beantwoord

"Gratis" fietsenstallen 24 uur maar op beperkt aantal stations

• 8 november 2019
  • 6 reacties
  • 85 Bekeken

Ik zag dat er betalingen van mijn rekening werden afgeschreven voor het stallen van mijn fiets op Amsterdam CS IJzijde. Dat vond ik vreemd want ik heb in mijn abonnement stallen op rekening geactiveerd waardoor je de eerste 24 uur gratis je fiets zou mogen stallen.

Ik ben gaan bellen met de NS. Ik werd drie maal doorverbonden maar dat liep op niets uit en de verbinding verbroken. Na de vierde keer mijn gegevens te hebben opgedreund ging het goed.

De dame begreep het ook niet maar kwam na lang zoeken en navragen met het antwoord dat je helemaal niet overal de eerste 24 uur je fiets kunt stallen.

Als ze bij de NS al niet weten waar niet en waar wel gratis kunt stallen hoe moet je dat dan als reiziger weten…… Hebben de mensen van de NS klantenservice weer wat geleerd over hun eigen product.

icon

Beste antwoord door Danny NS 8 november 2019, 16:56

Hoi Jaap123321 en welkom bij de NS Community!

Vervelend dat je zo lang hebt moeten wachten op een reactie. Het kan goed zijn dat je bij iemand terecht komt die er voor zijn of haar eerste week zit bijvoorbeeld. Veel leren ze in de training, maar het is veel informatie om te onthouden, het kan dus voorkomen dat ook wij soms even moeten zoeken naar de correcte info.

@Momo Wij hebben zelf een applicatie waarin we o.a. kunnen vinden wat voor soort stalling het is. Zover ik weet is er inderdaad geen lijst van beschikbaar. 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je al zag hoeveel moeite men had met het vinden van een antwoord op de vraag  of er een overzicht is van alle stations waar je kunt zien of Stallen op rekening kan, dan verbaast het me helemaal niet dat men niet weet waar je niet en waar wel gratis kunt stallen. Waren dingen maar zo simpel.

https://community.ns.nl/op-het-station-17/is-er-een-overzicht-van-alle-stations-waar-je-in-een-oogopslag-kunt-zien-of-stallen-op-rekening-kan-56186

Hoi Jaap123321 en welkom bij de NS Community!

Vervelend dat je zo lang hebt moeten wachten op een reactie. Het kan goed zijn dat je bij iemand terecht komt die er voor zijn of haar eerste week zit bijvoorbeeld. Veel leren ze in de training, maar het is veel informatie om te onthouden, het kan dus voorkomen dat ook wij soms even moeten zoeken naar de correcte info.

@Momo Wij hebben zelf een applicatie waarin we o.a. kunnen vinden wat voor soort stalling het is. Zover ik weet is er inderdaad geen lijst van beschikbaar. 

Reputatie 7
Badge +3

Het zou wel handig zijn wanneer er voor reizigers een dergelijke lijst beschikbaar is. 

Zou trouwens ook handig zijn voor alle voorzieningen, zodat je snel kunt checken op welke station bv een Julia's, La Place of welke winkel dan ook zit, ipv het per station te moeten op zoeken. Of is die mogelijkheid er wel en kan ik het niet vinden omdat het nogal verstopt zit?

Ja hoor! Bij de iPhone verschijnt deze kaart bij voorzieningen wanneer je het station hebt opgezocht in de vertrektijden.

Reputatie 5
Badge

@Momo Op de website is het ook te vinden! https://www.ns.nl/stationsinformatie/ (station invullen en op het tabje voorzieningen drukken)

Reputatie 7
Badge +3

Maar ik bedoel andersom. Ergens op de website (niet app want geen smartfoon) La Place of iets anders invullen en zien op welke stations dat zit. 

Reageer