beantwoord

Groepsticket in juni

• 7 juni 2019
  • 4 reacties
  • 149 Bekeken

Op 11 juni wil ik samen met nog vier personen naar Utrecht Centraal. Wij zijn van plan in de spits te reizen tussen 6.30 uur 3n 9.00 uur. Ik zie dat dit niet is toegestaan. Nu beweert één van de mederreizigers dat dit in juni wel is toegestaan. Zij zou het op het internet gelezen hebben.

Bij deze verzoek ik vriendelijk mij de juiste informatie te verstrekken. Wij willen graag een boete of andere moeilijkheden vermijden.
icon

Beste antwoord door Momo 7 juni 2019, 09:27

Nee, ook in juni is dit niet toegestaan.
Waar zou deze persoon deze informatie vandaan hebben?

Wellicht is deze persoon in de war met de regeling dat mensen met een oud Voordeeluren abonnement in de maanden juli en augustus de gehele dag met korting kunnen reizen. Maar dit is alleen bij deze oude (en niet meer verkrijgbare) abonnementen het geval.

In het weekend kunt u wel de gehele dag reizen met een groepsticket, dan zijn er geen spitstijden.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Nee, ook in juni is dit niet toegestaan.
Waar zou deze persoon deze informatie vandaan hebben?

Wellicht is deze persoon in de war met de regeling dat mensen met een oud Voordeeluren abonnement in de maanden juli en augustus de gehele dag met korting kunnen reizen. Maar dit is alleen bij deze oude (en niet meer verkrijgbare) abonnementen het geval.

In het weekend kunt u wel de gehele dag reizen met een groepsticket, dan zijn er geen spitstijden.
Reputatie 6
Badge +1
Goed dat u dit navraagt.
Groepstickets zijn het hele jaar door alleen geldig in de daluren, dus ook in juni. Met een groepsticket, welke als e-ticket wordt uitgegeven, mag men zich in de spits niet in de trein bevinden. Dus ook als u voor 6.30 uur instapt moet u tussen 6.30 en 9.00 uur de trein uit.
Wilt u in de spits reizen, dan zijn er voor u en uw medereizigers geen goedkopere (actie)tickets te koop.
Reputatie 7
Badge +4
Om uw gedachten te bepalen: Als u in de spits wilt reizen, zijn er doorgaans geen mogelijkheden om een goedkoop actiekaartje, als het groepsretour, te kopen. Reizen in de spits is duur.

Deze goedkope kaartjes worden nagenoeg altijd aangeboden met als voorwaarde dat u buiten de spits reist. Daarom zijn ze ook goedkoop, NS wil daarmee mensen zoveel mogelijk buiten de drukke spits houden.

Ik heb ook geen idee waar dit gerucht vandaan komt, mogelijk is wel wat Momo hierboven aangeeft met het VDU.
Reputatie 7
Badge +2
Wanneer er bij een vervoerbewijs uitzonderingen zijn wanneer er bv wel in de spitsuren gereisd mag worden, staat dit vermeld op de informatie pagina van het betreffende vervoerbewijs.
Voor de groepstickets staat zo'n uitzondering voor bv de maand juni er niet bij, dus mag het niet.

Wanneer mag er met het ticket gereisd worden?
Met het Groepsticket Daluren mag u alléén in de daluren reizen. Dat betreft op maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur, tussen 9.00 - 16.00 uur en ná 18.30 uur. In het weekend van vrijdagavond 18.30 uur tot maandagochtend 6.30 uur de hele dag. Het ticket is tijdens de spitsuren geen geldig vervoersbewijs.

https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/groepsticket-daluren

Reageer