beantwoord

Het virus

• 13 maart 2020
  • 5 reacties
  • 526 Bekeken

Is er een oplossing voor mijn geboekte trein reizen naar activiteiten die zijn afgelast? Ik kan niets met mijn treinkaartje naar Keulen omdat het concert van Kensington is verplaatst naar oktober. En Tsjechië zit op slot dus kan ik niets met mijn treinkaartjes naar Charleroi voor mijn vliegreis naar Praag. De nieuwe data in oktober zijn inmiddels bekend. Een tegoed voucher zou een mooie oplossing zijn.

icon

Beste antwoord door Momo 13 maart 2020, 15:37

Alle verzoeken hiervoor lopen via de klantenservice.

Zie hiervoor het centrale topic  https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/reactie-ns-op-corona-covid-19-virus-64152  waarin o.a. staat:

Actietickets en tickets voor evenementen

Met de aankondiging van het kabinet dat evenementen met meer dan 100 deelnemers komen te vervallen zullen veel reizigers niet naar hun concert, beurs of ander evenement kunnen reizen met hun treinticket. In dat geval kunnen reizigers contact opnemen met onze Klantenservice en de situatie bespreken. Wederom geldt het verzoek om dit zover mogelijk via Chat of Sociale Media te laten verlopen. 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Alle verzoeken hiervoor lopen via de klantenservice.

Zie hiervoor het centrale topic  https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/reactie-ns-op-corona-covid-19-virus-64152  waarin o.a. staat:

Actietickets en tickets voor evenementen

Met de aankondiging van het kabinet dat evenementen met meer dan 100 deelnemers komen te vervallen zullen veel reizigers niet naar hun concert, beurs of ander evenement kunnen reizen met hun treinticket. In dat geval kunnen reizigers contact opnemen met onze Klantenservice en de situatie bespreken. Wederom geldt het verzoek om dit zover mogelijk via Chat of Sociale Media te laten verlopen. 

Reputatie 6
Badge +1

Voor internationale reizen kunt u beter de klantenservice van NS International contacteren om te kijken welke mogelijkheden er voor u zijn. 

Badge +3

Voor internationale reizen kunt u beter de klantenservice van NS International contacteren om te kijken welke mogelijkheden er voor u zijn. 

Van Twitter:

Hallo NS, net een mooie email gekregen van de CEO van Thalys, waarin hij aanbiedt kosteloos te kunnen annuleren voor reizen tussen 10/3 en 31/4. Ik neem aan dat jullie dat aanbod gewoon overnemen? Want bij NS Internationaal komt mijn kaartje namelijk vandaan…

Nog geen reactie van NS (na bijna anderhalf uur). Zal overigens wel 31/3 of 30/4 moeten zijn denk ik?

Reputatie 5

SNCF biedt kosteloos omboeken of geld terug t/m 30/4. Idem dito voor de maanden mei en juni maar dan tot 30 dagen voor vertrek.

Reputatie 7
Badge +4

….dus kan ik niets met mijn treinkaartjes naar Charleroi voor mijn vliegreis naar Praag.

Charleroi ligt volgens mij nog altijd in België en dat is geen Frankrijk, dus u heeft waarschijnlijk vanuit Nederland geen kaartje van SNCF. Kosteloos omboeken bij de SNCF gaat dan ook echt niet. 

Als u uw reis bij NSInternational heeft gekocht, dan moet u daar zijn, eventueel bij B-Europe. Ik kan niet inschatten hoe men daar zal reageren en ben ook niet in een positie u toezeggingen te kunnen doen. Vanwege de crisis is men mogelijk soepeler.

Reageer