beantwoord

Hoe kan ik mijn reiskosten declareren i.v.m. een verloren Studentenreisproduct?

• 23 september 2014
  • 2 reacties
  • 894 Bekeken

Ik ben een paar weken terug mijn OV-chipkaart kwijtgeraakt. Heb een nieuwe aangevraagd, maar in de tussentijd (2 dagen) zijn de gemaakte reiskosten hoog opgelopen (70 euro). Ik kan nergens het formulier vinden om dit geld terug te krijgen. Waar kan ik deze downloaden/ aanvragen? Er is haast bij; er staat op de site dat het hooguit een maand mag duren (studenten zijn niet zo allemachtig rijk)
Bij voorbaat dank iedereen.
icon

Beste antwoord door De luchtmacht 23 september 2014, 15:41

Je kunt niets declareren bij NS, omdat NS hierin geen partij is. Je had na het verlies een Tijdelijk Studentenreisproduct moeten aanvragen. Daarmee had je zeven dagen lang kunnen reizen. Als je direct een vervangende kaart had aangevraagd, had je deze binnen 10 dagen ontvangen. Als het toch langer duurt, dan zul je daarover contact moeten nemen met DUO of TLS. Het probleem wordt immers niet door NS veroorzaakt.
Bekijk origineel

2 reacties

Je kunt niets declareren bij NS, omdat NS hierin geen partij is. Je had na het verlies een Tijdelijk Studentenreisproduct moeten aanvragen. Daarmee had je zeven dagen lang kunnen reizen. Als je direct een vervangende kaart had aangevraagd, had je deze binnen 10 dagen ontvangen. Als het toch langer duurt, dan zul je daarover contact moeten nemen met DUO of TLS. Het probleem wordt immers niet door NS veroorzaakt.
Welkom op het forum Lootch!

Het antwoord van de Luchtmacht is correct. Het Studentenreisrecht is een product van DUO en niet van NS. Bij verlies/diefstal/defect biedt DUO je de mogelijkheid om gebruik te maken van het 'Tijdelijk studentenreisproduct'. Als derde-partij vergoeden wij je reiskosten niet als je hier geen gebruik van maakt. Wellicht kan DUO nog iets voor je betekenen.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer