Helaas opnieuw fouten in app. Waarom eigenlijk? | NS Community
beantwoord

Helaas opnieuw fouten in app. Waarom eigenlijk?

  • 12 August 2022
  • 17 reacties
  • 583 Bekeken

Sinds deze week zijn er twee nieuwe fouten in de reisplannerapp ingebouwd. Er zijn er al jarenlang vele aanwezig die maar niet gerepareerd worden, kennelijk vnl. veroorzaakt door slordigheid van de appbouwers.

Sinds deze week is het aanmelden voor een toekomstige reis niet meer mogelijk en blijft de mededeling om meldingen in te kunnen stellen in beeld, ook wanneer er al meldingen ingesteld zijn. Dat bericht kan niet worden uitgezet.

icon

Beste antwoord door Maxime NS 12 August 2022, 21:47

Bekijk origineel

17 reacties

Jammer dat het er niet beter op lijkt te worden. Ik kan je feedback doorzetten, maar je kan dit in de app zelf ook doen.

Reputatie 7
Badge +1

Ik denk dat het aanmelden voor een reis er gewoon bewust uit is verwijderd. Hangt denk ik ook samen met de beschikbare fietsplaatsen die gewoon fout in de App stonden.

Jammer dat het er niet beter op lijkt te worden. Ik kan je feedback doorzetten, maar je kan dit in de app zelf ook doen.

Ik meld al enkele jaren problemen van de app via die app. Al sinds die verslechterde app is vrijgegeven. Helaas is het standaardantwoord wanneer ik via de app een melding doe geen antwoord. Of zoiets als dat er geen prioriteit aanwezig is om fouten in de app te repareren.

Ik denk dat het aanmelden voor een reis er gewoon bewust uit is verwijderd. Hangt denk ik ook samen met de beschikbare fietsplaatsen die gewoon fout in de App stonden.

Bij hoge uitzondering een antwoord gekregen van de appbouwer(s): functie is idd bewust uit de app gehaald. Is vervangen door de functie “Zet meldingen aan”. In dat geval, maar dat kan een nieuwe fout zijn, kan of kon er alsnog een reis aangemeld worden door alle meldingen aan te zetten.

Ns app werkt niet goed: de zaterdag staat niet grpland

Badge +3

Ns app werkt niet goed: de zaterdag staat niet grpland

Wat probeer je te plannen?

Ik probeerde Maastricht- Amsterdam Amstel in te plannen

Reputatie 7
Badge +1

Op twitter is er zeer veel kritiek op de APP die nog steeds allerlei busverbindingen laat zien als die 2 minuten sneller zijn. Ik snap persoonlijk ook niet waarom NS dat wil tonen, daar hebben we toch gewoon de 9292-App voor, die is sowieso al beter dan de NS-App. Er is nu al weken geleden gevraagd om een filter zodat alleen treinreizen getoond worden. Maar dat is dus nog steeds niet gelukt.

Badge +3

Op twitter is er zeer veel kritiek op de APP die nog steeds allerlei busverbindingen laat zien als die 2 minuten sneller zijn. Ik snap persoonlijk ook niet waarom NS dat wil tonen, daar hebben we toch gewoon de 9292-App voor, die is sowieso al beter dan de NS-App. Er is nu al weken geleden gevraagd om een filter zodat alleen treinreizen getoond worden. Maar dat is dus nog steeds niet gelukt.

Dat speelt niet alleen in de NS app maar in alle(?) planners waar je niet kunt filteren.

Meest bizarre is dat je soms zelfs adviezen krijgt waar helemaal geen trein in voorkomt (terwijl je toch echt plant van treinstation naar treinstation).

En die ook nog eens langer duren dan een trein met dezelfde aankomst. Plan maar eens van Amsterdam Lelylaan naar Centraal:

GVB v 15:51 a 16:17
NS v 16:00 a 16:17 (zit wel een overstap in)
NS v 16:08 a 16:19

Dan zou je dus met GVB 17 minuten eerder moeten vertrekken om 2 minuten eerder op Centraal te zijn dan met de rechtstreekse sprinter (en voor betalen met Weekend Vrij) 😣

Reputatie 7
Badge +3

Echt volkomen onbegrijpelijk dat je bij plannen van treinstation naar treinstation in de NS reisplanner (of het nu de app of de website reisplanner is) allerlei adviezen met bus of metro te zien krijgt. Als ik met een bus zou willen reizen dan plan ik wel op 9292 of kies in de NS reisplanner een bushalte of een adres. Als ik van een treinstation naar een treinstation wil en plan in de NS planner wil ik alleen treinen zien, rot toch even op met die bussen. NS doet er blijkbaar alles aan om reizigers te trein uit te jagen. 

Badge +3

Echt volkomen onbegrijpelijk dat je bij plannen van treinstation naar treinstation in de NS reisplanner (of het nu de app of de website reisplanner is) allerlei adviezen met bus of metro te zien krijgt. Als ik met een bus zou willen reizen dan plan ik wel op 9292 of kies in de NS reisplanner een bushalte of een adres. Als ik van een treinstation naar een treinstation wil en plan in de NS planner wil ik alleen treinen zien, rot toch even op met die bussen.

Ja, maar ook.. Stel je wilt (met Weekend Vrij) van jouw huis naar Leiden Centraal, en daar ca. 16:35 aankomen… What would you do?

8-10 minuten lopen en betalen voor een bus of gewoon een kwartier later van huis en de sprinter (6 minuten lopen)?

