beantwoord

Hoe doe je dat met inchecken en meereiskorting?

• 17 oktober 2016
  • 15 reacties
  • 3188 Bekeken

Ik ga een kortingskaart voor mijn dochter kopen en dan kan ze 2 personen meenemen met ook 40% korting. Hoe doen ze dat met inchecken?
icon

Beste antwoord door MvanGelder 17 oktober 2016, 13:38

Iedereen die met Samenreiskorting met iemand anders wil meereizen, moet zelf met een OV-chipkaart reizen (persoonlijk of anoniem). Daarop moet vervolgens bij een kaartautomaat het product Samenreiskorting en voldoende saldo geladen worden. Als daarna wordt in- en uitgecheckt, dan zal bij uitchecken de kortingsprijs in rekening gebracht worden. Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie
Bekijk origineel

15 reacties

Iedereen die met Samenreiskorting met iemand anders wil meereizen, moet zelf met een OV-chipkaart reizen (persoonlijk of anoniem). Daarop moet vervolgens bij een kaartautomaat het product Samenreiskorting en voldoende saldo geladen worden. Als daarna wordt in- en uitgecheckt, dan zal bij uitchecken de kortingsprijs in rekening gebracht worden. Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie
Reputatie 7
Degene die mee willen reizen dienen een eigen ovkaart te hebben, op die kaart kunnen ze op de kaartautomaat dan samenreiskorting laden, zodat ze buiten de spits in kunnen checken met hun kaart om korting te krijgen. Dit moet iedere dag opnieuw.
Hoe kan je dat laden?
Reputatie 7
http://www.ns.nl/kaartautomaatdemo/Met_Samenreiskorting_met_iemand_meereizen.html
Oké bedankt. Ik denk dat ik het Snap. Wat ingewikkeld. Waar zijn de ouderwetse handige kaartjes gebleven. Moet ik als moeder dingen uitzoeken online...... Waar is de goede oude tijd waar alles nog makkelijk was?
Reputatie 7
Losse kaartje kun je nog steeds kopen aan het loket of in de automaat. Maar niet meer met korting. Het is niet moeilijk, je moet het even doorhebben en dan gaat het vanzelf 😉
Reputatie 7
Badge +4
De samenreiziger gaat naar het automaat en zet er samenreiskorting op. Twee keer kan ook als hij weer terugreist. Er moet voldoende saldo op worden gezet om bij uitchecken te kunnen afrekenen en minimaal tien euro.
Gemak dient de mens, maar tegenwoordig niet meer helaas.
Reputatie 7
Badge +4
De samenreiziger gaat naar het automaat en zet er samenreiskorting op. Twee keer kan ook als hij weer terugreist. Er moet voldoende saldo op worden gezet om bij uitchecken te kunnen afrekenen en minimaal tien euro.

Het werken met de chipkaart is even wennen maar als het eenmaal helder is, gaat het ook voor senioren prima en u hoeft niet meer in de rij te staan voor elk los kaartje.
Probeer het nu aan mijn dochter uit te leggen.....Tjonge jonge en die uitleg van slidestops....hilarisch dat dit soort filmpjes gemaakt moeten worden om iets wat zo simpel zou kunnen zijn uit te leggen.
Bedankt allen voor jullie snelle reacties!
Nee nu moeten je medereizigers in de rij gaan staan elke keer.....nog even los van het feit dat die vaak geen OV chipkaart hebben en het saldo dat er op moet staan.
Reputatie 7
Badge +4
Dat komt zeker voor maar het overgrote deel checkt gewoon in en is binnen een paar seconden op reis. De meeste mensen reizen met een abonnement en heel vaak ook met automatisch opladen. Het geeft echt veel gemak, al moe(s)t iedereen er even aan wennen. Het is een wetmatigheid, die elke gedragswetenschapper kent: Alle verandering gaat gepaard met weerstand.

Voor reizigers die niet al te vaak met de trein gaan, is het inderdaad het lastigste. Het is ook niet onbegrijpelijk dat er veel dingen onduidelijk zijn en er vragen over komen.
Die categorie reizigers wordt ook geholpen. Wat Slidestops zegt, is juist.

Als u in Franstalig België wilt reizen met trein en bus, verlangt u echter al snel naar de ov-chipkaart terug. En dan ken ik België nog vrij goed en spreek Frans. Toegegeven, geen Waals af en toe. 😉 Je hebt ook meer aan kennis van de gewoonten van de mensen in dit deel van Europa.
Niet alle veranderingen zijn beter!
Dat komt zeker voor maar het overgrote deel checkt gewoon in en is binnen een paar seconden op reis. De meeste mensen reizen met een abonnement en heel vaak ook met automatisch opladen. Het geeft echt veel gemak, al moe(s)t iedereen er even aan wennen. Het is een wetmatigheid, die elke gedragswetenschapper kent: Alle verandering gaat gepaard met weerstand.

Voor reizigers die niet al te vaak met de trein gaan, is het inderdaad het lastigste. Het is ook niet onbegrijpelijk dat er veel dingen onduidelijk zijn en er vragen over komen.
Die categorie reizigers wordt ook geholpen. Wat Slidestops zegt, is juist.

Als u in Franstalig België wilt reizen met trein en bus, verlangt u echter al snel naar de ov-chipkaart terug. En dan ken ik België nog vrij goed en spreek Frans. Toegegeven, geen Waals af en toe. 😉 Je hebt ook meer aan kennis van de gewoonten van de mensen in dit deel van Europa.

Samenreiskorting moet je altijd laden op je OV Chipkaart, dus je moet altijd in de rij staan. Dat was vroeger gewoon veel makkelijker toch ?

En ja je went overal aan, Stockholm syndroom.
Reputatie 7
Badge +4
Het eerste ben ik wel met u eens, samenreiskorting is een van de meeste omslachtige zaken in het systeem, maar het tweede vind ik nogal zwaar aangezet.

Reageer