beantwoord

Hoe kan ik mijn treinkaartje declareren?

• 2 juni 2014
  • 9 reacties
  • 1302 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Vandaag heb ik een terinkaartje gekocht retour lage zwaluwe blaak. Omdat de trein niet reed ben ik uiteindelijk met de auto gegaan. Dit
icon

Beste antwoord door Mike 2 juni 2014, 11:53

Een kaartje met datum moet volgens mij de dag voor de reis ongeldig verklaard moeten worden bij een NS loket.

Ik kan hier verkeerd in zijn, so correct me if I'm wrong.

Overigens rijden er momenteel gewoon snelbussen tussen Lage Zwaluwe en Zwijndrecht, waar op Zwijndrecht overgestapt kan worden op de normale Sprinters richting Den Haag Centraal.

En ter reactie op Thom: de NS bood vrij snel een alternatief bij deze verstoring, dus ik zou hier geen reden zien om het geld terug te geven. De reis had gewoon gemaakt kunnen worden.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Beste Suhayla, het handigste is de instructies in deze link te volgen:

http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/hulp-als-het-even-tegen-zit/meer-dan-een-uur-vertraging.html

Beste Suhayla, het handigste is de instructies in deze link te volgen:

http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/hulp-als-het-even-tegen-zit/meer-dan-een-uur-vertraging.html

Nu moet jij toch eens duidelijk uitleggen hoe iemand die als alternatief vervoer op eigen initiatief de auto neemt een beroep kan doen op de GTBV regeling.
Reputatie 7
Badge +4
Een kaartje kopen is tegenwoordig vaak een check in. Heeft Suhayla een papieren kaartje niet gebruikt, omdat de trein vertraagd was en ze de auto moest nemen, dan kan ze die gewoon aanbieden aan een loket en haar geld, mits het kaartje ongebruikt is, terug krijgen. Suhayla geeft aan dat het een retour is, papier is derhalve aannemelijk, tenslotte. Verder: je toonzetting is niet de mijne en zal het ook nooit worden maar daar kies je zelf voor. We staan kennelijk verschillend in het leven en ik wil dat graag zou houden. Suhayla haar bericht is afgebroken. Ik zie alleen 'Dit' als begin van een tweede regel. Mogelijk kan ze iets vollediger zijn, er moet haast wat mis gegaan zijn bij de plaatsing ervan. Vervelend is wel dat er weinig loketten nog echt open zijn, behalve in de wat grotere plaatsen.
Een kaartje met datum moet volgens mij de dag voor de reis ongeldig verklaard moeten worden bij een NS loket.

Ik kan hier verkeerd in zijn, so correct me if I'm wrong.

Overigens rijden er momenteel gewoon snelbussen tussen Lage Zwaluwe en Zwijndrecht, waar op Zwijndrecht overgestapt kan worden op de normale Sprinters richting Den Haag Centraal.

En ter reactie op Thom: de NS bood vrij snel een alternatief bij deze verstoring, dus ik zou hier geen reden zien om het geld terug te geven. De reis had gewoon gemaakt kunnen worden.
Verder: je toonzetting is niet de mijne en zal het ook nooit worden maar daar kies je zelf voor.

Verklaar je eens nader. Wat is er mis met de wijze waarop ik om nadere uitleg vroeg?

In diverse topics heb je zelf ettelijke malen aangegeven dat bij het zelf kiezen voor alternatief vervoer het recht op GTBV vervalt om er vervolgens in dit geval naar te verwijzen.
Mijn vraag om nadere uitleg werd ingegeven door deze tegenstrijdigheid.

Reputatie 7
Badge +4
Da tlaternatief zou goed kunnen, Mike, je woont in de omgeving van Dordt tenslotte. Ik heb ooit wel een kaartje gestempeld en omdat de tijd er op stond en helder was dat ik niet kon reizen, kreeg ik het geld terug. Ook met een niet gebruikt kaartje waarbij de lokettiste afleidde dat het niet gebruikt was omdat een controleur het niet had gecontroleerd middels een stempel en ook vanwege een verstoring. Maar het blijft een wat lastige zaak als het minder helder is. Volgens mij was het een recht en geen coulance maar het is wel even goed om je er even in te verdiepen. Het hele verhaal met de papieren kaartjes is natuurlijk op 9 juli afgelopen maar het kan nu nog wel spelen. Als de verstoring zeer snel was verholpen, vind ik het wel een moeilijker verhaal, al was dat van deze afstand natuurlijk niet te zien. Mogelijk komt Suhayla nog met een toelichting.

