Groepstickets en overstap op andere vervoerder | NS Community
beantwoord

Groepstickets en overstap op andere vervoerder

  • 17 June 2022
  • 8 reacties
  • 3010 Bekeken

Dag, 

A.s. Maandag willen 4 mensen vanaf Schiphol reizen naar Venray. Ze stappen op voor 16 uur, dan lijkt me een groepsticket het goedkoopste. Ik zie dat deze ook geldig is bij Ariva (traject Nijmegen-Venray) , maar moeten ze bij overstap in Nijmegen uit- en inchecken? Dit is waarschijnlijk na 16 uur en dat zou dus niet kunnen. 

icon

Beste antwoord door Momo 17 June 2022, 10:19

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Met e-tickets kun je niet in-en uintchecken, dat kan alleen met kaartjes waar een chip in zit. Met e-tickets kun je alleen met de QR-code gesloten poortjes openen. Bij overstap naar een andere vervoerder hoef je dus niets te doen. Alleen zijn groepstickets alleen geldig tijdens de daluren, je mag er niet mee in de trein zijn tijdens de spits, dus na 16 uur mag de reis niet voortgezet worden, niet bij Arriva en niet bij NS.

Huh ik ben gewend met de OV chipkaart dat ik alleen voor 16 uur moet inchecken, met een E ticket werkt dat dus niet zo? 

Huh ik ben gewend met de OV chipkaart dat ik alleen voor 16 uur moet inchecken, met een E ticket werkt dat dus niet zo? 

Nee, met een eticket mag je tussen 16.00 en 18.30 uur domweg niet in de trein zitten, niet bij NS en niet bij andere vervoerders. Dat staat ook vermeld in de voorwaarden als je een eticket koopt.

U moet dus of zorgen dat u of voor 16.00 uur in Venray bent, of om uiterlijk 16.00 uur uw reis onderweg onderbreekt tot 18.30 uur, of pas na 18.30 uur uit Schiphol vertrekt.

Aangezien je met een eticket niet kunt inchecken valt ook niet te achterhalen hoe laat je je reis begonnen bent. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Huh ik ben gewend met de OV chipkaart dat ik alleen voor 16 uur moet inchecken, met een E ticket werkt dat dus niet zo? 

Met een e-ticket werkt het inderdaad anders. OV-chipkaarten hebben een chip waarmee je incheckt en daarmee is de tijd dat je incheckt geregistreerd. E-tickets hebben zoals gezegd geen chip, waardoor je er niet mee kunt inchecken en er alleen kan worden gekeken naar de tijd waarop je in de trein zit.

Dank voor jullie antwoorden, dat worden helaas dan 4 dure enkeltjes. Of hebben jullie nog andere suggesties? (het is voor familie uit het buitenland) 

Reputatie 7
Badge +3

De tijd van reizen aanpassen zodat de reis wel geheel in de daluren is, bv pas na 18:30 vertrekken van Schiphol. Of de reis opknippen in een deel voor 16:00 uur (met groepsticket) en een deel na 16:00 uur (vol tarief ticket) als er maar een klein deel van de reis na 16:00 uur is. Anders wordt het inderdaad 4 vol tarief enkeltjes. 

Dank voor jullie antwoorden, dat worden helaas dan 4 dure enkeltjes. Of hebben jullie nog andere suggesties? (het is voor familie uit het buitenland) 

Tot 18.30 op Schiphol blijven. De meeste vliegtuigen hebben toch vertraging dus misschien valt dat qua wachttijd wel mee.

Reputatie 7
Badge +1

En als de plane maybe on time is-de luggage vast niet, dus dat wordt dan wachten.

 

Reageer