De filter-optie in de NS planner voor vanaf een adres doet in dit geval ook niets, want of je nu kiest voor OV/lopen/fiets/auto geeft nog steeds die bussen. Bij ‘lopen’ (6 minuten naar het station) zou je alleen de sprinters verwachten, of hooguit bus 2 omdat dat maar 2 minuten lopen is.

Reputatie 7
Badge +3

Echt volkomen onbegrijpelijk dat je bij plannen van treinstation naar treinstation in de NS reisplanner (of het nu de app of de website reisplanner is) allerlei adviezen met bus of metro te zien krijgt. Als ik met een bus zou willen reizen dan plan ik wel op 9292 of kies in de NS reisplanner een bushalte of een adres. Als ik van een treinstation naar een treinstation wil en plan in de NS planner wil ik alleen treinen zien, rot toch even op met die bussen.

Ja, maar ook.. Stel je wilt (met Weekend Vrij) van jouw huis naar Leiden Centraal, en daar ca. 16:35 aankomen… What would you do?

8-10 minuten lopen en betalen voor een bus of gewoon een kwartier later van huis en de sprinter (6 minuten lopen)?

 

Met Weekend Vrij (of welk ander NS abonnement dan ook) wil ik natuurlijk wat later van huis gaan en die 6 minuten lopen om de sprinter te nemen. Waarom (meer) betalen voor een reis?

Trouwens beetje vreemd dat de NS planner dan voor die bus 1 zowel  8 minuten als 10 minuten lopen aangeeft, de dichtsbijzijnde halte vanaf mijn huis voor bus 1 is bij het station (ook beginpunt van die bus) en is dus ook gewoon 6 minuten lopen. Bij het advies met 8 minuten lopen is het instappen 2 haltes vanaf het station, bij het advies met 10 minuten lopen is het weer een aantal haltes verder wanneer die bus het rondje in de wijk heeft gemaakt. Als ik die bus zou nemen ga ik niet verder lopen dan het station, ook al is de rit dan goedkoper. 

 

 

De filter-optie in de NS planner voor vanaf een adres doet in dit geval ook niets, want of je nu kiest voor OV/lopen/fiets/auto geeft nog steeds die bussen. Bij ‘lopen’ (6 minuten naar het station) zou je alleen de sprinters verwachten, of hooguit bus 2 omdat dat maar 2 minuten lopen is.

Zelfs bij plannen vanaf het station hier, krijg ik nog de bussen 1 en 2 te zien. En dat is echt niet sneller dan met de sprinter. Dus het argument dat er bussen worden getoond omdat dat sneller zou zijn dan met de trein gaat, in dit geval tenminste, niet op.

En als ik dan toch de bus neem (omdat ik bv geen Weekend Vrij of ander NS abonnement heb) dan neem ik inderdaad liever bus 2, is maar 2 minuten lopen vanf mijn huis. Ook omdat die kortste route naar Leiden Centraal heeft (en kan ik nog even bij mijn oude appartementje kijken, de bushalte is daar precies voor). 

 

Reputatie 7
Badge +2

 

Dat speelt niet alleen in de NS app maar in alle(?) planners waar je niet kunt filteren.

Tja, blijkbaar heeft NS de businformatie in de brondata van de app geladen tegenwoordig. Die gebruiken die andere apps vervolgens ook, dus die krijgen er ongewenst busadviezen bij.

Badge +3

En als ik dan toch de bus neem (omdat ik bv geen Weekend Vrij of ander NS abonnement heb) dan neem ik inderdaad liever bus 2, is maar 2 minuten lopen vanf mijn huis. Ook omdat die kortste route naar Leiden Centraal heeft (en kan ik nog even bij mijn oude appartementje kijken, de bushalte is daar precies voor).

Zoiets inderdaad, 2 minuten lopen en een ‘toeristische route’ voor slechts € 1,43 😂

Badge +3

Tja, blijkbaar heeft NS de businformatie in de brondata van de app geladen tegenwoordig. Die gebruiken die andere apps vervolgens ook, dus die krijgen er ongewenst busadviezen bij.

9292 heeft het ongeveer door, want daar kan je aangeven dat je géén bus, tram of metro wilt.

Daarvoor wel even naar extra/opties bij een advies, en dan 3 keer tikken/klikken om dat allemaal uit te zetten. Hou je de treinen over.

Waarbij dat ‘uit zetten’ nog wel iets handiger/simpeler zou kunnen in de NS planner, dus gewoon aangeven dat je alleen met een trein wilt van station naar station.

Of liever andersom, een optie om (snellere) BTM adviezen óók te tonen (met de kosten erbij)

Reputatie 7
Badge +2

Ja 9292 ken ik de functionaliteiten van, maar Rijden de Treinen is er ook nog niet in geslaagd de bussen eruit te slopen. Die geeft nu alleen de busperrons correct aan en geen melding meer dan je naar "null" moet omchecken alvorens van de bushalte naar het station te lopen.

Badge +3

Ja 9292 ken ik de functionaliteiten van, maar Rijden de Treinen is er ook nog niet in geslaagd de bussen eruit te slopen. Die geeft nu alleen de busperrons correct aan en geen melding meer dan je naar "null" moet omchecken alvorens van de bushalte naar het station te lopen.

Ja, dat gaf ik al aan in een ander topic. Het lijkt erop dat de NS (en alle) planners een halte met iets van ‘station’ ziet als een treinstation.

We hebben niet zoveel te zoeken op een metrostation of busstation meestal… (voorbeeldjes Amsterdam Lelylaan/Sloterdijk/Amstel/Bijlmer)

Reageer