beantwoord

Heb online een ticket gekocht voor morgen 21 september

• 20 september 2018
  • 5 reacties
  • 141 Bekeken

Heb voor morgen online 3 kaartjes gekocht naar schiphol
Keurig op naam en uitgeprint.
Nu vlucht geannuleerd dus kaartjes niet nodig.
Waarom kan ik mijn geld niet terug krijgen?
icon

Beste antwoord door Denice NS 20 september 2018, 21:44

Franswillem heeft inderdaad kunnen aantonen dat de vlucht is geannuleerd. Ik heb daarom de kosten van de treintickets teruggestort :)

Voor de meelezers: Zoals Robert al aangeeft is het geen garantie dat je je geld terug krijgt. Het wijzigen van een datum op een E-ticket is nooit mogelijk. Ook niet bij niet geopende tickets. Ongeopende tickets kunnen nog worden gerestitueerd omdat het dan met zekerheid is vast te stellen dat de tickets niet zijn gebruikt. In een situatie zoals deze waarbij de vlucht is geannuleerd dien je inderdaad bewijs daar van aan te leveren en kunnen we een uitzondering op de voorwaarden maken en de kosten terugstorten. Situaties als 'ik heb een verkeerde datum/naam/route ingevuld' en het ticket is geopend zijn doorgaans kansloos en worden niet vergoed. Men dient zijn/haar bestelling immers zelf goed te controleren en akkoord te gaan met de voorwaarden alvorens de betaling te verrichten. Zie ook onze voorwaarden 3.2.
Bekijk origineel

5 reacties

Hi Franswillem. Welkom bij de Community.

Balen van je vlucht!

De E-ticket voorwaarden zijn erg streng omdat deze tickets meerdere malen geprint kunnen worden en wij geen controle kunnen uitvoeren of tickets wel/niet zijn gebruikt. Om die reden kunnen E-tickets dus niet worden gewijzigd of worden ingeleverd en terugbetaald.

Ik wil graag kijken of ik je wellicht toch van een compensatie kan voorzien. Wil je mij via een privébericht je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres sturen? Een privébericht kan je sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
is geregeld
Bedankt voor het begrip.
mvg Frans
Badge +3
Bij geannuleerde vluchten (op korte termijn, dus morgen wegens de storm) is er soms nog wat coulance mogelijk.

Mag ik hieruit opmaken dat dit hier ook het geval was (je hebt bewijzen aangeleverd van je geannuleerde vlucht en zo)?

Want dit is dus GEEN jurisprudentie dat het zomaar altijd kan! (voor wie dit leest en denkt dat het normaal is om 'even de datum te wijzigen').

Je krijgt (bij voldoende en sluitend bewijs) je geld terug. Blij dat het jou zo snel gelukt is, want soms ben je maanden verder!
Ja klopt helemaal
Franswillem heeft inderdaad kunnen aantonen dat de vlucht is geannuleerd. Ik heb daarom de kosten van de treintickets teruggestort :)

Voor de meelezers: Zoals Robert al aangeeft is het geen garantie dat je je geld terug krijgt. Het wijzigen van een datum op een E-ticket is nooit mogelijk. Ook niet bij niet geopende tickets. Ongeopende tickets kunnen nog worden gerestitueerd omdat het dan met zekerheid is vast te stellen dat de tickets niet zijn gebruikt. In een situatie zoals deze waarbij de vlucht is geannuleerd dien je inderdaad bewijs daar van aan te leveren en kunnen we een uitzondering op de voorwaarden maken en de kosten terugstorten. Situaties als 'ik heb een verkeerde datum/naam/route ingevuld' en het ticket is geopend zijn doorgaans kansloos en worden niet vergoed. Men dient zijn/haar bestelling immers zelf goed te controleren en akkoord te gaan met de voorwaarden alvorens de betaling te verrichten. Zie ook onze voorwaarden 3.2.

Reageer