beantwoord

Heen en terugreis bij geld terug bij vertragin

• 25 november 2014
  • 10 reacties
  • 286 Bekeken

Beste NS,

Ik heb via mijn NS, producten, traject abonnement, geld terug bij vertragingen, een aanvraag ingediend.

Nu blijkt deze afgewezen, zonder dat ik daar bericht over heb gehad.

Ik heb de aanvraag gecontroleerd en blijkt er heenreis ipv terugreis te staan. Ik weet vrijwel zeker dat ik terugreis had ingevuld, maar vergissing is menselijk. Dus ik heb de aanvraag opnieuw ingediend. Ik zie nergens de mogelijkheid om in discussie te gaan op de afgekeurde aanvraag.

Bij de nieuwe aanvraag weer terugreis ingevuld, maar bij controle van de aanvraag staat er toch weer heenreis??? Die gaat dus weer afgekeurd worden!

De website werkt dus niet goed, maar hoe ga ik nu mijn aanvraag wel in kunnen dienen?

Mvg,

Jonathan
icon

Beste antwoord door Brian NS 25 november 2014, 14:36

Beste Jonathan,

Er gaat wel eens wat mis met het indienen van een geld terug bij vertraging claim. Wij kunnen de claim na afwijzing wel opnieuw indienen met uitleg, zou je daarom het claimnummer naar mij kunnen sturen in een privebericht? Dan zorg ik ervoor dat de claim opnieuw wordt ingediend met de juiste uitleg daarbij.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Bij reizen met een OV-chipkaart geldt elke reis als heenreis, alleen bij een retourkaartje is er een heenreis en een terugreis.
In het verleden kon ik met mijn trajectkaart bij het online indienen van een claim wel degelijk opgeven dat het de terugreis betrof. Dat lijkt me ook tamelijk essentiële informatie, omdat het systeem door het ontbreken van een check-in en check-uit anders niet weet in welke richting de vertraging optrad.
Reputatie 6
Badge +2
In het verleden kon ik met mijn trajectkaart bij het online indienen van een claim wel degelijk opgeven dat het de terugreis betrof. Dat lijkt me ook tamelijk essentiële informatie, omdat het systeem door het ontbreken van een check-in en check-uit anders niet weet in welke richting de vertraging optrad.
Ok, de terugreis bij een kaart A -B is dan gedefinieerd als een reis B - A. Het heeft niet te maken met waar je woont of werkt, of welke reis je eerst maakt.
Ok, de terugreis bij een kaart A -B is dan gedefinieerd als een reis B - A. Het heeft niet te maken met waar je woont of werkt, of welke reis je eerst maakt.

Maar dat beweerden micelestium en ik toch ook nergens?
Reputatie 6
Badge +2
Ik vroeg me af hoe dat werkt. Bij een claim vermeld je bij een oude trajectkaart "heenreis" of "terugreis" in plaats van A en B in te vullen omdat dat gemakkelijker is? En bij een reis op een deeltraject C - D vermeld je C en D wel?
Ik denk niet dat het indienen van een claim vanuit je reisproducten mogelijk is bij het afleggen van een deeltraject, als ik het me goed herinner kun je uitsluitend een vertrektijd aangeven en de mate van vertraging. In ingewikkelder situaties zoals een deeltraject zal je vermoedelijk terug moeten grijpen op een papieren formulier.
Reputatie 6
Badge +2
Aha. En als je meestal eerst van A naar B reist en dan van B naar A kon je dus beter een kaart A - B nemen dan een kaart B - A, anders zou je in de war kunnen raken met de begrippen "heenreis" en "terugreis".
Beste Jonathan,

Er gaat wel eens wat mis met het indienen van een geld terug bij vertraging claim. Wij kunnen de claim na afwijzing wel opnieuw indienen met uitleg, zou je daarom het claimnummer naar mij kunnen sturen in een privebericht? Dan zorg ik ervoor dat de claim opnieuw wordt ingediend met de juiste uitleg daarbij.
Traject staat van van A naar B momenteel werkt inchecken nog niet, dit gaat per januari in. Selectie bij terugvraag is heenreis en terugreis, de laatste word geregistreerd als de eerste. Bug in website.
Het lijkt nu veranderd, je kan nu meldingen doen voor: heen reis, terug reis en retour.
Wat wel erg verwarrend is: als je de gegevens controleert staat er altijd "heen reis", maar in dat overzicht worden vertrek station en aankomst station verwisseld afhankelijk van het eerder ingevulde "heen reis" of "terug reis". Wat er staat als je een "retour" hebt ingevuld heb ik niet geprobeerd, die melding heb ik nog niet hoeven doen.

Reageer