gratis magazine spoor

• 8 december 2019
  • 12 reacties
  • 250 Bekeken

Helaas nog nooit ontvangen , wel aangevinkt op mijn account

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Spoor is alleen voor abonnementhouders. Welk abonnement heb je?

Ik heb sinds februari dit jaar een weekend vrij abonnement

Reputatie 7
Badge +3

Check jouw adresgegevens en neem contact op met de klantenservice via telefoon, Twitter, Facebook of chat.

Badge +3

Zie in je Mijn NS (persoons)Gegevens en kijk bij Notificaties en updates of SPOOR (per post) wel aan staat.

Hoi Cowgirl! Welkom bij de NS Community.

Indien de adviezen van MoDe en Robert B niet tot een oplossing leiden wil ik je vragen om contact te zoeken met onze klantenservice. Elke abonnementshouder heeft een soort Ja/Nee sticker zoals je op de brievenbus kan plakken in het interne dossier. Sinds het aanscherpen van de AVG (privacywetgeving) in Nederland staat dit allemaal op 'Nee’ tenzij je zelf aangeeft wel per post benaderd te willen worden voor bijvoorbeeld het blad SPOOR. We kunnen dit op jouw verzoek op 'Ja’ zetten.

Ik ontving SPOOR 3 niet, na contact met de klantenservice is dat op ja gezet en is Spoor 3 nagezonden. (oorspronkelijk had ik het ook al op ja gezet, dus waarom NS dat onbevoegd op nee heeft gezet is mij een raadsel, AVG of niet, blijf met je tengels van mijn instellingen af, in feite lijkt mij  dat nu juist een schending van de AVG!).

Echter ook SPOOR 4 is nog steeds niet bij mij aangekomen, ondanks dat ik al 2x met de klantenservice gebeld heb en toegezegd was dat ik het zou ontvangen. De eerste keer ontving ik een brief met "wij sturen u SPOOR 4". Het blad zat er echter niet bij. De tweede keer dat ik belde is ook al weer 10 dagen geleden en nog steeds niets ontvangen. Ik krijg er een punthoofd van. Wordt het tijd voor een koude douche van RADAR?

En vijf jaar geleden heb ik dat ook al meegemaakt, toen duurde het 8 maanden voordat het uitgezocht was en weer goed liep. De geschiedenis herhaalt zich!

Brrr, geen koude douche alsjeblieft! :see_no_evil:

Ik snap wel dat je geen zin hebt om er elke keer weer achteraan te gaan. Ik kijk graag ook eens naar de instellingen.
Heb je al gekeken hoe de instellingen in jouw “Mijn NS” staan? 

Je mag, als je wilt, mij een privébericht sturen met je naam, adresgegevens, geboortedatum en e-mailadres. Dit doe je door op mijn naam te klikken en dan op "stuur bericht”. Ik ben er tot vanavond tot 22.00. 

Ik heb nog geen reactie ontvangen. Aangezien ik nu vakantie heb, kan ik ook niet op korte termijn voor je verder kijken. Je kunt nogmaals contact opnemen met onze klantenservice. Ik adviseer je om een privébericht te sturen naar onze Facebook pagina. 

Ik reageer wat laat, want het bericht van Rizana NS was bij Yahoo in de spam terecht gekomen (en daar had ik de laatste tijd niet gekeken).

Goed nieuws: SPOOR 4 is toch nog gekomen (verzonden 11 december, ontvangen 23 december - klacht ingediend bij PostNL, want er was ook nog andere zakelijke post nog langer vertraagd). Mijn bericht van 20 december was dus net te vroeg.

Na een brief naar de klantenservice is in ieder geval mijn oude foute "Mijn NS"-account (waarmee het 5 jaar geleden fout ging) gewist. Ik kon daar niet meer bij en "wachtwoordwijzigingsverzoeken” kwamen niet aan. Op basis daarvan waren de verzendinstellingen van SPOOR ingesteld.

Het account wat ik daarna aangemaakt had, was op een of andere manier niet relevant voor NS (wel voor mij). Dat is nu dus (naar ik hoop) goed aangepast. Ik wacht even de komende SPOOR 1 van 2020 af...

Ik zit er nog wel aan te denken om het mailadres dat aan deze community is gekoppeld te wijzigen (juist omdat ook hiervan berichten in de spam komen). kan ik dat zelf (zo nee, waarom niet) en hoe doe ik dat?

Badge +3

De meeste (web)mail-services (zoals Yahoo) hebben wel een optie om mails die in je spambox terecht komen te markeren als ‘geen spam’ en dan terug te plaatsen in je inbox en/of de afzender als ‘veilig’ te markeren.

Helaas worden er de laatste tijd veel spam en phishing mails verstuurd met als afzender bijv. info@ov-chipkaart.nl. Wellicht dat berichten vanuit hier (met als afzender forum of community @ ns.nl) om een soortgelijke reden ook gefilterd worden?

De "geen spam"-knop is bekend, maar het duurt soms lang (vele malen bij dezelfde afzender op de knop drukken) voordat Yahoo doorheeft, dat het geen spam is.

Maar gelukkig nog niet zo erg als Ziggo: al drie jaar komen mails van medewerkers van de Gemeente Utrecht in de spam, en telkens maar op "geen spam” drukken, heeft geen resultaat…

Beetje “overdone”. Na ca. 40 jaar mail-ervaring mag ik het nu toch zelf wel weten wat wel en geen spam is. Enfin, dat is geen NS-probleem maar een provider-probleem...

Reputatie 6
Badge +2

De "geen spam"-knop is bekend, maar het duurt soms lang (vele malen bij dezelfde afzender op de knop drukken) voordat Yahoo doorheeft, dat het geen spam is.

Dat als geen spam markeren werkt bij mij ook vaak zeer slecht. Je kunt soortgelijke e-mails vaak tijden zonder resultaat blijven markeren.

Kun je niet gewoon handmatig het domein van de afzender aan een lijst met veilige afzenders toevoegen? Dat is namelijk hoe ik het normaal gesproken oplos. Ik heb bijvoorbeeld ns.nl als veilig op die lijst gezet en alle e-mail van NS komt netjes in mijn inbox.

Weet trouwens niet zeker of mail van de community van een adres komt dat op ns.nl eindigt trouwens, want ik heb dat allemaal uitstaan.

Reageer