beantwoord

Hoe kan ik Online een binnenlands ticket kopen met Credit Card ( zonder iDeal ) ?

Halo, ik woon niet in Nederland en bezoek familie. Ik heb geen Nedrlandse bank. Nu wil ik online tickets kopen tussen twee Nederlandse plaatsen en met Credit Kaart betalen.
Ter Info mbt online kopen:
- Betalen naar plaats buiten Nederland kan met Credit Kaart
- betalen tussen twee plaatsen in Nederland kan alleen met iDeal
Bedankt Michel
icon

Beste antwoord door iMark 19 juli 2016, 11:48

NS accepteert geen creditcards voor het bestellen van binnenlandse e-tickets. En dat is misschien maar goed ook, gezien de zeer klantonvriendelijke gebruiksvoorwaarden.
U kunt uw familie vragen om voor u de kaartjes te bestellen of u kunt vlak voor vertrek uw treinkaartje kopen bij een automaat. Helaas betaalt u dan wel een euro extra.
Bekijk origineel

12 reacties

Badge +3
NS accepteert geen creditcards voor het bestellen van binnenlandse e-tickets. En dat is misschien maar goed ook, gezien de zeer klantonvriendelijke gebruiksvoorwaarden.
U kunt uw familie vragen om voor u de kaartjes te bestellen of u kunt vlak voor vertrek uw treinkaartje kopen bij een automaat. Helaas betaalt u dan wel een euro extra.

Is de toeslag voor een los kaartje bij betalen met credit card niet nog hoger?
Badge +3
Ja. Maar ik vergeleek het met een e-ticket dat met iDeal betaald wordt.
Bedankt voor de antwoorden en tips. Heel jammer das NS geen Credit Card accepteerd 😞
Reputatie 6
Badge +1
U zou kunnen proberen of u een ticket kunt komen via www.b-europe.com. Via deze site van de Belgische spoorwegen kunt u namelijk sommige binnenlandse tickets wel kopen, en er kan met creditcard betaald worden.
Badge +3
Ik raad ernstig af om van te voren kaartjes voor treinreizen in Nederland te kopen. Het biedt namelijk geen enkel voordeel zoals vroegboekkorting of een gereserveerde plaats.
Het kopen van een ticket via www.b-europe.com is natuurlijk een idee maar levert allerlei complicaties op bij wijzigen of terugbetalen in het geval dat een reis wijzigt of helemaal niet doorgaat.

Dit zijn de gebruiksvoorwaarden van NMBS bij een 'High Flex' ticket voor een treinreis binnen NL:
"Terugbetalingsvoorwaarden: Volledig ongebruikte vervoerbewijzen zijn terugbetaalbaar mits afhouding van: - € 5,00 kosten per biljet indien terugbetaling gevraagd vóór de geldigheidsdag - € 15,00 kosten per biljet indien terugbetaling gevraagd vanaf de geldigheidsdag

Omwisselingsvoorwaarden: Omwisseling: zie terugbetaling"

En dan zul je je ook nog in verbinding moeten stellen met de Klantendienst van de NMBS om een en ander te regelen. Niet echt handig allemaal.

Ik begrijp de wens om van te voren tickets te bestellen omdat dat in andere landen gebruikelijk en voordelig is. En ook dat het handig kan zijn om meteen vanuit het vliegtuig naar de trein te kunnen. NS heeft daar een andere oplossing voor, namelijk de mogelijkheid om op Schiphol je treinkaartje te kopen wanneer je bij de bagagebanden op je bagage staat te wachten.
Blijkbaar vinden veel mensen dat toch geen handige oplossing.
Badge +3
Dat kan. Ik vind ook wel eens iets onhandig in het buitenland omdat het anders is geregeld dan thuis. Er moet wel wat te klagen blijven.
Dat kan. Ik vind ook wel eens iets onhandig in het buitenland omdat het anders is geregeld dan thuis. Er moet wel wat te klagen blijven.

dit heeft met klagen niets te maken, maar wel met gemoedsrust
Badge +3
Ik vraag me dan wel af hoe deze mensen reisden voordat er überhaupt iets via internet gekocht kon worden.....Het is echt geen raketwetenschap om bij een automaat van NS een treinkaartje te kopen.
Toen kochten ze een kaartje bij het loket, nu is er vooruitgang en kan je via internet alles regelen.

En bij de automaat rekent NS ook nog een euro extra per ticket.
Badge +3
Niet alles. 😉

Reageer