De verstoring door een defecte trein is omstreeks 07:40 ontstaan, althans rond die tijd voor het eerst gemeld.
Doorgaans zal in eerste instantie worden bezien of de verstoring binnen redelijke tijd te verhelpen is. Blijkt dat niet het geval te zijn, dan worden bussen besteld.
Daarbij duurt het gemiddeld toch al gauw een uur alvorens die inzetbaar zijn.
Om 09:16 kwam dan ook de eerste melding dat er bussen werden ingezet.

Als je in die tussentijd op het station komt, een kaartje koopt en dan te horen krijgt dat de trein niet rijdt en je toch aan een tijd gebonden bent (werk, afspraak), kan ik me voorstellen dat je geen anderhalf uur gaat wachten tot er een bus voor komt rijden.
En Lage Zwaluwe is nou niet een station waar het zwart ziet van NS medewerk(st)ers die je verder op weg kunnen helpen.

Helaas zijn Lage Zwaluwe en Blaak onbemande stations, dus het beste is om zo snel mogelijk naar Rotterdam Centraal te gaan en het vervoerbewijs daar alsnog ongeldig te laten maken.
Er wordt gesproken over retour, dus kan het alleen maar een papieren vervoerbewijs zijn (in tegenstelling tot de veronderstelling van Thom's check-in).
Dus als de wiedeweerga ongeldig laten maken en opsturen ter creditering.

De verstoring door een defecte trein is omstreeks 07:40 ontstaan, althans rond die tijd voor het eerst gemeld.
Doorgaans zal in eerste instantie worden bezien of de verstoring binnen redelijke tijd te verhelpen is. Blijkt dat niet het geval te zijn, dan worden bussen besteld.
Daarbij duurt het gemiddeld toch al gauw een uur alvorens die inzetbaar zijn.
Om 09:16 kwam dan ook de eerste melding dat er bussen werden ingezet.

Als je in die tussentijd op het station komt, een kaartje koopt en dan te horen krijgt dat de trein niet rijdt en je toch aan een tijd gebonden bent (werk, afspraak), kan ik me voorstellen dat je geen anderhalf uur gaat wachten tot er een bus voor komt rijden.
En Lage Zwaluwe is nou niet een station waar het zwart ziet van NS medewerk(st)ers die je verder op weg kunnen helpen.

Helaas zijn Lage Zwaluwe en Blaak onbemande stations, dus het beste is om zo snel mogelijk naar Rotterdam Centraal te gaan en het vervoerbewijs daar alsnog ongeldig te laten maken.
Er wordt gesproken over retour, dus kan het alleen maar een papieren vervoerbewijs zijn (in tegenstelling tot de veronderstelling van Thom's check-in).
Dus als de wiedeweerga ongeldig laten maken en opsturen ter creditering.

Toevallig ben ik inderdaad ook bekent op station Lage Zwaluwe, en daar zie je inderdaad nooit een NS servicemedewerker. Het enige dat daar staat, zijn informatiezuilen. (En helaas weten de medewerkers in het servicecentrum ook niet altijd hoe het gaat worden, want soms zeggen de borden het een, en de medewerker het ander).
Beste suhayla veurman,

Welkom op het NS Serviceforum!
Mike heeft het juiste antwoord gegeven op je vraag; een papieren kaartje kun je bij het loket, indien niet gebruikt, ongeldig laten verklaren. Op die manier kun je je vervoerbewijs opsturen naar de Klantenservice en een verzoek tot restitutie indienen. Hier kun je de adresgegevens vinden. Je topic is verplaatst naar "Overige producten", zodat het beter vindbaar wordt.

Groet,
Stephan

Reageer