beantwoord

Hoe iemand mee te nemen met Samenreiskorting

• 25 augustus 2014
  • 10 reacties
  • 1684 Bekeken

Ik heb een voordeel uren abonnement maar weet niet hoe ik een ander kan mee nemen met die 40% kortingskaart... Hoe regel ik dat via de automaat
icon

Beste antwoord door Hendrik 25 augustus 2014, 13:52

Dat staat allemaal uitgelegd op http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/samenreiskorting.html
Zie ook het oefenfilmpje (link staat rechts op die pagina).
Bekijk origineel

10 reacties

Badge
Dat staat allemaal uitgelegd op http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/samenreiskorting.html
Zie ook het oefenfilmpje (link staat rechts op die pagina).
Reputatie 4
Badge
Ik heb een voordeel uren abonnement maar weet niet hoe ik een ander kan mee nemen met die 40% kortingskaart... Hoe regel ik dat via de automaat

Let op wanneer u voor uzelf opzoekt wanneer uw korting geldig is, uit uw andere topic kan ik namelijk opmaken dat u géén Voordeeluren abonnement heeft maar een Dal voordeel abonnement. Voor de Samenreiskorting maakt dat geen verschil, maar wel voor uw eigen korting.
Hallo B.Bakkum71, Het antwoord van Hendrik is juist. De Samenreiskorting kun je bij een kaartautomaat op een OV-chipkaart laden. Dit kan op zowel een anonieme als een persoonlijke OV-chipkaart. Groet, Marjan
Wat erg irritant is, is dat die automaat aangeeft dat de korting op de kaart is geladen na alle vragen, maar er het is niet duidelijk dat na het uitchecken de korting nog maar 35 minuten op de kaart blijft.
Ik kan mij voorstellen dat de meesten reizigers niet weten dat ze op de terugweg weer naar de automaat moeten om hun korting te laden....(leve de ov chipkaart!).

Beter zou zijn dat de korting 24 uur zou gelden en alleen werkt tijdens de tijden dat de korting geld.
Nee, dat zou helemaal niet beter zijn. Dan is de kaart namelijk onbruikbaar als iemand op de heenweg met iemand meereist en op de terugweg niet. In dat geval loopt die persoon immers het risico dat de conducteur een nieuw vervoersbewijs uitschrijft met daarbij 35 euro boete. Beter zou zijn als mensen zelf even uitzoeken wat de voorwaarden van het product dat ze aanschaffen zijn.
Reputatie 6
Badge +2
het is niet duidelijk dat na het uitchecken de korting nog maar 35 minuten op de kaart blijft.
Volgens het oefenfilmpje staat er "Vervalt automatisch 30 minuten na uitchecken." Alleen de 30 is wel raar, elders staat 35.
het is niet duidelijk dat na het uitchecken de korting nog maar 35 minuten op de kaart blijft.
Volgens het oefenfilmpje staat er "Vervalt automatisch 30 minuten na uitchecken." Alleen de 30 is wel raar, elders staat 35.

Het hoort gewoon op de automaat aangegeven te worden, ik ben zo iemand die er van uitgaat zonder oefen filmpjes maar met gebruik van de automaat een kaartje te kunnen laden en alle juiste informatie te krijgen.
Nee, dat zou helemaal niet beter zijn. Dan is de kaart namelijk onbruikbaar als iemand op de heenweg met iemand meereist en op de terugweg niet. In dat geval loopt die persoon immers het risico dat de conducteur een nieuw vervoersbewijs uitschrijft met daarbij 35 euro boete. Beter zou zijn als mensen zelf even uitzoeken wat de voorwaarden van het product dat ze aanschaffen zijn.
Die voorwaarden moeten de automaten duidelijk aangeven, net zo goed als het achterop het papierenkaartje stond. (maar toen was zakenreizen nog heel simpel).
Beter zou zijn dat je zelf de samenreiskorting kan verwijderen (kan dat eigenlijk?).
Maar het belangrijkste is dat diegene die zijn samenreiskorting laad daar op geattendeerd wordt.
Weer een lastig vraagstuk die je bij losse kaartjes niet had.
Badge +3
Het filmpje laat precies zien wat er ook op de automaat te zien is. Daar wordt de tekst dus ook getoond.
Niet gezien, blijkbaar lees ik er overheen.
Ik wist het wel door de folder van Rover en andere mediaberichten zodat ik juist heb kunnen handelen. Doordat ik de medereiziger opnieuw de korting moest laden hebben we echter wel onze trein gemist. Dat bedoelen ze dus met een "spoorboekje-loze dienstregeling" 😉

Reageer