beantwoord

groepsticket

  • 6 September 2022
  • 2 reacties
  • 73 Bekeken

Ik ben geen reken wonder maar als ik bij groepsticket kijk dan zie ik staan bij tarief bij 2 personen 16 euro enkele reis dus 32 euro bij retour maal 2 personen maakt 64 euro en dan ook nog in de daluren reizen

Neem ik een kaartje naar amsterdam kost dit 14.50 euro enkele reis dus retour kost 29 euro x2 is 58 euro en kan ik qua tijd reizen waarneer ik wil dus in mijn ogen 6 euro goedkoper dus ik begrijp de groepsticket voor 2 personen niet want ben 6 euro duurder uit en moet ook nog in daluren reizen. 🤔🤔🤔

icon

Beste antwoord door Momo 6 September 2022, 11:32

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je hebt helemaal gelijk dat in jouw geval het goedkoper is om een gewoon kaartje zonder spitsbeperkingen te kopen.

Het groepsticket Dal voor 2 personen is pas interessant bij veel langere reizen dan jullie van plan zijn te maken.

Reputatie 7
Badge +3

Het ligt er natuurlijk wel waarvandaan je naar Amsterdam reist. Doe je dat bv vanaf Groningen dan is een enkele reis €27,90, retour is dat €55,80. Dan is een groepsticket heen+terug van €32 wel een stuk goedkoper. 

Als vol tarief voor jouw reis €14,50 is, kun je wel als je in de daluren kunt reizen (een maandje) Flex Dal Voordeel nemen, dan reis je met 40% korting. Dan is een enkele reis €8,70, retour €17,40 en is dus €11,60 goedkoper. Dat maandje Dal Voordeel kost €5,10, in totaal bespaar je dan €6,50. En met Dal voordeel mag een 2e persoon met Samenreiskorting mee, die bespaart ook nog €11,60 (want heeft niet zelf dat abonnement van €5,10 nodig). Met 2 personen reis je dan total voor €29,70, in jouw geval goedkoper dan een Groepsticket.

 

Reageer