beantwoord

Groepsticket

• 29 maart 2018
  • 18 reacties
  • 1812 Bekeken

Ik wil met drie personen van Amsterdam naar Maastricht. Op zich is goedkoopste manier groepsticket (voor 4 personen 30 euro). Als we met 3 personen gaan dus 30 : 3 = 10 euro per persoon. Kun je ook met 3 personen reizen op een groepsticket en gewoon voor 4 personen betalen?
icon

Beste antwoord door Thom 29 maart 2018, 15:37

Ja hoor, geen enkel probleem. U mag rustig met drie man gebruik maken van het groepsretour. Eventueel vult u een vierde dubbel in.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ja hoor, geen enkel probleem. U mag rustig met drie man gebruik maken van het groepsretour. Eventueel vult u een vierde dubbel in.
Welkom op het Serviceforum, Peter37.

Wat Thom zegt klopt inderdaad 😃 Mocht je verder nog vragen hebben dan zien we deze graag tegemoet!
Badge +3
Interessant. Bij een andere actie was het niet toegestaan om met een ticket voor 2 personen alleen te reizen. Vanwaar deze beleidswijziging?
Als het een andere actie betreft zijn dat ook andere voorwaarden, iMark. Het Groepsticket koop je voor minimaal 4 personen. Stel 1 van die 4 personen gaat alsnog niet mee dan reis je, mits de hoofdboeker aanwezig is, met z'n drieën. Zolang de hoofdboeker maar aanwezig is kan het Groepsticket ook door 3 mensen worden gebruikt.
Badge +3
Ik heb daar verder geen klachten over. Ik verbaas me alleen over de opmerkelijke versoepeling ten opzichte van andere aanbiedingen. 😃
Reputatie 7
Badge
Het lentedagretour koop je voor 2 personen. De hoofdboeker betaalt 2x 14,50 aan de Spoordeelwinkel. Stel de niet-hoofdboeker gaat alsnog niet mee, dan reis je in je eentje. Zolang de hoofdboeker maar het 2e kaartje aanwezig heeft, kan het lenteretour ook door hem/haar worden gebruikt?
Reputatie 7
Een vereiste van de lentetoer is dat er samen gereisd moet worden. De situatie die jij schetst druist daar weliswaar tegenin, maar ik betwijfel of er hier een UvB voor uitgeschreven zal worden.
Is er wellicht treinpersoneel die mij kan vertellen wat er aan jullie is doorgegeven?
Ik zou dat net als iMark wel raar vinden, want bij een andere actie moest je inderdaad nadrukkelijk met zijn tweeën reizen, ik meen met het Etos dal ticket ?

Een groepsticket koop je voor minimaal 4 personen, dat zijn er geen 3. Het is zo goedkoop omdat je met zijn vieren moet reizen lijkt me. Het druist wel tegen de voorwaarden in.

Al kan je inderdaad altijd beweren dat de 4de persoon ziek is bv.
De voorwaarden als ik ze zwart wit lees moet men samenreizen. Das de theorie. Wat men akkoord vind in de praktijk kan ik geen echt oordeel over geven, aangezien ik hier in grijs gebied zit. Sorry.
Reputatie 7
Dan is het antwoord voor nu duidelijk: de Lentetoer is alleen geldig als er twee reizigers samen op pad zijn.
Badge +3
Dat is dan niet erg consequent in vergelijking met het groepsticket. Ik zie geen principieel verschil tussen 3 reizigers die reizen met een ticket voor 4 personen en 1 persoon die reist met een ticket voor 2 personen.

Bij het groepsticket wordt zelfs toegestaan dat je de naam van 1 persoon twee keer invult. Waarom zou je met de Lentetour je eigen naam niet twee keer mogen invullen? Dat is zeker hogere marketingkunde.
Reputatie 7
Badge +3
Principieel niet, marketing technisch is 2>1 echter wat anders dan 4>3 omdat het bij 2>1 gaat om individuele reizigers.
Het is precies hetzelfde.

Bij eerdere acties voor 2 personen, mocht je wel alleen reizen met 2 tickets.
Reputatie 7
Badge +3
Ja, dat was dus ook heel dom van NS Marketing wat dat leidt tot flinke inkomstenderving.
Dat lag weer aan de HC of die het wel of niet accepteerde. Het is een erg vervelend gebied en zelf maakt het mij ook weinig uit als men beide kaarten heeft. Ik mag hier helaas niet uit hoofde van de groep HC's praten.
Reputatie 7
Badge +3
@Loes
Het goedkoper reizen met 2 personen kan NS beter beperken tot de meereisregeling. Dat voorkomt een hoop discussies in de trein. Helaas ontbreekt het bij NS Marketing nogal eens aan gezond boerenverstand
Reputatie 7
Badge
'T kan er bij mij niet in dat individuele Kruidvat dagkaart €13,99 kost, en je voor €14,50 p.p een lente(re)tour koopt waarmee je alleen maar met 2 mag reizen
@Tamzin

Dat maakt het dan een stuk overzichtelijker.

Reageer