beantwoord

Groeps ticket

• 20 februari 2018
  • 23 reacties
  • 433 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hallo, wij gaan reizen met een groeps ticket van Utr naar Rotterdam. Ik begrijp dat je in daluren (voor 16.00) moet reizen. Maar betekent dit dat je ook niet na 16.00 op je eindstation kan uitchecken??
icon

Beste antwoord door Thom 20 februari 2018, 20:19

U kunt na 16.00 nog wel het poortje openen om het station te verlaten, maar niet meer tijdens de spits naar binnen gaan. U mag zich na 16.00 niet in de trein bevinden. U moet er dus voor zorgen dat u voor 16.00 in Rotterdam bent.
Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt na 16.00 nog wel het poortje openen om het station te verlaten, maar niet meer tijdens de spits naar binnen gaan. U mag zich na 16.00 niet in de trein bevinden. U moet er dus voor zorgen dat u voor 16.00 in Rotterdam bent.
Reputatie 7
Badge
Hallo, wij gaan reizen met een groeps ticket van Utr naar Rotterdam. Ik begrijp dat je in daluren (voor 16.00) moet reizen. Maar betekent dit dat je ook niet na 16.00 op je eindstation kan uitchecken??

Inderdaad. Het is vóór 16 uur uit de trein, en daarna uitchecken op het eindstation dat op de ticket staat aangegeven. Ook kunt u een reisplan maken, waarbij de hele groep in Gouda voor 16 uur uit de trein en het station en daar gezellig uit eten gaat, en vervolgens na 18.30 verder reist. In dat geval is het handig dat u het reisplan bij u heeft want anders kunt u bij controle problemen krijgen in een trein die wel vóór 16:00 uur in Gouda is, maar niet in Rotterdam. Gokken op geen controle is kostbaar, want alle groepsleden krijgen dan een boete..
Dat reisplan is natuurlijk geen bewijs.?

Denk ook niet dat een conducteur lastig zal gaan doen als je aangeeft een tussenstop te hebben gemaakt.
Reputatie 7
Badge
Dat reisplan is natuurlijk geen bewijs.? Denk ook niet dat een conducteur lastig zal gaan doen als je aangeeft een tussenstop te hebben gemaakt.
Zoals de NS'ers op dit forum al hebben duidelijk gemaakt: in de probleemafhandeling van de boetes wordt gekeken hoe aannemelijk de vertraging resp. tussenstop van de groep is (geweest), en daarbij helpt alles wat daarop wijst, zoals reisplan, bon van het etentje, e.d.
Duidelijk!! Dank voor jullie reacties!!
@klant-Jac,
https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/groepsticket-daluren

Lees er niks van terug in bovenstaande 'advertentie'. Zie ook geen verwijzing naar de informatie die een reiziger op dit forum zou moeten kunnen vinden. Ook geen kleine lettertjes....

Bewaar mijn bonnetjes zelden tot nooit en print nooit een reisplan.
Reputatie 1
Zou ook wel echt omgekeerde bewijslast zijn. Als je vóór 16.00 uur gecontroleerd wordt en je hebt de mogelijkheid om nog voor 16.00 uur de trein te verlaten - ook al is dat niet op je eindbestemming - is er geen enkele grond om een boete uit te schrijven lijkt me.
Reputatie 7
Badge +4
Zeker, maar dat is ook niet aan de orde.
Reputatie 1
Dan snap ik deze opmerking niet:
In dat geval is het handig dat u het reisplan bij u heeft want anders kunt u bij controle problemen krijgen in een trein die wel vóór 16:00 uur in Gouda is, maar niet in Rotterdam.
Reputatie 7
Badge
Dan snap ik deze opmerking niet:
In dat geval is het handig dat u het reisplan bij u heeft want anders kunt u bij controle problemen krijgen in een trein die wel vóór 16:00 uur in Gouda is, maar niet in Rotterdam.

Wees verzekerd van extra vragen en aandacht bij controle als je tussen Utrecht en Gouda in de IC zit die 16:01 op Rtm-Alexander en 16.10 op Rotterdam CS aankomt. Er zijn in verleden ook boetes uitgedeeld aan "slimme"mensen die met een groepretour van Vlissingen naar Buitenpost 's avonds laat in de trein tussen Roosendaal en Dordrecht zaten.
Kortom... waarom zou je het met een groep op scherp spelen? Besteed je tijd en energie positiever.
Reputatie 7
Badge
Lees er niks van terug in bovenstaande 'advertentie'. Zie ook geen verwijzing naar de informatie die een reiziger op dit forum zou moeten kunnen vinden. Ook geen kleine lettertjes....Bewaar mijn bonnetjes zelden tot nooit en print nooit een reisplan.
Jij reist nooit met een groepsticket, schreef je onlangs.
En dat er aan NS gevraagd is om meer duidelijkheid in de advertentie"regels" te zetten, weet je ook. Alleen houdt NS het liever nog wat vager, om de "slimme" mensen niet in de kaart te spelen.
Badge +3
Reisplan (niet in de spits in de trein, tenzij vertraagd) én ook dan een bonnetje voor het etentje tussen 16:00 en 18:30 in Gouda of waar dan ook als bewijs?

Denk dat dit een onmogelijke opgave wordt voor de beste medewerkers van webcare of customer survive service!

En voor reactie #11klant_Jac het Groepsticket is tegenwoordig een enkeltje, geen retour.
Reputatie 7
Badge
Denk dat dit een onmogelijke opgave wordt voor de beste medewerkers van webcare of customer survive service!
Ach, als de UvB's eenmaal aan alle groepsleden zijn uitgeschreven door Slidestops c.s. wordt bij webcare de doorlooptijd van GTBV geëvenaard, en een onmogelijke opgave om je UvB's tijdig te annuleren, en intussen tikt de incasso van pakweg 75 euro p/p door. Dan kan je wel "slim" zijn en regelneukerig van aard, maar het kost toch wel wat rondjes bier voordat je dat verwerkt hebt. 😛
Badge +3
En juist daarom gaat het voor velen gewoon door...

Loes had het eerder vandaag nog over mensen die wegrennen als er controle is (voor de kick)...

Bizar, want die waren dus keurig ingechecht (zie maar hoe je er anders (onder)uit komt en hadden dus een geldig vervoersbewijs.

Complot theorie is dat er ook maatjes van ze zaten die vrolijk niet betaald hadden, dus controleer die rennende 'zwart, maar hé, uiteindelijk toch geldige reiziger' met als gevolg... Nou ja, zoiets dus.
Lees er niks van terug in bovenstaande 'advertentie'. Zie ook geen verwijzing naar de informatie die een reiziger op dit forum zou moeten kunnen vinden. Ook geen kleine lettertjes....Bewaar mijn bonnetjes zelden tot nooit en print nooit een reisplan.
Jij reist nooit met een groepsticket, schreef je onlangs.
En dat er aan NS gevraagd is om meer duidelijkheid in de advertentie"regels" te zetten, weet je ook. Alleen houdt NS het liever nog wat vager, om de "slimme" mensen niet in de kaart te spelen.

Voor mij is een groepsticket niet intressant, voor mijn eventueel meereizende reizigers kan het wel de moeite waard zijn. Niet iedereen op mijn werk beschikt over een OVC.

Dat de NS bepaalde zaken vaag wil houden is als het de reisvoorwaarden betreft een slechte zaak.

Misschien dat ik straks tussendoor even ruim een uurtje ga ontbijten op het station en dan weer verder reis. Nu nog even verder pitten. ?
Reputatie 7
Badge
Dat de NS bepaalde zaken vaag wil houden is als het de reisvoorwaarden betreft een slechte zaak
Dat is een keuze. NS houdt het bij globale omschrijvingen.
Het is net als met wetgeving... je kunt vooraf steeds meer regels gaan (op)stellen, maar achteraf blijk je nooit alles te hebben afgedekt, en zijn teksten onleesbaar en onbegrijpbaar geworden voor de gemiddelde mens/reiziger. Er altijd wel een "slimmerik" zijn die denkt dat er ergens een gaatje in de voorwaarden te wrikken is. Dat soort figuren blijven bezig, dus kan je jezelf ook besparen om alles tot op het kleinste gaatje dicht te timmeren.
Hoe vager je het houdt, hoe meer ruimte je juist geeft aan misbruikers.

En het is je plicht als bedrijf om mensen gewoon goed te informeren over voorwaarden, nu benadeel je onschuldige klanten (die veruit in de meerderheid zijn, nog wel)

En het lijkt me vanzelfsprekend als je niet mag reizen in de spitsuren, dat je dan gewoon je reis kan onderbreken om onderweg te eten in die spitsuren, wat is daar mis mee ?

Je kan inderdaad ook al je klanten wantrouwen.

De keuzes die zijn gemaakt zijn ook niet slim (ga e-tickets eens aanpassen na jaren kritiek/feedback van klanten)
Denk dat ik in die situatie wel ff sta te kijken en ff me wenkbrauwen zal fronzen, maar zolang ik de groep niet in de spits tref, dus de vertrektijd van de trein is in de daluren, zal ik verder niet veel actie ondernemen. Kan alleen voor mezelf spreken.
Reputatie 7
Badge
Hoe vager je het houdt, hoe meer ruimte je juist geeft aan misbruikers. En het is je plicht als bedrijf om mensen gewoon goed te informeren over voorwaarden, nu benadeel je onschuldige klanten (die veruit in de meerderheid zijn, nog wel)
je kunt inderdaad lappen onleesbare tekst maken, die gebruiksvoorwaarden noemen en als kleine-lettertjes deels in beeld brengen,,en die laten afvinken.... anglosaks model handelsrecht. niemand leest ze, iedereen klikt, en je hebt niets anders bereikt dan jezelf als bedrijf indekken. Mensen willen geen voorwaarden lezen, ze willen korting en reizen.
We praten niet over lappen tekst, we praten over een paar zinnetjes toevoegen.
Reputatie 7
Badge
Formuleer jij dat dan eens waterdicht in een paar zinnetjes, en dan laten we Michiel er op schieten,
Dat kan niet, omdat het niet laten doorreizen in de spits een voorwaarde is die niet makkelijk te handhaven is en het e-ticket ook nog een slecht product is.
Reputatie 7
Badge
Dat kan niet, omdat het niet laten doorreizen in de spits een voorwaarde is die niet makkelijk te handhaven is en het e-ticket ook nog een slecht product is.
vandaar dat NS kiest voor hoofdlijnen op de website, met HC instructie, en een kritische achterafbeoordeling voor de bekeurde sjoemelaars.
Je kunt overal wel bordjes bij zetten, maar iemand die "stapelen van actiekaartjes is niet toegestaan" niet snapt, wordt ook niet wijzer van een actuele opsomming van actiekaartjes met bijpassende combi(on)mogelijkheden. Uiteindelijk is het net als met kortingen: waar je aan de ene kant goedkoper uit bent, betaal je aan de andere kant meer, zonodig met je persoons- en gedragsgegevens. Kado krijg je alleen de dood.

Reageer