beantwoord

Hoe bereik ik de directie van de NS met een klacht.

• 26 september 2016
  • 10 reacties
  • 568 Bekeken

Blijkbaar wil de directie van de NS niets van klachten weten. Nergens op haar site is een link te vinden waarop je met en klacht terecht kunt. Is het de bedoeling dat ik meteen de openbaarheid zoek en hem hier plaats?
icon

Beste antwoord door Janou NS 26 september 2016, 10:00

Hallo wimott en welkom op het NS service forum! Wanneer je een klacht hebt mag je hier een e-mail of brief over sturen wat bij onze contactgegevens staat of er natuurlijk over bellen. Wij hebben hier inderdaad geen speciale klachtenformulier voor.

Je mag je klacht ook altijd melden op dit forum.
Bekijk origineel

10 reacties

Hallo wimott en welkom op het NS service forum! Wanneer je een klacht hebt mag je hier een e-mail of brief over sturen wat bij onze contactgegevens staat of er natuurlijk over bellen. Wij hebben hier inderdaad geen speciale klachtenformulier voor.

Naar welk e-mailadres moet ik die klacht dan sturen?
Reputatie 3
Dat heeft de NS niet, ze bedoelen dat je een contactformulier kan invullen.

https://www.ns.nl/formulieren/contact.html

Reactie kan wel 4-6 weken duren, want er is grote achterstand.
Klopt. Je kunt dit doen via https://www.ns.nl/formulieren/contact.html.

Zoals gezegd mag je jouw klacht ook via dit kanaal plaatsen, zowel via dit topic of via een privébericht, wat je zelf prettig vindt. De achterstand bij ons klachtenteam is minimaal, maar ik kan me voorstellen dat je graag snel antwoord wil op je klacht.
Geachte directie,

Helaas zie ik me genoodzaakt mijn ongenoegen te uiten over uw personeel en uw dienstverlening. Afgelopen zaterdag reisden we met een groepje van 11 personen van Wierden naar Bodegraven. Zoals inmiddels gewoon in het laatste weekend van september moesten we wegens werkzaamheden over Zwolle reizen en door weer te weinig capaciteit tot Utrecht staan. Vanaf Zwolle was het zelfs ergerlijk, we stonde als haringen in een ton. Tot overmaat van ramp stapte in Zwolle een conducteur op de trein die op agressieve toon commandeerde dat we door moesten lopen, dit terwijl hij overduidelijk kon zie dat we geen kant op konden. Een reiziger sprak hem hierop aan en vroeg of het niet iets vriendelijker kon, de passagier konden hier immers niets aan doen. Dit viel verkeerd bij de conducteur. In Amersfoort, we stonden er nog steeds als de bekende haringen in de ton, stapte de conducteur uit en weer in. De betreffende passagier sloot toen de conducteur weer binnen was, de deuren en toen barstte de bom. De conducteur opende weer de deur en eiste dat de passagier de trein zou verlaten. Deze vroeg hem: op wat voor grond? Hij kreeg als antwoord: u belemmert mij in mijn werkzaamheden. Onbegrijpelijk!! De passagier weigerde, met instemming van allen op het balkon, Engelsen, Roemenen, Nederlanders de trein te verlaten. Hierop riep de conducteur assistentie op van de spoorwegpolitie. Deze wisten niet goed wat ze met de situatie aan moesten. De conducteur ging om zijn verhaal wat sterker te maken zelfs beweren dat de passagier hem de toegang tot de trein geweigerd had. Hij stond binnen en heeft zelf van binnenuit de deuren weer geopend! uiteindelijk was het compromis dat de passagier even naast de trein moest komen staan en de conducteur de gelegenheid kreeg de gegevens van de passagier op te nemen. Daarna mocht de passagier tegen de wens van de conducteur, maar met instemming van de politie weer verder mee. De conducteur weigerde daarop met dit treinstel verder te reizen. Al met al heeft de trein, vol met honderden passagiers meer dan een kwartier stil gestaan. De conducteur weigerde overigens zijn naam te geven, diverse passagiers, waaronder ik, hebben de man gefotografeerd en het treinstelnummer genoteerd. Treinstel 4077, trein van 10.18 uur uit Zwolle richting Rotterdam centraal.
Ik hoop van harte dat de NS in het vervolg voldoende capaciteit in zet en de reizigers dergelijke, agressiviteit uitlokkende conducteurs bespaart!

Met vriendelijke groet,
Wim Otten
Hallo Wim, zou jij mij een privébericht willen sturen met je gegevens? Dan kan ik deze klacht voor je doorzetten. Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op "stuur bericht".
Reputatie 5
Badge
En verder zijn NS-personeelsleden ook niet verplicht hun naam te noemen. Wel hun dienstnummer.
Dit ter informatie.
Reputatie 2
Klopt. Je kunt dit doen via https://www.ns.nl/formulieren/contact.html.

Zoals gezegd mag je jouw klacht ook via dit kanaal plaatsen, zowel via dit topic of via een privébericht, wat je zelf prettig vindt. De achterstand bij ons klachtenteam is minimaal, maar ik kan me voorstellen dat je graag snel antwoord wil op je klacht.

Mag ik vragen waarop je dat baseert mijn klacht van 6 september heb ik nog geen antwoord op.. En een eerdere klacht werd zelfs pas behandeld na tussenkomst van het OV loket
Vervelend om te horen, Mbo405. Dat is zeker niet wenselijk. Ik zal je signaal direct doorzetten. Heb je dit via het contactformulier gedaan?
Reputatie 2
Je hebt PB

Reageer