beantwoord

Hoe activeer ik de vrije Keuzedag?

• 11 augustus 2014
  • 9 reacties
  • 15590 Bekeken

Hoe activeer je je de extra keuzedag?
icon

Beste antwoord door Inge NS 12 augustus 2014, 15:09

Welkom op het forum glossy!

Na het scannen van je OV-chipkaart bij de NS-Kaartautomaat kun je via de knop 'Ophalen keuzedag' of 'Bestelling ophalen' de Keuzedag activeren. Keuzedag 1 is altijd de vrije Keuzedag die het gehele jaar geldig is.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

9 reacties

De keuzedag kan op de NS automaat worden opgehaald door in het beginscherm op 'Ophalen keuzedag' te klikken en in het volgende scherm de keuzedag te selecteren. Vervolgens moet de OV-chipkaart opnieuw langs de lezer gehaald worden. Bij de eerstvolgende keer inchecken wordt de keuzedag daadwerkelijk actief.
De keuzedag kan op de NS automaat worden opgehaald door in het beginscherm op 'Ophalen keuzedag' te klikken en in het volgende scherm de keuzedag te selecteren. ik bedoelde eigenlijk de joker.:8
Ik heb geen idee wat de joker is. Als je verwacht dat er een keuzedag beschikbaar moet zijn, maar deze staat niet in het scherm, dan is de kans groot dat deze al gebruikt is.

Misschien iemand anders een idee?
De "joker" is een extra keuze dag die je het hele jaar kunt gebruiken. Ik hoorde zojuist van iemand dat je deze dag moet bij ophalen bestelling.
Reputatie 4
Badge
Wanneer u kiest voor ophalen bestelling zullen daar uw keuzedagen tevoorschijn komen. U kunt daar kiezen of u de op dat moment geldige 2-maanden keuzedag of de hele jaar geldige keuzedag op uw chipkaart wilt laden. (mits u beide natuurlijk nog niet gebruikt heeft.)
Reputatie 7
Badge +4
Als u de normale keuzedag voor twee maanden verbruikt heeft, verschijnt de 'joker' automatisch als u voor ophalen keuzedag kiest. Het is ook het meest logisch dat u eerst de keuzedag met de meest beperkte geldigheid van twee maanden opmaakt.

Haal keuzedagen altijd op met ophalen keuzedag en doe het bij een NS kaartautomaat, dat voorkomt ellende zoals bij Albert Heijn en dergelijke.
Wanneer u kiest voor ophalen bestelling zullen daar uw keuzedagen tevoorschijn komen. U kunt daar kiezen of u de op dat moment geldige 2-maanden keuzedag of de hele jaar geldige keuzedag op uw chipkaart wilt laden. (mits u beide natuurlijk nog niet gebruikt heeft.) ja, dat klop, ik weet nu hoe ik het moet doen, bedankt voor je reactie! 🙂
Als u de normale keuzedag voor twee maanden verbruikt heeft, verschijnt de 'joker' automatisch als u voor ophalen keuzedag kiest. Het is ook het meest logisch dat u eerst de keuzedag met de meest beperkte geldigheid van twee maanden eerst opmaakt.

Haal keuzedagen altijd op met ophalen keuzedag en doe het bij een NS kaartautomaat, dat voorkomt ellende
zoals bij Albert Heijn en dergelijke.
bedankt voor je reactie! 🙂
Welkom op het forum glossy!

Na het scannen van je OV-chipkaart bij de NS-Kaartautomaat kun je via de knop 'Ophalen keuzedag' of 'Bestelling ophalen' de Keuzedag activeren. Keuzedag 1 is altijd de vrije Keuzedag die het gehele jaar geldig is.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer