beantwoord

Hoe krijg ik een e-ticket met korting?

• 18 augustus 2014
  • 17 reacties
  • 2396 Bekeken

ik lees vandaag in Metro : Wie geen toeslag wil betalen kan volgens NS online een e-ticket kopen en uitprinten.
Als ik dat ga proberen krijg ik het bericht dat dat niet meer kan. Hoe zit dan nou precies??
icon

Beste antwoord door Thom 18 augustus 2014, 22:00

U kunt wel een e-ticket kopen maar niet meer met een korting van 40 procent. Een e-ticket tegen het normale tarief kan nog steeds besteld worden. Welke melding krijgt u precies?

Het lijkt gewoon te werken.
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt wel een e-ticket kopen maar niet meer met een korting van 40 procent. Een e-ticket tegen het normale tarief kan nog steeds besteld worden. Welke melding krijgt u precies?

Het lijkt gewoon te werken.
Oh, dat staat er niet bij, maar bedankt ga ik gewoon naar een automaat.
welterusten
Reputatie 7
Badge +4
Slaap lekker.
Even nog ter aanvulling op Thom, het papieren kaartje 40% korting is ook niet meer bij de automaat te verkrijgen, dat is alleen nog maar mogelijk met de OV-chipkaart en samenreiskorting, dus als je wil samenreizen, zal dat toch via een OV-chipkaart moeten. Uit de automaat krijg je alleen wegwerp-OV-chipkaarten met toeslag van € 1,- of een anonieme OV-chipkaart voor € 7,50, de 5 jaar geldig is.
Thom heeft je inmiddels van een goed antwoord voorzien. Ook heeft Loes een informatieve aanvulling gegeven. Mocht je nog meer willen lezen over NS en de OV-chipkaart, kijk dan hier . Om de vindbaarheid van dit topic te vergroten heb ik het topic verplaatst naar het subforum 'overige producten'.
Even nog ter aanvulling op Thom, het papieren kaartje 40% korting is ook niet meer bij de automaat te verkrijgen, dat is alleen nog maar mogelijk met de OV-chipkaart en samenreiskorting, dus als je wil samenreizen, zal dat toch via een OV-chipkaart moeten. Uit de automaat krijg je alleen wegwerp-OV-chipkaarten met toeslag van € 1,- of een anonieme OV-chipkaart voor € 7,50, de 5 jaar geldig is.
klopt maar je kan nog wel een kaartje uitprinten voor de volle prijs. Maar ik heb zo'n kaart dus dat ga ik niet doen.

Groet
Gaat de NS het weer mogelijk maken om het e-ticket te printen met het reguliere voordeeluren abonnemen?. Als je haast heb is het handiger om het vooraf al te kunnen regelen i.p.v. in de rij moeten staan bij het automaat op het station.
Nee, dat zal niet gebeuren. Het is volgens de voorwaarden sowieso niet toegestaan om naast een voordeelurenabonnement met een los ticket te reizen. Als je van korting gebruik wilt maken, zul je gewoon moeten inchecken met je OV-chipkaart.
IK wil graag een e ticket printen,met voordeel korting 40%.Krijg dit niet meer voor elkaar.Ben bang dat ik vergeet uit te checken,en dan in de problemen kom.Thuis kan ik rustig mijn kaartje klaarmaken en printen.Het dan een ontspannen reis.
Reputatie 7
Badge +4
U kunt geen e-ticket uitprinten met korting binnen het binnenlands verkeer. Wilt u korting dan kan dat alleen met een ov-chipkaart en dan moet u in- en uitchecken. Het is het één of het ander.
Ik denk dat niet te verwachten valt dat het e-ticket met korting terugkomt. Ook de voorwaarden van je abonnement zeggen dat je alleen met korting reist bij een geldige check-in en check-uit.

Door een keertje niet uit te checken geraak je niet in de problemen. Het kost je op dat moment eventueel wat meer geld (wat je kunt terugvragen via je Mijn NS-account), maar een serieus probleem zal het niet zijn.
Reputatie 1
Badge
Problem ook geheel opgelost als al die poortjes en overal dicht zijn. Bij de metro hoor je er al jaren niemand over.
NIET uitsjekken kan trouwens bij langere reizen op sjip voordeliger zijn als wel uitsjekken. Zelfs al bij bv Eindhoven-Amsterdam.
Behalve dan op Schiphol zie ik eigenlijk nooit ''van die lange'' rijen bij automaten staan.
Reputatie 1
Badge
Oh-in een specifiek aantal gevallen-vooral als je richting nabij de grens reist, kan je wel met korting (maar wat minder als 40%) reizen door een @ticket op NS-INT naar aan station net over de grens te bestellen: bvb Herzogenrath ipv Heerlen of Gronau ipv Enschede (Hengelo).
Koop je dat als retour dan heb je zelfs 15 dagen om de terugreis te doen-naar keuze.
Reputatie 7
Badge +4
Citaat SRT:

NIET uitsjekken kan trouwens bij langere reizen op sjip voordeliger zijn als wel uitsjekken. Zelfs al bij bv Eindhoven-Amsterdam.

Bewust niet uitchecken is ook bewust niet (genoeg) voor je reis betalen en dat is dus feitelijk diefstal. In mijn optiek is het geen optie, sowieso niet en zeker niet op een hulpforum van NS als dit.
Zo veel mogelijk poortjes dicht, de noodzaak is duidelijk. Overigens kan je ov-chipkaart worden geblokkeerd als niet uitchecken zich herhaaldelijk voordoet.

Het beste middel tegen fraude en oplichting is het te bemoeilijken of liefst het onmogelijk te maken. Bewust niet uitchecken omdat de reis dan voordeliger wordt, is oplichting.
Ik wil graag een e-ticket kopen hoe kan ik moet doen
Reputatie 7
Badge +4
Drukt u op onderstaande link, dan kunt u e-tickets bestellen, echter zonder korting.

https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes-toeslagen

Reageer