is gedaan ( dochter heeft een ov studentenkaart) maar de kosten en desillusie van het niet genoten concert niet. 

Ik wil jullie hierbij aansprakelijk stellen voor het niet (Op tijd, en teveel vertraging)  kunnen bereiken van mijn einddoel waarvoor deze reis was bestemd. Afreizen naar de favoriete band van mijn 16 jarige dochter.

Mochten jullie concertkaartjes willen of nummer van mijn e ticket kan ik u die op verzoek tonen.

Met vriendelijke groet,

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

NS is niet aansprakelijk voor vervolgschade, dus zal die concertkaarten helaas niet vergoeden.

Hoi Trijntjerijdtniet en welkom bij de NS Community!

Wat ontzettend balen dat je door een verstoring niet bij het concert kon zijn, dat spijt mij enorm! Goed om te horen dat je geld hebt teruggevraagd bij vertraging of uitval van treinen, op deze manier kunnen we je in de reiskosten tegemoet komen.

Ik kan jou niet tegemoet komen in de gekochte concertkaarten. Dit omdat conform onze voorwaarden: “NS niet aansprakelijk is voor enige schade die u lijdt tijdens of in verband met uw reis met NS als gevolg van uitval, gemiste aansluitingen en vertraging.”

Reputatie 7
Badge +3

Er was gisteravond inderdaad een langdurige seinstoring tussen Utrecht en Den Bosch welke al bekend was ruim voor uw vertrek uit Almere. U had er voor kunnen kiezen om eerder te vertrekken of via een andere route te reizen.

Vanaf Utrecht Centraal reden wel sprinters tot Geldermalsen. Tussen Geldermalsen en Den Bosch reden stopbussen.
Met een krap uurtje speling had u dan mogelijk nog het grootste deel van het concert kunnen meemaken.

NS is niet aansprakelijk voor gevolgschade. Voor uw treinreis kunt u alleen voor de heenweg beroep doen op de GTbV-regeling. De vraag is hierbij echter of deze volledig toegekend gaat worden omdat er wel treinen gereden zouden hebben.

Reputatie 3

U had er voor kunnen kiezen om eerder te vertrekken

Iets te makkelijke aanname. Misschien moest ze wel werken oid.

Niet iedereen heeft de hele dag vrij om zomaar even een trein in te stappen.

Reputatie 6

Dat is wel een heel makkelijke aanname hee. 

Van mensen die zonodig tegen beter weten in die treintjes moeten gaan bevolken wordt wel enige flexibiliteit verlangd. Zeker bij iets belangrijks als een concert is het aan te bevelen om een voldoende ruime buffertijd (toch minimaal 120 minuten, maar liever nog 180 minuten) in te bouwen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben zelf regelmatig naar concerten gegaan en als dat op een werkdag was ging ik meestal wel eerder weg van werk of nam de middag vrij. Je wilt van te voren toch ook vaak nog iets eten of zo. Zo'n concertkaartje heb je vaak al langere tijd van te voren dus is dan vaak wel een vrije (mid)dag te regelen. En bij concerten waar je geen vast stoelnummer hebt en je (redelijk) vooraan wilt staan is het ook zaak vroeg aanwezig te zijn. Gelukkig heb ik zelf met concerten nooit te maken gehad met verstoringen.

Reputatie 7
Badge +3

U had er voor kunnen kiezen om eerder te vertrekken

Iets te makkelijke aanname. Misschien moest ze wel werken oid.

Niet iedereen heeft de hele dag vrij om zomaar even een trein in te stappen.

in mijn bericht stond achter vertrekken stond nog of….

het was niet zo dat pas bij aankomst in Utrecht storing bekend werd, deze was er al vanaf ca. 14 uur. Ik weet niet wat het reisadvies was en wat er in Utrecht werd omgeroepen, maar was een reismogelijkheid. Of Eindhoven op tijd zou worden gehaald, kan ik niet zeggen, rond 19 uur ontstond er ook een storing tussen Den Bosch en Eindhoven.

Reageer