beantwoord

Hoe kan ik een kortingskaart kopen met een studenten ovchipkaart ?

• 19 juli 2014
  • 5 reacties
  • 489 Bekeken

Al een aantal jaar reis ik met de studenten ov chipkaart. Hiermee kon ik altijd tot max. 3 personen met 40% korting mee laten reizen in de daluren. Hiervoor kochten we dus een kaartje met 40% korting. Nu zijn recentelijk de kaartjes vervangen door chipkaarten, waardoor je nu dus op saldo reist. Maar hoe kan ik nu weer 3 personen laten meereizen met 40% korting ??
icon

Beste antwoord door Tochjo 19 juli 2014, 22:01

De personen die met u meereizen, moeten echt een eigen persoonlijke OV-chipkaart of een anonieme OV-chipkaart hebben. U kunt Samenreiskorting niet op een eenmalige OV-chipkaart laden.
Bekijk origineel

5 reacties

Dan moeten die 3 personen over een eigen OV-chipkaart beschikken. Bij de automaat kunnen zij vervolgens 'samenreiskorting' op hun kaart laden.
is het ook mogelijk om de "samenreiskorting" te laden op zo'n papieren ovkaart, zoals deze in de automaat zitten, of moet dit persé op een plastic (anonieme) ov kaart ?
Badge +3
De personen die met u meereizen, moeten echt een eigen persoonlijke OV-chipkaart of een anonieme OV-chipkaart hebben. U kunt Samenreiskorting niet op een eenmalige OV-chipkaart laden.
dat is wel jammer, aangezien niet iedereen zo'n kaart heeft. maar in ieder geval bedankt. dacht al wel dat het nu moeilijker gaat worden.
Badge
Hallo Bchjklaassen, welkom op het forum. Wat Tochjo schrijft,klopt. Het product 'samenreiskorting' kan je alleen op een persoonlijke of een anonieme OV-chipkaart laden. Je kan 'samenreiskorting' niet op een eenmalige OV-chipkaart laden. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'overige producten'. Groet, Leny

Reageer