beantwoord

Hema kaartjes kunnen niet gebruikt worden wegens spoorwerkzaamheden...

• 13 juli 2018
  • 2 reacties
  • 68 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Heb 2 kaartjes gekocht bij Hema en heb deze voor vandaag gereserveerd. Die kon je gebruiken tot 15-7. Aansluitend wilden wij vanaf Amsterdam centraal met de dinertrein van promorail verder reizen. Niets aan de hand.
De dinertrein werd echter geannuleerd wegens spoorwerkzaamheden. Geen reden voor mij meer om de trein vandaag te nemen. Maar nu blijkt dat ik niets meer aan de Hema treinkaartjes heb...
gebeld met NS klantenservice maar daar is antwoord simpelweg, die kaartjes hadden en geldigheid duur en die verloopt dus vette pech...
heel erg karig verhaal want door spoorwerkzaamheden valt mijn cadeau in het water en kost het mij geld. Kan toch niet waar zijn?
icon

Beste antwoord door Robert B 13 juli 2018, 09:59

Welkom bij de NS Community!

Het staat je vrij om de kaartjes/codes alsnog te gebruiken voor een andere reis natuurlijk. Wat je hooguit kunt doen (zeer onwaarschijnlijk dat het lukt) is contact opnemen met HEMA en de situatie uitleggen.

Daarna zal je moeten wachten tot de codes verlopen zijn, schriftelijk bewijs vragen bij NS dat ze niet gebruikt/verzilverd zijn, en daarmee weer terug naar HEMA om je geld terug te krijgen...

Een hoop gedoe dus, en nogmaals grote kans dat je tegen een muur aan loopt. En als je ze al verzilverd/uitgeprint hebt (voor vandaag) is het helemaal onmogelijk om restitutie te krijgen want je bent dan immers in bezit van geldige tickets en niemand kan controleren of je ermee gaat reizen. Ook de datum wijzigen is helaas onmogelijk. Dat is het grote nadeel van e-tickets.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Het staat je vrij om de kaartjes/codes alsnog te gebruiken voor een andere reis natuurlijk. Wat je hooguit kunt doen (zeer onwaarschijnlijk dat het lukt) is contact opnemen met HEMA en de situatie uitleggen.

Daarna zal je moeten wachten tot de codes verlopen zijn, schriftelijk bewijs vragen bij NS dat ze niet gebruikt/verzilverd zijn, en daarmee weer terug naar HEMA om je geld terug te krijgen...

Een hoop gedoe dus, en nogmaals grote kans dat je tegen een muur aan loopt. En als je ze al verzilverd/uitgeprint hebt (voor vandaag) is het helemaal onmogelijk om restitutie te krijgen want je bent dan immers in bezit van geldige tickets en niemand kan controleren of je ermee gaat reizen. Ook de datum wijzigen is helaas onmogelijk. Dat is het grote nadeel van e-tickets.
Goedemorgen TacoJ en welkom bij de NS Community!

Ik kan me goed voorstellen dat je baalt van deze situatie. Wat ik begrijp uit je verhaal gaat het echter voornamelijk om dit gedeelte van wat Robert B al heeft aangegeven:
En als je ze al verzilverd/uitgeprint hebt (voor vandaag) is het helemaal onmogelijk om restitutie te krijgen want je bent dan immers in bezit van geldige tickets en niemand kan controleren of je ermee gaat reizen. Ook de datum wijzigen is helaas onmogelijk. Dat is het grote nadeel van e-tickets. E-tickets zijn zogenaamde toonkaarten, wat inhoud dat ze op zichzelf geldig zijn, puur met de informatie die op het ticket staat, in combinatie met een geldig ID. Je hoeft en kunt er niet mee inchecken (de Aztec-code opent enkel poortjes), waardoor er ook niets geregistreerd wordt van jouw reizen. Als wij het ticket niet meer kunnen blokkeren, oftewel wanneer je het ticket al hebt gedownload en dus in je bezit hebt, kunnen wij dus niet controleren of het ticket gebruikt is of niet en is vanaf dat moment een restitutie per definitie niet meer mogelijk. Vandaar dat dit ook vermeld is in de voorwaarden voor het gebruik van E-tickets.

Reageer