beantwoord

Groupsticket2

• 4 maart 2018
  • 5 reacties
  • 95 Bekeken

Hallo,
Ik lees dat je met een groupsticket niet voor 9.00 en ook niet tussen 16.00-18.30 kan reizen. Nu wil ik een reis plannen met de groupsticket waarbij ik om 16.15 aankom op de plek van bestemming. Een kwartier later dus. Betekent dit nu letterlijk dat ik moet zorgen dat ik vóór 16.00 uit de trein moet stappen of gaat het slechtes om het tijdstip van inchecken dat niet tussen 16.00-18.30 mag plaats vinden?
Wie weet hier meer over?
icon

Beste antwoord door klant_Jac 4 maart 2018, 15:38

U geeft zelf het antwoord al: "...dat je met een groupsticket (...) niet tussen 16.00-18.30 kan reizen."
U kunt beter een trein eerder nemen zodat u voor 16 uur op bestemming bent, want de mogelijkheid bestaat dat de uitcheckpoortjes blokkeren. De incheckpoortjes blokkeren deze ticket sowieso vanaf 16 uur.

Alternatief is dat u tevoren voor het laatste deel van uw reis een e-ticket via www.ns.nl koopt. Natuurlijk is het achteraf balen als u op het laatste traject toch niet gecontroleerd wordt, maar bij controle is het dure pret: u reist dan zonder geldig plaatsbewijs, dus treinkaartje plus 50 euro boete.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
U moet om16.00 op de plaats van bestemming zijn, om 16.15 aankomen mag dus niet.
Reputatie 7
Badge
U geeft zelf het antwoord al: "...dat je met een groupsticket (...) niet tussen 16.00-18.30 kan reizen."
U kunt beter een trein eerder nemen zodat u voor 16 uur op bestemming bent, want de mogelijkheid bestaat dat de uitcheckpoortjes blokkeren. De incheckpoortjes blokkeren deze ticket sowieso vanaf 16 uur.

Alternatief is dat u tevoren voor het laatste deel van uw reis een e-ticket via www.ns.nl koopt. Natuurlijk is het achteraf balen als u op het laatste traject toch niet gecontroleerd wordt, maar bij controle is het dure pret: u reist dan zonder geldig plaatsbewijs, dus treinkaartje plus 50 euro boete.
Die voorwaarden gelden ook voor andere dal kaarten en daar mag je natuurlijk wel doorreizen, vandaar de verwarring.
Reputatie 7
Badge +3
Bij andere tickets wordt gesproken over inchecken tijdens de spitsuren en hier over reizen tijdens de spitsuren. Dus hoezo verwarring?
Omdat mensen de poortjes openen als inchecken zien en er dezelfde voorwaarden gelden waarbij het bij de 1 wel is toegestaan om door te reizen in de spits en bij de ander niet.

Reageer