beantwoord

Hoe krijg ik geld terug voor een foutieve afschrijving van mijn OV-chipkaart

• 17 april 2014
  • 7 reacties
  • 954 Bekeken

Ik heb op een zaterdag gereisd van Utrecht naar Amsterdam en terug. In Utrecht heb ik de samenreiskorting geactiveerd. Op het scherm bij de automaat komt dan te staan dat de samenreiskorting voor die dag is geactiveerd. Echter, voor de terugreis is vervolgens wel het volle tarief afgerekend. Hoe kan ik (zonder met de NS te bellen) geld hiervoor terug vragen?
icon

Beste antwoord door Thijs NS 18 april 2014, 17:41

Hoi Tom,
Samenreiskorting is inderdaad voor een enkele reis geldig. Dit staat ook op de kaartautomaat aangegeven, zie ook de kaartautomaatdemo
Bekijk origineel

7 reacties

Hallo Tom,

Als je niet wilt bellen, dan kun je een mailtje sturen via EVA, de virtuele medewerkster of een (ouderwetse) brief schrijven.
Kies je voor EVA, tik dan in het vragenvakje het woord e-mail of email. EVA schakelt dan (na een bevestiging te hebben gevraagd) over in de e-mail modus. Ze zal je nog wel een paar vragen stellen (Naam, e-mailadres e.d.) en daarna kun je je verhaal gaan schrijven, wat dan doorgestuurd wordt naar de Klantenservice.
De afhandelingstijd van mailtjes ligt wel zo rond de 5 dagen.

Bij een brief kun je na 4 - 6 weken een reactie verwachten.,

Nou zijn er moderators op dit forum die de ervaring hebben (zeggen zij) dat bellen op zich voordeliger is dan een brief sturen. En dat bellen bovendien sneller tot resultaat leidt.

Kortom, linksom of rechtsom, je komt uiteindelijk toch terecht bij de Klantenservice
Hallo Wiarda,

Bedankt. Ik ga via EVA een mail sturen. Ik was al begonnen met EVA, maar dat liep gelijk verkeerd.

Groeten,
Tom
Gelukt!
Reputatie 6
Badge +2
Samenreiskorting activeer je per enkele reis. Dit had dus voor de terugreis nog eens gemoeten.
Hallo Dennis,

Dat zou kunnen. Op het scherm van de automaat staat echter dat de samenreiskorting voor die dag is geactiveerd. Niet voor de eerstvolgende enkele reis.
Reputatie 6
Badge +2
Inderdaad wel verwarrend. Het staat op http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/samenreiskorting.html.

Ze willen denk ik voorkomen dat je per ongeluk op samenreiskorting blijft reizen op je volgende reis of terugreis op die dag, zonder met iemand samen te reizen, zodat je een boete zou kunnen krijgen.
Hoi Tom,
Samenreiskorting is inderdaad voor een enkele reis geldig. Dit staat ook op de kaartautomaat aangegeven, zie ook de kaartautomaatdemo

Reageer