beantwoord

gratis meereizen op een keuzedag van een andere passagier

• 16 november 2018
  • 9 reacties
  • 986 Bekeken

Afgelopen zomer kon mijn Engelse nichtje gratis met mij meereizen op een keuzedag. Nu heb ik via de telefoon van een medewerker vernomen dat dat niet mogelijk is.... . Kan iemand mij hierover bijpraten?
icon

Beste antwoord door MoDe 16 november 2018, 14:17

Dat zou mooi zijn als je met 2 op 1 keuzedag mag reizen. Hoef ik ze op mijn 60e niet aan te vragen maar reis dan gewoon met mijn partner gratis mee 😉

Gratis meereizen op een keuzedag is tot nu toe zoals hierboven gezegd alleen mogelijk in combinatie net samenreiskorting (laden op aparte ov-chipkaart en sinds kort ook via e-ticket verkrijgbaar) of een gratis meereiskaart die o.a via treinpakkers actie verspreid wordt.

Als u afgelopen zomer met 2 op een keuzedag heeft gereisd, heeft er 1 zonder geldig plaatsbewijs gereisd. Met 2 personen op 2 keuzedagen gekoppeld aan 1 voordeeluren- of dalurenabonnement reizen mag ook niet.
En nee, er is geen uitzondering voor u geweest, u had gewoon naast uw keuzedag een geldig kaartje voor uw nichtje moeten hebben. U heeft gewoon geluk gehad: Bij een boete was u de ritprijs tegen vol tarief en een boete van €50 kwijt. Mogelijk had u wel een meereiskaartje?

@Loes 2e helft juli 2018 waren er treinpakkers.

Wanneer en of er weer een actie komt met gratis meereiskaartjes wordt meestal op het laatste moment bekend.
Bekijk origineel

9 reacties

Waren er toen Treinpakkers? Dan kan ik het me voorstellen dat er een gratis Meereiskaart Daluren in het spel was. Me geheugen is niet mijn sterkste kant wat betreft de Treinpakkers.
Reputatie 7
NS heeft dat niet afgeschaft, samen op een keuzedag heeft nooit bestaan..
Reputatie 7
Badge +3
Dat zou mooi zijn als je met 2 op 1 keuzedag mag reizen. Hoef ik ze op mijn 60e niet aan te vragen maar reis dan gewoon met mijn partner gratis mee 😉

Gratis meereizen op een keuzedag is tot nu toe zoals hierboven gezegd alleen mogelijk in combinatie net samenreiskorting (laden op aparte ov-chipkaart en sinds kort ook via e-ticket verkrijgbaar) of een gratis meereiskaart die o.a via treinpakkers actie verspreid wordt.

Als u afgelopen zomer met 2 op een keuzedag heeft gereisd, heeft er 1 zonder geldig plaatsbewijs gereisd. Met 2 personen op 2 keuzedagen gekoppeld aan 1 voordeeluren- of dalurenabonnement reizen mag ook niet.
En nee, er is geen uitzondering voor u geweest, u had gewoon naast uw keuzedag een geldig kaartje voor uw nichtje moeten hebben. U heeft gewoon geluk gehad: Bij een boete was u de ritprijs tegen vol tarief en een boete van €50 kwijt. Mogelijk had u wel een meereiskaartje?

@Loes 2e helft juli 2018 waren er treinpakkers.

Wanneer en of er weer een actie komt met gratis meereiskaartjes wordt meestal op het laatste moment bekend.
Bedankt @MoDe, ik vergeet die data vaak.
Reputatie 7
Een permanente meereiskaart voor een keuzedag of met 2 personen op een keuzedag gaat écht niet gebeuren. Dit is valse hoop.

Een keuzedag kost 2e klas €3,50 per stuk en eerste klas ongeveer €7,10. Als daar ook nog iemand gratis zou bij moeten, dan kunt u zelf ook wel rekenen dat dat de NS niet heel erg veel gaat opleveren.

Aan het eind van de dag zullen er ook centjes binnen moeten blijven komen, anders blijven de treinen niet lang meer rijden..
Welkom bij de Community, Het Vliegende Nijlpaard.

Iemand gratis meenemen als je gebruik maakt van een Keuzedag is niet mogelijk. Je nichtje kan meereizen met Samenreiskorting of, als ze in de leeftijd 4 t/m 11 jaar valt, op een Railrunner. Enkele keren per jaar versturen we Treinpakkers per post naar geselecteerde adressen.. Hierin zit ook vaak een Meereiskaart. Wellicht heb je die afgelopen zomer gebruikt?
Beste Denice,

Jammer dat NS dat heeft afgeschaft. Ik weet zeker dat ik én mijn nicht (15 jaar) eind juli 2018 gratis samen op een keuzedag van Amsterdam naar Maastricht zijn gereisd. Maar misschien had ik, bij wijze van uitzondering, gewoon een mazzeltje.
@MoDe Dank voor het informatieve antwoord. Toch blijf ik erbij. Ik ben namelijk naar het NS loket gegaan toen ik met mijn nichtje op een keuzedag ging reizen.
Wat is nu weer een samenreiskorting?
Soms zie je door de bomen het bos niet meer!
@Loes Heb ik dan blijkbaar een "treinpakker" gehad. Voor 60+ zou het fijn zijn als er permanent deze treinpakkers zouden zijn, en niet à l'improviste....!

Reageer