beantwoord

Hoe kan de begeleiderskaart geactiveerd worden?

• 8 August 2014
  • 2 reacties
  • 741 Bekeken

Mijn zoon heeft deze week een ov begeleiderskaart thuisgestuurd gekregen, gister ging hij met de trein, maar kreeg een waarschuwing omdat deze geactiveerd moet worden.
Hoe moet hij dit doen?
icon

Beste antwoord door Loes 8 August 2014, 14:33

Bekijk origineel

2 reacties

Mijn zoon heeft deze week een ov begeleiderskaart thuisgestuurd gekregen, gister ging hij met de trein, maar kreeg een waarschuwing omdat deze geactiveerd moet worden.
Hoe moet hij dit doen?

Hoi levinan,

Ik begrijp de waarschuwing van mijn collega even niet. Als het goed is heeft u twee kaarten nu, namelijk deze:

en

De eerste is het vervoerbewijs voor de begeleider en is geen OV-chipkaart, hier zit dus geen chip in en kan dus geactiveerd worden. Tijdens controle moet deze kaart voor de begeleider getoond worden.
De tweede kaart is de begeleiderstoegangspas. Deze pas is voorzien van een chip en daarmee kunnen poortjes worden geopend voor de begeleider. Deze kaart is dus geen vervoersbewijs en er hoeft niet mee te worden ingecheckt op stations waar geen poortjes staan. Er kan geen saldo of andere reisproducten op worden geladen en u kan er altijd mee in en uit door de poortjes.

Wel heb ik ergens gelezen dat de eerste kaart binnenkort een andere kleur gaat krijgen, maar dat wordt dan de vervanger van de eerste en zal vermoed ik ook geen chip bevatten, zeker weten doe ik het niet, zodra ik daar meer van weet laat ik het zeker even weten.

De tweede pas hoeft trouwens ook niet geactiveerd te worden. Vandaar dat ik erg vreemd sta te kijken van uw vraag. Ik hoop wat duidelijkheid te hebben kunnen verschaffen. Anders horen we het graag.
Welkom op het forum levinan! De Begeleiderkaart is een plastic kaart zonder chip, het is dus niet mogelijk om hiermee in en uit te checken of om poortjes te openen. De Toegangspas Begeleider is een aanvulling op de Begeleiderskaart voor reizigers met een functiebeperking en geeft toegang tot zowel het betreden als verlaten van het station. Deze pas is nodig als de poortjes van een station gesloten zijn. De Toegangspas Begeleider geeft alleen toegang tot het station, de Begeleiderskaart is het daadwerkelijke vervoerbewijs van de begeleider in de vorm van een toonkaart. Activeren is dus ook niet nodig. Voor meer informatie over de Begeleiderskaart wil ik je aanraden om contact op te nemen met de afdeling OV-begeleiderskaart, tel: 030-2354661 (maandag t/m vrijdag 09:00-12:00).

Reageer