beantwoord

Hilversum to Amsterdam

• 1 juni 2019
  • 6 reacties
  • 354 Bekeken

Hallo ! Ik breng een paar dagen door in Amsterdam van 5 tot 7 augustus met mijn ouders en mijn partner. We verblijven in Hilversum. Vandaar mijn vraag: is er een "pas" voor 2 - 3 dagen bezoek vanuit Hilversum naar het centrum van Amsterdam? Zo ja, kent u de tarieven? Dank u uit de grond van mijn hart voor uw antwoorden! Laura
icon

Beste antwoord door Iris NS 2 juni 2019, 10:58

Goedemorgen Lmolines en welkom bij onze NS Community!

Je kunt inderdaad een retour of enkele reis kopen, maar als je in en rond Amsterdam veel gebruik gaat maken van het openbaar vervoer dan is het Amsterdam region travel ticket een hele fijne optie! Dit ticket is ook geldig op het spoortraject Amsterdam-Hilversum. Veel plezier alvast, Laura!
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Er is geen speciale kaart voor dit soort situaties. U kunt gebruik maken van normale treinkaartjes. Een retour van Hilversum naar Amsterdam Centraal kost €12,40 per dag. Als u het kaartje op het station koopt betaalt u €1 toeslag.

Tussen 2 en 25 augustus rijden er geen rechtstreekse treinen tussen Hilversum en Amsterdam vanwege werkzaamheden bij Naarden-Bussum. U kunt in die periode gebruikmaken van de bus tussen Naarden-Bussum en Weesp of omreizen via Utrecht Centraal. Uw reis zal zo'n 30 minuten langer duren dan normaal.
Ok ...

Dus bedankt voor de info! Jammer dat er werk is goed als we komen, maar het is overal hetzelfde. We nemen de trein naar Naarden-Bussum en de bus naar Centraal. Maar opeens heb ik een nieuwe vraag: zal het meerdere kaartjes kosten ?? Of is een "klassiek" NS-ticket van Hilversum naar Centraal geldig voor de vervangende bus? Nogmaals bedankt voor je antwoord!
Reputatie 7
Badge +3
een NS kaartje is geldig op een treinvervangende NS bus. Let er wel op dat u de NS bus neemt en niet een streekbus. Bij de streekbus is uw NS kaartje niet geldig.
Goedemorgen Lmolines en welkom bij onze NS Community!

Je kunt inderdaad een retour of enkele reis kopen, maar als je in en rond Amsterdam veel gebruik gaat maken van het openbaar vervoer dan is het Amsterdam region travel ticket een hele fijne optie! Dit ticket is ook geldig op het spoortraject Amsterdam-Hilversum. Veel plezier alvast, Laura!
Heel erg bedankt voor je antwoorden !

Dankzij u nam ik contact op met de klantenservice voor meer informatie, maar ik denk dat we de optietickets op 2 dagen "all inclusive" zullen nemen.

Goede dag voor iedereen en nogmaals bedankt voor je hulp (vanuit Parijs 😁).
Badge +3
Als je in Amsterdam ook gebruik wilt maken van bus, tram en/of metro dan is het Amsterdam Region Travel Ticket inderdaad een voordelige optie. 2 dagen voor €28 of 3 dagen voor €36,50 is voordelig als je het vergelijkt met €12,40 aan retourkosten per dag.
Het volledige geldigheidsgebied is na te vinden in de folder (die helaas niet op de site van NS staat): https://en.gvb.nl/sites/default/files/artt_map_2019.pdf

Het ticket is te koop bij de balie van NS op station Hilversum.

Reageer