Skip to main content

Mag je ook met een groepsticket ook gebruik maken van de dienstregeling Heerlen - Aken HBH VV met vervoerder Arriva?

Nee, dat kan niet. Je hebt een Arriva ticket nodig.


Je kunt met een groepsticket tot Eygelshoven Markt. Vanaf daar kost een ticket € 5,04 naar Aken. Je kunt het laatste stuk ook op je OV-chipkaart reizen, dat kost hetzelfde, maar dan moet je wel de trein uit om in te checken. Een e-ticket kun je natuurlijk al van tevoren kopen en dan kun je gewoon blijven zitten.


Welkom bij de NS Community!

Helaas verkoopt de NS geen e-tickets tot over de grens, dus je zult onderweg de trein uit moeten om in te checken met een bankpas of ov-chipkaart.

Vanaf Eygelshoven Markt kost dat (zonder kortingsabonnement) € 5,04 en vanaf Heerlen € 6,36, dus voor de zekerheid kan je het beste in Heerlen inchecken want daar moet je toch overstappen.

Mocht je toch een (Arriva) e-ticket willen, dan kan dat via https://glimble.nl 


Met een ov-chipkaart kan uit- en inchecken in Aken wel en wordt het normale tarief berekend. Mensen met een vrij-abonnement of een keuzedag maken er vaak gebruik van om zonder verdere kosten even in Leer, Gronau of Aken te kijken. Aantrekkelijk omdat het de mogelijkheid biedt om nog even een klein stukje over de grens te gaan zonder verder kosten. Aken is een mooie stad.

 

Met een e-ticket checkt u niet uit of in, U opent hooguit een poortje. u kunt er dus niet mee naar het buitenland, in- en uitchecken is onmogelijk met een e-ticket. In- en uitcheck heeft met het juiste bedrag betalen te maken.


Met een e-ticket checkt u niet uit of in, U opent hooguit een poortje. u kunt er dus niet mee naar het buitenland, in- en uitchecken is onmogelijk met een e-ticket. In- en uitcheck heeft met het juiste bedrag betalen te maken.

Dat argument zou dan net zo goed voor binnenlandse reizen gelden. Bij een e-ticket is het juiste bedrag al van tevoren betaald.


Dat argument zou dan net zo goed voor binnenlandse reizen gelden. Bij een e-ticket is het juiste bedrag al van tevoren betaald.

Een e-ticket zou net zo geldig zijn tot de bekende buitenlandse (Arriva) bestemmingen. Alleen kan je het niet bestellen (dus reis maar met een bankpas of zo) 

Stationsnamen buiten NL kent het ticket-systeem helaas niet.

Een groepticket dus ook niet. Maar een Keuzedag is natuurlijk gewoon geldig (kan je in/uitchecken bij Arriva op sommige stations in het buitenland). Bankpas ook.

Voor (de groep van) TS @weetniet blijft er dus weinig anders over… of allemaal een Glimble account aan te maken en die € 5,04 enkele reis te betalen voor het e-ticket dat je eigenlijk wilt!


Ik hoop dat ik op deze community is antwoord kan krijgen op de volgende vraag.

hier ben ik al een half jaar mee bezig om antwoord te krijgen.

 ik reis 1 keer per maand met een groep mensen met de NS naar een willekeurig station in Nederland. Wij gaan daar dan wandelen. Bij het bestellen van het groepsticket kon je tot een halfjaar geleden 1 of 2 groepstickets bestellen met 1 totaal betaling via de knop verder winkelen.

als je b.v. Een wandeling gaat maken van station A naar B heb je dus 2 enkele reizen nodig.

bij 2 groepstickets heb je dan 4 enkele reizen nodig. Vroeger kon je dus via de knop verder winkelen aan het einde van je bestelling al deze tickets in 1 keer afrekenen.

sinds een half jaar ontbreekt de knop verder winkelen. Nu moet je na 1 enkele reis geboekt te hebben, direct bij de bank afrekenen. Je moet dus nu bij 4 reizen 4 keer apart betalen.

 Ik heb al heel veel mails naar diverse mailadressen van de NS gestuurd. Maar tot op heden hoor je niets meer.

wie kan mij hier antwoord op geven.

  1. Van Den Hamer, Barendrecht.

Ik zie ze ook niet. Ongevraagd advies: Heeft u al eens al een weekendvrijabonnement gedacht? Dat kan vaak na één wandeltocht al uit en dan heeft u vier weekenden. Vaak is dit goedkoper dan een groepsticket, maar dat is afhankelijk van de afstand. Treinreizen is rekenen. Mochten er reizigers bij zitten van 65 jaar en ouder dan is het nog een tientje goedkoper.

 


Goedemiddag Aadgolf. Welkom bij de NS Community.

Bij het bestellen van een groepsticket kan je aangeven op welke traject je enkeltjes of retours wil en voor hoeveel personen, met een max van 7 personen. Dit wordt vervolgens in 1 transactie gebundeld en betaald. 
Op het moment dat het aantal personen meer dan 7 is dient er inderdaad een nieuwe transactie gestart te worden. Waarom de mogelijkheid om dit met een ‘verder winkelen’ knop is verwijderd durf ik helaas niet te zeggen.


Reageer