beantwoord

Groepstickets 2018

Februari 2018 wil ik met een groep vrijwilligers naar den Haag. Heb het dit jaar met Groepstickets gedaan. Kan dit 2018 ook?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 20 november 2017, 19:59

Het is mij momenteel ook nog onduidelijk of het NS Groepsretour blijft, of niet, of dat er aanpassingen komen. Ik zal dit proberen uit te zoeken, net als voorgaande jaren 🙂
Bekijk origineel

129 reacties

Badge +3
Welkom op het forum!

Bij mijn weten zijn er geen plannen op het Groepsretour af te schaffen. Er is wel wat in de voorwaarden gewijzigd om misbruik te beperken, maar als je gewoon met een groepje van A naar B en terug gaat op een dag is het geen probleem.

Ook mensen die onderweg instappen, of een station eerder uitstappen is geen probleem.
Reputatie 7
Badge +4
Het is maar de vraag. Er zijn wat geruchten dat er veranderingen op til zijn met het groepsretour, mogelijk in verband met het oneigenlijk gebruik op Facebook.

Het is wel denkbaar dat er een variant op de markt gebracht zal worden. Het is even afwachten. Niemand weet het nu precies. Ik verwacht eerlijk gezegd dat er toch een optie zal blijven bestaan om met meerdere mensen te reizen.
Het is mij momenteel ook nog onduidelijk of het NS Groepsretour blijft, of niet, of dat er aanpassingen komen. Ik zal dit proberen uit te zoeken, net als voorgaande jaren 🙂
Heb op de website van NS gekeken en kan tot 31 december Groepstickets bestellen. Ze zijn dan nog 1 maand geldig wij gaan in februari op stap. Vandaar mijn vraag
Dat is inderdaad de voorwaarde. Ik kan in alle eerlijkheid nog geen antwoord geven op je vraag. Zoals het nu is gaat het geen enkel probleem opleveren, maar dit kan dus veranderen.
Badge +3
Aha! Tickets zijn inderdaad maar enkele weken/maanden in de toekomst te boeken.

Dat betekent dus niet dat het einde verhaal is, en vermoed dat tegen december/januari het dan ook wel mogelijk is om een datum in februari te kiezen.
Reputatie 7
Badge
Een groepsticket maximaal 1 dag tevoren kunnen boeken, zou al groot deel van de Facebook truc voorkomen.
Nee dat maakt geen verschil.
Reputatie 7
Badge
Voor normaal gebruik zijn het prettige tickets, en concurrerend met samen-reizen in de auto. Ik gebruik ze af en toe ook voor een vergadering op 1 plek. Dan maak ik deel uit van die vergadering, en regelt de organisator de kaartjes. De deel-economie via Facebook heeft ze alleen anoniem gemaakt, en daar gaat het fout.
Anoniem i.c.m. Facebook lijkt mij contradictio in terminis. Ik gaf alleen aan dat het maximaal één dag van te voren kunnen boeken niet de oplossing is om de truc met het Facebook groepsretour te beperken.
Ik heb inmiddels contact met de productowner van NS Groepsretour. Hij werkt momenteel aan een aantal wijzigingen voor 2018. Dat impliceert dat NS Groepsretour ook in 2018 blijft bestaan, zij het onder andere condities. Ik kan zoals jullie merken nog niets met zekerheid melden, maar zal dit doen wanneer dit mogelijk is.
Zullen de wijzigingen bekend worden gemaakt middels persbericht of uitsluitend via het forum en de website van het NS Groepsretour? Is er ook nog geen 'prototype' bekend van de wijzigingen die Meneer ----------mimi voor ogen heeft?
Reputatie 7
Badge +4
Er is formeel nog niets bekend. NS zal dit, omdat het een wijziging is met wat consequenties naar wat ik hoop, ongetwijfeld bij het groepsretour aangeven.

We zullen zien of NS op de knieën gaat en de kant kiest van de fraudereizigers van Facebook en het ze in de praktijk onmogelijk maakt.

Het zou een zegen zijn als er weer plaats wordt gemaakt voor de eerlijke reiziger en de zitplaatsen in de spits ook nog eens gaan naar de Facebookkaartjes.

De conducteurs en de reizigers kunnen opgelucht adem halen als dit eindelijk onmogelijk wordt gemaakt. Een constructie waarbij het mogelijk blijft daadwerkelijk als groep te reizen, is geen bezwaar.
Badge +3
Voor normaal gebruik zijn het prettige tickets, en concurrerend met samen-reizen in de auto
Die optie is er ook nog, www.blablacar.nl en zo. Doe er je voordeel mee!

Bij controle en het eenzaam aantreffen van een 'groepsretour' reiziger vragen waar de rest van de groep is, wie of waar de groepsleider dan is (die de reis georganiseerd heeft?) en waarom je in hemelsnaam van Vlissingen naar Buitenpost wilt (terwijl dat in de avond niet eens kan soms) is voldoende.

Heb je geen idee, dan van de sint een UVB! Niet omdat het kán.. dat moet stoppen (de goeden uitgezonderd maar die pikt een conducteur er wel uit)!
Het enige wat ik er momenteel over kwijt kan, is dat er intern veel gaande is over het groepsretour en dat daar voor oa de wijzigingen ook controlerend personeel om input is gevraagd. Wordt dus vervolgd.
Reputatie 7
Badge +4
Er kan me niet genoeg gaande zijn 😉 en ik hoop maar dat de conducteurs ook voor zichzelf opkomen. Jullie hebben wel wat beters te doen dan het Facebookgezeur.
Als ik nieuws heb lezen jullie dat uiteraard.
Er zijn momenteel nog geen wijzigingen bekend. Ik houd het in de gaten.
Nog altijd geen nieuws.
Voor normaal gebruik zijn het prettige tickets, en concurrerend met samen-reizen in de auto
Die optie is er ook nog, www.blablacar.nl en zo. Doe er je voordeel mee!

Bij controle en het eenzaam aantreffen van een 'groepsretour' reiziger vragen waar de rest van de groep is, wie of waar de groepsleider dan is (die de reis georganiseerd heeft?) en waarom je in hemelsnaam van Vlissingen naar Buitenpost wilt (terwijl dat in de avond niet eens kan soms) is voldoende.

Heb je geen idee, dan van de sint een UVB! Niet omdat het kán.. dat moet stoppen (de goeden uitgezonderd maar die pikt een conducteur er wel uit)!

@Robert B, Het gaat de NS helemaal niets aan waarom je van Vlissingen naar Buitenpost reist. De NS bepaalt niet of de reden van jouw reis acceptabel is of niet.
Reputatie 7
Badge +3
@BasAp
Daarom wordt er per 1 januari ingegrepen en worden de regels veranderd zodat er een eind komt aan het Facebook gerommel.
Of topic. https://www.volkskrant.nl/media/facebook-erkent-dat-sociale-media-als-facebook-mensen-ongelukkig-kunnen-maken-de-oplossing-meer-facebook~a4546459/
Reputatie 7
Badge +4
Voor de Facebookreizigers gold 'samen alleen' zelfs al.
Ik zie dat je in andere posts ook al fel tegen groepstickets bent, hoe dat zo?
Reputatie 7
Badge +4
Mijn argumentatie is daar te lezen, en zeer helder.

Reageer