beantwoord

groepsticket werkte niet bij poortje

  • 4 February 2023
  • 7 reacties
  • 212 Bekeken

Ik had eenngroepsticket voor 7,14 euro van Zwolle naar Den Bosch, nummer 53931633, maar het poortje reageerde er niet op. Ik heb toen met mijn ov chipkaart betaald met weekend flex, maar dat geld zou ik graag terug krijgen omdat ik nu dubbel betaald heb. De terugweg is wel goed overigens.  Alvast bedankt.  Op de website is hier geen formulier voor.

icon

Beste antwoord door Robert B 4 February 2023, 20:00

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Neem contact op met de Klantenservice (telefoon, chat, etc).

Wat je had kunnen doen in Zwolle is (na het openen van een poortje met je ov-chipkaart) aan de binnenkant meteen weer uit te checken, dan betaal je niets en heb je ook de Klantenservice niet nodig. Je e-ticket is vervolgens gewoon nog net zo geldig als zonder poortjes.

Reputatie 7
Badge +3

Niet elk poortje reageert op e-tickets. Alleen poortjes met de tekst “Scan ticket” kunnen de codes van e-tickets lezen. Heeft u nu niks meer aan, maar wellicht voor een volgende keer?

Werkt niet met e-tickets
Werkt wel met e-tickets

 

Reputatie 7
Badge +2

Bij een poortje met “Scan ticket” kan het daarnaast ook nog zo zijn dat het glaasje beschadigd is geraakt, dan hebben ze ook moeite met het lezen van QR-codes. Dat kan je verhelpen door een ander poortje te proberen.

Reputatie 7
Badge +3

Blijkbaar doe ik iets verkeerd? Bij mij gaan de poortjes altijd open bij e-tickets op papier, in de app of als pdf op mijn telefoon 😉

@JacquelineStil even een check: je had een groepsticket voor een retour en had je de code voor het juiste traject gebruikt?

Badge +3

 

@JacquelineStileven een check: je had een groepsticket voor een retour en had je de code voor het juiste traject gebruikt?

Groepstickets zijn enkele reis, een groepsretour bestaat al lang niet meer.

Op stations waar internationale treinen stoppen hebben alle poortjes de ‘scan ticket’ optie.

Zwolle valt daar niet onder, en Eindhoven heeft ze bij ongeveer de helft van de poortjes. Den Bosch heeft geen poortjes.

Misschien dat een Blauwnet poortje in Zwolle een e-ticket voor een NS traject kan weigeren? Ik betwijfel het.. 🤔

Reputatie 7
Badge +3

 

@JacquelineStileven een check: je had een groepsticket voor een retour en had je de code voor het juiste traject gebruikt?

Groepstickets zijn enkele reis, een groepsretour bestaat al lang niet meer.

Op stations waar internationale treinen stoppen hebben alle poortjes de ‘scan ticket’ optie.

Zwolle valt daar niet onder, en Eindhoven heeft ze bij ongeveer de helft van de poortjes. Den Bosch heeft geen poortjes.

Misschien dat een Blauwnet poortje in Zwolle een e-ticket voor een NS traject kan weigeren? Ik betwijfel het.. 🤔

TS heeft het erover dat de terugweg wel goed ging, vandaar mijn aanname dat ze er misschien 1 voor heen en 1 voor terug had.

TS geeft niet aan wanneer ze met groepsticket op reis ging. Het zou dus ook kunnen dat ze in de spits door de poortjes wilde, dan gaat deze ook niet open als je het station/perron op wilt.

Reputatie 7
Badge +3

En als je problemen hebt met het openen van een poortje met een geldig vervoerbewijs kun je ook altijd contact opnemen met de meldkamer door op de blauwe knop van de Service- en Alarmzuil te drukken.

Reageer