groepsticket op datum | NS Community
beantwoord

groepsticket op datum

  • 12 November 2021
  • 13 reacties
  • 347 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Hallo, afgelopen maandag heb ik een groepsticket(op datum) gekocht om a.s. zaterdag naar een festival te gaan. Dit gaat nu overhoop niet meer door vanwege de nieuwe lockdown.. Kan de datum van deze groepstickets nog worden aangepast zodat we gewoon, indien het weer mogelijk is, wel weer naar het verplaatste festival kunnen gaan? Zonder dat we weer een hoog bedrag moeten betalen voor allemaal treintickets?

icon

Beste antwoord door Thom 12 November 2021, 16:07

Bekijk origineel

13 reacties

Goedemiddag Sten en welkom op de NS Community.

Op dit moment kan ik nog niks voor je ticket betekenen, omdat er nog niet definitief duidelijk is wat er vanavond aangekondigd gaat worden. Dit zijn enkel de verwachte maatregelen. Ik raad je aan om na de persconferentie vanavond, nogmaals contact op te nemen! 

Hallo, afgelopen maandag heb ik een groepsticket(op datum) gekocht om a.s. zaterdag naar een festival te gaan. Dit gaat nu overhoop niet meer door vanwege de nieuwe lockdown.. Kan de datum van deze groepstickets nog worden aangepast zodat we gewoon, indien het weer mogelijk is, wel weer naar het verplaatste festival kunnen gaan? Zonder dat we weer een hoog bedrag moeten betalen voor allemaal treintickets?

In verband met het grote risico op fraude kunnen etickets niet worden gewijzigd of geannuleerd zoals ook vermeld staat in de aankoopvoorwaarden. Het is daarom ook zeer onverstandig om ze van te voren te kopen, dat kun je beter pas de avond vooraf of op de dag zelf doen.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vraag me trouwens af welk festival voor morgen nu al is afgelast. In principe gaat het nog niet om zaken die echt vaststaan en alleen om al dan niet bewust gelekte berichten.

 

Reputatie 7
Badge +3

In ieder geval is in Leiden het kennisfestival Nacht van Ontdekkingen afgelast.

https://www.nachtvanontdekkingen.nl/

En Een Vandaag meldt dat er door het hele land evenementen worden afgelast.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/steeds-meer-evenementen-geannuleerd-logisch-want-die-zorgen-voor-meer-ziektelast/

Zo gaan bv ook de Verzamelaarsjaarbeurs en de Mega Platen & CD Beurs dit weekend dit niet door.

https://www.ad.nl/utrecht/utrechtse-jaarbeurs-wacht-persconferentie-niet-af-en-schrapt-beurzen-dit-weekend-veiligheid-staat-voorop~a2c06dc6/

 

Ik vraag me trouwens af welk festival voor morgen nu al is afgelast. In principe gaat het nog niet om zaken die echt vaststaan en alleen om al dan niet bewust gelekte berichten.

 

Dus wat? Wat is is het gevolg @Thom 

Nou het gaat om het festival kuipvrees Thom. Zoek maar op als je het niet geloofd..😂

Reputatie 7
Badge +3

Als het groepsticket onderdeel uitmaakt van een combinatie trein+toegang dan zou je een poging kunnen wagen om geld terug te vragen. Zo niet dan wijs ik je bij deze op de reactie van @Tamzin 

Reputatie 7

Gênante vertoning !

Gênante vertoning !

Als je het niet eens bent met de aankoopvoorwaarden moet je zo'n ticket niet ver van te voren kopen en dan vervolgens achteraf gaan zeuren. Je kiest er zelf voor, het is niet verplicht.  

Reputatie 7

Gênant omdat NS duidelijk had aangegeven dat het beleid in deze, gezien de nieuwe maatregelen, nog niet was bepaald.

Om vervolgens ook nog de reden van het verzoek in twijfel te trekken is extra gênant en geheel onnodig.

Reputatie 7
Badge +4

Het enige wat denkbaar is, is dat NS er gezien de omstandigheden nu er in deze specifieke gevallen wat anders mee omgaat. Dat is niet zeker natuurlijk, NS hoeft dat ook niet te doen gezien de precedentwerking, maar het is wel denkbaar in individuele gevallen. Er overkomen ons momenteel dingen.

Reputatie 7
Badge

ÖBB, waar ik het in een ander topic deze week over had, adviseert zelfs het ticket zo kort mogelijk van te voren te openen zodat je nog kan storneren. Hoe een goed advies gewoon gratis kan zijn… #servicesoschön

Badge +3

Het staat je natuurlijk vrij om (lang) van tevoren een ticket te kopen, maar inderdaad pas zo laat mogelijk (via de link in de e-mail) in de NS app te zetten of te downloaden (om eventueel uit te printen).

Zolang een e-ticket nog niet gedownload/geïmporteerd is heb je het volste recht (aantoonbaar ongebruikt retour, herroepingsrecht online aankoop) op vergoeding, en als op het moment supreme het importeren/downloaden niet werkt kan je altijd nog een kaartje uit een automaat kopen en dat laten vergoeden.

Voor de prijs van een Groepsticket maakt vroeg boeken niet uit natuurlijk. Dat in tegenstelling tot een hotelreservering voor 26 november die ik een paar weken geleden deed (€70 voor een nacht) en zojuist geannuleerd heb.

Diezelfde hotelkamer zou vandaag €132 kosten… en dat met nog bijna twee weken vóór de overnachting!

Reageer