Het registreren en koppelen van de ovkaart met mijn ns zou best wat simpeler mogen.

• 27 oktober 2014
  • 7 reacties
  • 234 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
dit kan gemakkelijker en leuker.

7 reacties

Reputatie 6
Badge
Hoe gemakkelijk zou jij het willen zien dan?
Ik probeer het al jaren en het is nog nooit gelukt.
Badge
He Mien, welkom op het forum. Suggesties/ opmerkingen zijn altijd welkom. Ook mijn vraag is, hoe gemakkelijk zou je het willen zien? Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'overige producten'. Groet, Leny
Begin eens om die loze stap "activeer kaartservicecode bij de kaartautomaat" er tussenuit te halen. Die stap zou ervoor moeten zorgen dat je de OV-chipkaartgegevens van een ander niet kunt inzien, maar draagt daar nu niets aan bij, omdat er niet gecontroleerd kan worden of je daarmee de kaartservicecode 'activeert' die je zelf hebt aangevraagd, of een die door iemand anders op jouw OV-chipkaartnummer is aangevraagd. Bovendien: Net als met klaarstaande keuzedagen is het zeer waarschijnlijk dat als iemand een kaartservicecode aanvraagt voor een OV-chipkaart die niet van hem is, de eigenaar van die kaart op een zeker moment die kaartservicecode onbewust 'activeert'.
Hoe gemakkelijk zou jij het willen zien dan?
B.V. de belastingdienst, zorgverzekeraar, internetbankieren.
Daar is een code voldoende zonder servicecodes koppelingen etc. En dan toch nog bij een treinstation langs moeten om "iets" te doen.
Ja bv, het lijkt wel of mensen alleen maar de NS manier kennen.

Waarom zou je naar een automaat moeten gaan om je kaart te koppelen aan je NS account ? Volkomen overbodig.
He Mien, welkom op het forum. Suggesties/ opmerkingen zijn altijd welkom. Ook mijn vraag is, hoe gemakkelijk zou je het willen zien? Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'overige producten'. Groet, Leny
Ik heb al heel vaak gevraagd om een specifieke foutmelding, wanneer gaat deze komen? Maanden heb ik de foutmelding gekregen "Er zijn technische problemen. Het aanvragen van uw kaartservicecode is helaas niet gelukt. Probeert u het later nog eens.", maanden heb ik het advies gekregen "probeer het later nog eens", na maanden kwam ik erachter dat ik mijn kaart niet kan koppelen. Als het niet kan, waarom zegt de foutmelding dat dan niet? Of vraag ik nu weer iets te ingewikkelds?

https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/kaart-koppelen-account-3678

Reageer